Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Ski
    Meldinger
    20

Standard Sint på legen min. Gravid og doseendring

Hei!
    Ganske sint på legen min. Har to aborter bak meg siste året og han vet hvor stresset jeg er. Tok en stoffskifteprøve for tre uker siden og dum som jeg var så tenkte jeg at han ringer vel om verdiene er utenfor normalen. Ikke hørt noe, men følt meg helt elendig, så i dag ringte jeg for å sjekke selv. Hvorfor gjorde jeg ikke det før? TSH 5,3 og T4 12,1. Og han som messer om at jeg bør ha TSH rundt 1. Fikk ikke tak i legen i dag, men noen som vet - er det sånn at babyen får det den trenger og så går det heller utover meg?? Håper det er sånn. 13 uker på vei... Og man bør vel øke doseringen sakte? Har oplevd harehjerte noen ganger før når doseendringen ble for stor med en gang. Jeg blir sprø. Tror jeg må vurdere ny lege. Trodde jeg skulle bli godt fulgt opp denne gangen.:twisted:

Men happy Ble jo tilslutt gravid. Ultralyd på mandag - da vet jeg jo om tassen har det bra der inne. Ikke lenge å vente

Medlem siden
    Sep 2009
    Meldinger
    229

Standard Sv: gravid og doseendring

Hei og gratulerer!

Er det noe jeg har lært meg er det å følge med selv, har opplevd for mange ganger at legen ikke reagerer. Desverre.. Når jeg var gravid økte jeg dosen gradvis gjennom hele svangerskapet. Jeg ble også henvist til gynokolog for oppfølging av fosteret og at alt utviklet seg som det skulle. (vet ikke hvor vanlig det er)

Du får ta doseringen med legen, eller kanskje bytte lege hvis den ikke duger. Virker jo som du trenger høyere dose, men er mange andre som er flinkere med slikt her enn meg.
    10 år med Hashimoto's. Les mer i Damens dagbok

Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Ski
    Meldinger
    20

Takk for svar! Har blitt fulgt opp av gynekolog så langt. Og alt ser bra ut Jeg lover - jeg har nå lært meg at jeg må følge med selv ja!! :idea::idea::idea:
    Liker ikke at verdiene er dårlige og håper det ikke har påvirket fosteret. De tre første månedene er jo så viktige.

Medlem siden
    Sep 2009
    Meldinger
    229

Du har jo fortsatt endel igjen i blodet, så det er deg det tærer på og ikke fosteret. Så ikke bekymre deg for det. (dessuten er du jo over den første mest kritiske perioden) Men ta det opp!

Lykke til videre!
    10 år med Hashimoto's. Les mer i Damens dagbok

Lignende tråder

1. Doseendring = uregelmessig mens?
    Av Ida i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 0
    Siste melding: 02-04-10, 16:02
  2. Gravid. Doseendring???
    Av serena i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditet
    Svar: 23
    Siste melding: 16-02-10, 19:08
  3. Hvor raskt blodprøve etter doseendring?
    Av trude.lutt i forumet Blodprøver
    Svar: 2
    Siste melding: 12-11-09, 14:39
  4. JEG ER SINT!
    Av cathrin i forumet Frustrert og lei
    Svar: 16
    Siste melding: 21-07-06, 08:10
  5. jeg er så sint
    Av villemo i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plager
    Svar: 23
    Siste melding: 05-06-06, 11:12

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn