Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
-
16-03-10, 17:01 #1
Thyreoideahormon-lignende: Eprotirome
Fra tråden Stoffskifte som hopper og spretter?
Jeg så også indslaget....
Ny behandling sänker blodfetter.
Kolesterolet i blodet kan sänkas med 30 procent om den sedvanliga behandlingen med statiner kombineras med en ny läkemedelssubstans. Detta enligt en studie vid Karolinska institutet. Resultaten har nåtts i en klinisk prövning med 189 patienter under tre månader, ledd av Bo Angelin, professor i klinisk metabolisk forskning vid institutionen för medicin i Huddinge. De nya rönen publiceras i medicintidskriften New England Journal of Medicine.
Tilläggsbehandling
Forskarna visar att en sköldkörtelliknande substans, eprotirome, kan sänka blodkolesterol hos patienter som redan behandlas med statiner. Patienter som tilläggsbehandlades med den nya substansen sänkte sina nivåer av skadliga blodfetter med upp till 30 procent, jämfört med patienter som fick ett tillägg av placebo.
Enligt Bo Angelin kan läkemedlet hjälpa patienter som inte tål statiner, eller användas som komplement hos personer som inte svarar så bra på statiner. Prövningen behöver dock följas upp hos ett större antal patienter och under längre tid, för att undersöka om effekten och säkerheten blir densamma.
Stimulerar nedbrytning
Eprotirome efterliknar sköldkörtelhormonets naturliga förmåga att stimulera kroppens nedbrytning av kolesterol och verkar bara i levern. Enligt forskarna har försöket inte visat på några allvarliga biverkningar. Kilde: Svt Rapport
.... og jeg tager mig til hovedet. Det lyder som om der igen er opfundet et overflødigt lægemiddel. Eprotirome kaldes enten som sköldkörtelliknande substans eller Thyroid Hormone Analogue... dvs. at kroppen skal snydes til at reagere på højt kolesterol, som kroppen jo plejer at reagere (med faldet af kolesterol) på.... den rette behandling (dosering) med thyreoideahormon. Hvis et thyreoideahormon-analog gives til ikke thyreoidea-syge, ved kun guderne hvordan disse raske vil reagere på langt sigt. Med ødelagt thyreoideahormon-balance?
Og hvad med den idè om, at raske skal "forebyggende" i statin-behandling på livstid? Statiner ødelægger kolesterol, hvilket ødelægger D-vitaminet, som.... får kroppen til bl.a. igen at reagere med at booste kroppens egen produktion af kolesterol op igen. Hvor længe mon det bliver, inden der også skal "forebygges" med Eprotirome i tillæg til statinbehandlingen? Åh man!!! Det er ved at være for skørt, mener jeg. Lægemidler til syge, lægemidler til raske, lægemidler tilsat drikkevandet.... Får det nogensinde en ende?
Desuden eksisterer der allerede syntetisk thyreoideahormon, der netop har præcis samme virkning som Eprotirome, blot uden nødvendigvis at blive ledsaget af statiner. Hormonet hedder dextro-thyroxine og anvendes til bl.a. patienter med hyperkolesterolæmi og koronar-sygdom.
Det vil være spændende at se, hvor stor en forskel egentlig består mellem Eprotirome-molekyle og dextro-thyroxine-molekylet? Ser man hvor enorm en lighed er mellem molekylerne af (typisk) statin og D-vitaminets, og kolesterolets... begynder man (jeg) at undres over hvor mange perfekt fungerende naturens stoffer bliver "designet om", patenteret og solgt til intetanende mennesker som værende en "stor videnskabelig opdagelse" eller et "fantastisk, nyt lægemiddel" vi overhovedet ikke kan undværre, hvis vi skal overleve bare til i morgen (billedligt talt).
Endnu et overflødigt lægemiddel til behandling af kroppens sunde reaktion på mangel på thyreoideahormon?• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
16-03-10, 17:23 #2
Sv: Thyreoideahormon-lignende: Eprotirome
Men kanskje de (altså hypothyreose-paseinter som ikke har diagnose ennå) kan vri det til deres fordel, at det kan brukes som argument for å få starte på levaxin når man har lavt ft4, symptomer og høyt kolesterol!
For nå gjelds det plutselig!
Lignende tråder
-
Noen som er misfornøyde med Armour/ lignende preparater?
Av Bittebitt i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 4Siste melding: 27-12-09, 06:13 -
Noen andre som har opplevd lignende?
Av luripus i forumet Lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 24-08-07, 13:32 -
Influensa-lignende følelse
Av Shanita i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 13-03-07, 22:06
Bokmerker