Viser søkeresultater 1 til 10 av 10
Tråd: Nøttebar med kokosolje
-
19-03-10, 21:32 #1
Nøttebar med kokosolje
Leste at kokosolje kunne være bra for oss, så da måtte det prøves.
Har nettopp kjøpt inn Cocosa økologisk extra virgin. Den luktet fantastisk godt, og kunne spises "bar" i små mengder når den var kjøleskapkald og kunne skrapes av i flak.
At den er så fet gjør det "kvalmende" å svelge store mengder.
Har også prøvd den flytende over varme grønnsaker og det var helt OK.
Etter en liten lur på sofaen, våknet jeg med en god :idea: Hvorfor ikke lage en bar. Jeg kjørte diverse nøtter og kokosmasse i en blender og tilsatte nok kokosolje til det holdt sammen. Så laget jeg barer på alufolie, som jeg la i kjøleskapet. Da de var stivnet skar jeg de opp i passe biter og dyppet de i smeltet 70% sjokolade og la de i kjøleskapet igjen. Nydelig. Neste gang skal jeg tilsette bringebær i massen også. Da blir det friskt og godt.
Linfrø og sesamfrø vil sikkert også smake godt. Kanskje litt peanøtter også.
-
22-03-10, 00:14 #2
Sv: Nøttebar med kokosolje
Hej
Det lyder lækkert, det med at lave sig en nøddebar ... Men jeg vil lige nævne for dig, at der blandt helsefolk, også visse læger, er nogle, der er meget imod brug af alufolie, da de mener, det kan skade skjoldbruskkirtlen. Så måske er madpapir bedre
Men nu er det jo ikke for at skræmme dig, altså! Synes bare, du skulle vide det. Om det passer, ved jeg ikke. Men i hvert fald i forbindelse med bestemte fødevarer med fedt i, som fx ost, har jeg da set nogle advare mod det.
Nielsigne
-
22-03-10, 00:16 #3
Ps. Selv smører jeg kokosfedt på et stykke rugbrød. Det smager godt! Men om det er så smart at spise ved jeg ikke. Har kun taget på i den tid, jeg har gjort det ... Men det kan så faktisk godt være ødemer, som jeg er meget plaget af for tiden.
-
22-03-10, 00:35 #4
Hej Nielsigne
Man kan nok ikke "tage på" af kokosolie, da den (lige som sukker) forbrændes direkte, kort efter indtagelsen og kan aldrig nå at komme "den vej" i fordøjelsen, hvor der deponeres kropsfedt.
Prøv at spise i forhold 1:1 dampede grøntsager og protein (kylling, andet skært kød eller fisk) med krydderier og kokosolie for at pifte op med, 3 gange dagligt et par dage eller tre og 100% minus hurtige kulhydrater. Og salt maden endeligt efter behag, ikke efter ekspertråd. Hvis det ikke driver vandet ud af kroppen på dig, intet kan. Bagefter kan du overveje om du har lyst til at bruge den erfaring til noget senere.• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
22-03-10, 03:48 #5
Iris, det var et lurt tips. Jeg synes kokosfett er litt kvalmt. Pleier å ta en skje til hvert måltid, men for å være ærlig, synes konsistensen er litt ekkel. Liker ikke kokossmaken så veldig godt heller. Men å blande det slik du gjør, høres godt ut! Det skal jeg prøve! Jeg bruker også kapsler slik at jeg unngår ubehaget, har en boks stående på jobb og en hjemme: http://www.iherb.com/Now-Foods-Virgi...gels/8220?at=0
-
22-03-10, 09:39 #6
-
22-03-10, 11:50 #7
Så vil jeg "blande mig igen" og hjertelig opfordre til at købe miljømærket/"økologisk" madpapir eller bagepapir. Det "almindelige" mad- og bagepapir er sædvanligt imprægneret med per-fluor-alkyl-forbindelser, og disse er i hvert fald hverken godt for stofskiftesyge eller raske. Jeg har postet lidt info om det her.
Nogle dråber citronolie i blandingen vil "fjerne" oplevelsen af den fede konsistens, uden næsten at kunne smages. Man kan prøve sig frem i, hvor meget eller hvor lidt citronolie man ønsker smage. Man kan opnå det samme med lidt fintrevet citronskal, men citronen i så fald skal være (overflade)ubehandlet.
Smagen vil også vinde meget ved, at nødde- og frøblandingen (f.eks. solsikker, sesam, andet?) letristes gyldne i ovnen først og kan bruges når de er afkølede. Letristede nødder er også lidt mere sprøde end de "ferske" og derfor nemmere at tygge på (godt for kindtænderne).• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
22-03-10, 19:24 #8
Mm.... Hørtes deilig ut. Det kan bli årets påskekonfekt
Jeg fant forresten denne oppskriften på konfekt med kokosfett. Litt slik som din, Iris
http://lilalife.no/wordpress/2010/03...-konfektbiter/
-
24-03-10, 21:58 #9
Lyder vildt med alt det flourhalløj så mange forskellige steder! Og at det så ender i en cocktail med al mulig andet er vel det værste af det hele.
Men min flourtandpasta vil jeg nu ikke af med. Jeg har altid skyllet mund bagefter ... og tror faktisk, min lave stofskifte skyldes kropslig overanstrengelse, bl.a. pga al mulig andet hormonbøvl.
-
24-03-10, 22:04 #10
Det er synd. Fluor kumulerer i kroppen. Du kunne lige så godt børste tænderne i ren antithyroid-medicin. Lægemidler mod højt stofskifte er baseret på fluorsalte. Har postet en del om det i forummet Skjoldbruskkjertel og fluor netop fordi det er et stofskifteforum. Hvor skal man advare, hvis ikke her.
• Tak for at du læste mit indlæg.
Lignende tråder
-
Kokosolje
Av Mod i forumet KokosoljeSvar: 11Siste melding: 07-07-09, 12:29
Bokmerker