Side 1 av 15 123456789101112131415 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 149
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Stavanger
    Meldinger
    144

Standard Jente på 21 år som nettopp har begynt på medisiner for lavt stoffskifte

Hei hei!

Jeg er en jente på 21 år som nettopp har begynt på medisiner for lavt stoffskifte. Jeg bor for tiden i Bergen hvor jeg studerer. Denne høsten har vært særdeles tøff og vanskelig. Samtidig som jeg har fått påvist lavt stoffskifte har jeg også "utviklet" angst og deperasjon. Jeg har også mangel på B 12 vitaminer og folinsyre (eller noe i den duren..) og dette tar jeg tabletter for.

Jeg ble kjempe glad da jeg oppdaget denne siden, for jeg syntes det er veldig vanskelig og innviklet å forstå alt som skjer med kroppen når man har lavt stoffskifte. Men her inne er det mange i min situasjon ser jeg, så jeg er veldig lettet og har allerede fått svar på noen av de mange spørsmålene jeg har.

Gleder meg til å finne mer utav sykdommen her inne. Kjempe bra forum;o)

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Stavanger
    Meldinger
    144

Standard kvalm og uggen...

Hei!

Jeg lurer på om det er andre som sliter med kvalme og uggenhet i forbindelse med lavt stoffskifte?
    jeg er det nesten hele tiden. Ikke sånn at jeg må kaste opp, men bare merkelig kvalm.. er utrolig plagsomt for når jeg får sånne "perioder" så føler jeg at jeg bare må sette meg/ legge meg ned og slappe av.. Så går det over etter ei stund (varierer)..

Noen som kan hjelpe...?

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Nøtterøy
    Meldinger
    103

Standard

Jeg har også vært plaget av lett kvalme i perioder når stoffskifte ikke er som det skal.

Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Meldinger
    360

Standard

Ja, jeg også. Ikke sånn normalt kvalm, men på en merkelig måte. Varer gjerne i dagevis.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    sverige
    Alder
    51
    Meldinger
    185

Standard

Jepp!!!
    Kjenner meg godt igjen her ja. Er sånn rett som det er jeg også

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    95

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Jeg hadde det også sånn i dag og klarte ikke gå på j obb fordi det også verket i magen. Følte meg mislykket. Er redd jeg kanskje er overdosert, men samtidig har jeg klart å sove hele dagen så ikke vet jeg skal ta nye prøver onsdag.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    402

Standard

ja, jeg har slitt mye med kvalme. før var det skikkelig ille, hadde superbrekninger maaange netter i uka.
    så gikk det over til jevn kvalme, og nå er det heldigvis bare når stoffskiftet er for lavt og ikke mye ellers.

så: har bedret seg betraktelig med medisiner.

men jeg er jo litt nervøs for å bli gravid da jeg er meeeegalei av å være kvalm allerde:=)

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Vestfold
    Meldinger
    170

Standard

Jeg har også vært uggen, men ikke direkte kvalm. Da er det vanskelig å konsentrere seg på jobben f.eks. Får en slags problemer med å feste blikket også. Har fått igjen litt samme følelse nå, er i ferd med å justere levaxindosen igjen. Har hatt for lavt og er på vei oppover, det er en del symptomer som siger på som jeg kjenner igjen fra tidligere perioder med justering.

Svangerskapskvalme behøver ikke være så ille, den kan man ofte holde i sjakk ved å spise ofte nok, den henger sammen med sulten. Men ikke alltid, det fins jo mer ekstreme former.

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Stavanger
    Meldinger
    144

Standard Tolking av prøvesvar

Jeg fikk konstatert lavt stoffskifte i begynnelsen av november i år og har gått på Levaxin siden da. Det jeg fikk vite at jeg hadde 7,35 på TSH prøven og at det var for høyt. Hvorfor da LAVT stoffskifte??
    Ellers var FT4 16,7 og FT3 5,9. Hva vil det si?

Kanskje litt teite spørsmål, men jeg er helt ny innen dette og jeg hater å gå å lure på ting.. :o)

Side 1 av 15 123456789101112131415 Siste

Lignende tråder

1. Nettopp fått påvist lavt stoffskifte
    Av Fru Fortuna i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 25
    Siste melding: 11-06-10, 13:27
  2. lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
    Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 17
    Siste melding: 26-05-10, 14:09
  3. begynt på litothyronin
    Av grynet i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 2
    Siste melding: 05-03-08, 22:48
  4. Nettopp fått diagnotisert høyt stoffskifte.
    Av Howdy i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 0
    Siste melding: 28-06-07, 12:48
  5. Kan noen hjelpe en sliten jente? Lavt stoffskifte.
    Av Vilde i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 6
    Siste melding: 06-07-05, 23:25

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn