Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    72
    Meldinger
    10,241

Smile Vegetar lavkarboopskrifter

Maika skrev i tråden Medisinert, men ikke bra? Maten påvirker hormonene!
    Sitat Opprinnelig skrevet av maika Vis post
    Problemet mitt er at jeg er vegetarianer og at kostholdet mitt blir noe ensidig pga dette. Etter jeg fikk hypothyreose så har jeg vert veldig forvirret over hva jeg bør spise. Noen sier lavkarbo, men jeg spiser ikke kjøtt (kun villfisk), alle sier frukt er bra, men frukt er proppfull av sukker og det er juice også, noen sier grønnsaker, andre sier brokkoli og kålrabi og grønne grønnsaker er geotrogene og at poteter er fy, og det er ris og pasta g brød og melk også. Noen sier, jamen det gjør ikke noe at du ikke spiser kjøtt, du får mye proteiner i nøtter, og så får jeg vite NEI, er du gal??? Mandler og nøtter er jo farlig, det øker jo betennelsen på kjertelen din..

Dette har gjordt at jeg bare er forvirret, og nesten har gitt opp, for jeg føler at det er noe galt med nesten all mat. Ikke bare for de med hypothyreose, men for alle.

Maten jeg spiser nå er mye glutenfri havregrøt med banan og skummetmelk eller vann, naturellyoghurt med frukt eller gulrot, fullkornpasta m grønnsaker, knekkebrød med hvit el brunost. Grønnsaksupper. Synes det er vanskelig å sette seg inn i hva av dette som faktisk er bra el ikke.
    Nogle henvisninger til vegetarer på lavkarbo/glutenfrit:

- Vegetariske lavkarbo-oppskrifter
    - Måltidsplan for en vegetarianer
    - Er det flere vegetarianere her?
    - To sunne, vegetariske middager
    - Vegetar lavkarbo

Bare lidt til inspiration, til at starte op med.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    66
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Vegetar lavkarboopskrifter

I går lagde jeg squashkaker sammen med stekt kjøtt, noen stekte cherrytomater, dampede erter og broccoli. Squashkakene fant jeg oppskriften til på http://paleodietlifestyle.com/. I tillegg til at den som står bak forsøker å selge en bok, ligger det en rekke delikate og helt gratis oppskrifter på nettsiden.

Squashkakene ble gode! Jeg tåler ikke nøtter, derfor byttet jeg ut mandelmel med quinoamel. Med mine mellomstore squash, ble det 7 mellomstore kaker. De ble litt løse i fisken, måtte vendes litt pent i panna. Anbefales!
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Lignende tråder

1. Syntetisk/vegetar-alternativ til Armour
    Av Stina i forumet Kosttilskudd/naturmedisin for skjoldbruskkjertel
    Svar: 11
    Siste melding: 08-03-12, 06:18

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine