Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
    Medlem siden
    Nov 2006
    Meldinger
    36

Standard Lavt stoffskifte og lang rehabilitering av hud...???

Hei alle sammen!

Jeg har lurt på en ting som kanskje dere der ute kan ha en mening om? Jeg har de siste 19 ukene gått på et ganske heavy kremprogram for ansiktet, som tar sikte på å fornye og forbedre hudkvaliteten. En av hoved ingrediensen er Tretinion (A-vitamin syre). Jeg har hatt det ganske tøft disse ukene med mange symptomer, som ekstremt rød og flasset hud samt en ubehagelig stram hud (har nesten ikke kunnet gape) Dette er helt normale symptomer, som for de fleste skal gå over i løpet av 6-8 uker når huden har blitt mer hardfør. Jeg har imidlertid enda store plager etter hele 19 uker og det verste nå er vel at huden er så ekstremt stram ennå, samt at jeg enda er veldig tørr. Det er her mitt spørsmål kommer: kan det tenkes at det er det lave stoffskiftet som gjør at jeg er så forsinket, at huden min trenger så veldig lang tid til å rehabiliteres? Jeg tenker at siden et av symptomene på lavt stoffskifte er tørr hud, er det også sannsynlig at huden rehabiliteres saktere ved en sånn behandling jeg nå har gitt den.

Jeg var begynt med kremene før jeg fikk vite at jeg hadde lavt stoffskifte og har nå gått 7 uker på 25 mikro. Utifra hvor tørr og kløende øynene mine er, vil jeg tro jeg ennå er lav (var hos legen idag og tok blodprøve, så får vente og se).

Så hva tror dere folkens.....en mulig sammenheng??

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Hordaland
    Alder
    48
    Meldinger
    35

Standard Sv: Lavt stoffskifte og lang rehabilitering av hud...???

Det er en sammenheng mellom thyroid-status og sårleging. Du kan lese litt om det her: http://endo.endojournals.org/cgi/con...ull/145/5/2357

Da stoffskifte mitt var på det værste fikk jeg mye rød og hissig hud i fjeset som flasset. Det hjalp heller ikke med hydrokortison-salve. Som regel etter jeg dusjer blir huden i fjeset meget stram. Jeg bruker en krem som hjelper mot dette. Den heter A-derma og kan kjøpes på apotek. Den hjelper samtid mot hissig hud.

Noen ganger begynner jeg å bli rød og flassete rundt nesevingene. Jeg har lært meg til å bruke Selsun flassjampo. Selv om jeg ikke flasser i hodebunnen forvinner somregel den tørre og røde huden rundt nesen som flasser. Selum er ganske rimelig sammenlignet med Fungoral. Du må somregel spørre etter Selsum da den sjelden (etter min erfaring ) står fremme.

Ta gjerne Selsum også på de flassete områdene i fjeset. Dette fikk jeg anbefalt av en hudlege for noen år siden.
    Mann 34. Lavt stoffskifte i grenseland. Holder på med en mastergrad godt på overtid...

Lignende tråder

1. lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
    Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 17
    Siste melding: 26-05-10, 14:09
  2. Lavt blodtrykk pga. lavt stoffskifte?
    Av Lene i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 47
    Siste melding: 30-10-09, 21:53
  3. Skal det ta så lang tid?
    Av Lillejenta i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 03-11-08, 17:40
  4. Svar: 13
    Siste melding: 27-10-06, 21:28
  5. Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
    Av Stina i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 2
    Siste melding: 23-10-06, 23:46

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn