Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
Tråd: Volvat, Vanberg
-
02-04-09, 17:44 #1
Volvat, Vanberg
På Volvat er de veldig "vanlige". Kjører standard prosedyre der.
Fordelen er at man får ta undersøkelser man ikke får av legen. Røntgen o.l. hvis man betaler 1500-3000 da.
Derfor har jeg mer tro på Balder, hvor de tenker litt utenom.
Hyper blir tatt mer på alvor av legene enn hypo, fordi hyper er "farligere" synes legene.
Jeg kan jo bare drømme om å komme inn på Aker. Selv om ingen vet årsaken til mitt lave stoffskifte, og jeg har heller ikke antistoffer.
Fastlegen min vil ikke engang sende meg til ultralyd av thyreoidea for å se om den f.eks. har skrumpet inn eller hva de nå ser etter.
Har mye erfaring fra Volvat fordi moren min har vært der 1000 ganger, men de finner ikke ut hva som er feil med henne. De har bare kjørt vanlig opplegg på henne. Til slutt ble legen der så lei av henne at hun sa det var psykisk, og ville sende henne til psykiater. (Mamma har mange fysiske plager).
Vi går ikke på Volvat lenger!
-
02-04-09, 19:38 #2
Volvat, Vanberg
Jeg har også vært hos Vanberg, men mot meg oppførte han seg som en drittsekk. Ikke var han forberedt til timen, enda jeg hadde sendt et brev på forhånd om min situasjon. Da jeg kom til kontoret hans begynte han å lete etter en stol til meg, for han var redd jeg var for tjukk til å klare å sitte på den som stod der. Men jeg klarte det fint, jeg. I brevet hadde jeg forklart hvor lenge jeg hadde gått med hypothyreose uten behandling, og det trodde han ikke på. At noen kunne gå med sykdommen i 11 år uten å få hjelp, nei det skjedde nok ikke... det hadde nok vært noe annet jeg led av! Og så maste han om slankeoperasjon og sa at hvis jeg mot formodning skulle greie å gå ned i vekt selv, "så ville det bli en mirakelhistorie i ukebladene!". Jeg trener ganske mye, jeg har trening som jobb og driver mine egne vanntrimkurs for overvektige. Dette rakket han ned på til de grader. Det var bare slankeoperasjon som kunne hjelpe meg, og han kunne ikke begripe hvorfor jeg sa nei til det. Grunnen til at jeg ble henvist dit, var at han skulle se på sammensetningen av medisinene mine. Det stod ikke noe om slanking i henvisningen og jeg fikk ikke noe hjelp med medisinene.
For meg var den legetimen bortkastet, og den endte med at jeg gikk gråtende gjennom sentrum på vei til bilen og gråt hele veien hjem. Jeg ga fastlegen min klar beskjed om at hva jeg syntes om denne fysakken, og han hadde i sin tur formidlet min klage videre til ham, så jeg fikk etterhvert et brev med en slags unnskyldning fra Vanberg. Jeg kommer uansett aldri til å sette mine ben der igjen, det er sikkert.
Men det kan jo hende han har bedre greie på folk med for høyt stoffskifte enn han har på overvektige folk, så jeg skal ikke påstå at man ikke får hjelp der. Men jeg fikk altså ikke hjelp.Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.
-
02-04-09, 19:51 #3
Sv: Fortell meg om Oftebro
Hvis leger kunne forstå hvor sårende de er noen ganger! At de bare buser på med "gode" råd, for-stå-seg-på-mine, og ikke lytter, spør og undrer.
Og at de så tydelig viser at de ikke tror på deg, det er jo så vondt!
En lege er jo litt i servicenæringen, kan en ikke si det sånn? Og da burde de være litt mer serviceinnstilt. Det er jo oss de lever av.
Når du sliter med helsa over lang tid, da er du sårbar. Det burde leger forstå.
Noen av dem burde gå kurs i kommunikasjon! Og empati!• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
05-04-09, 15:14 #4
Sv: Fortell meg om Oftebro
Hei, Sonja!
Jeg tenkte jeg skulle holde meg unna å kommentere konkrete leger, men når jeg leste din opplevelse hos denne legen, kunne jeg ikke dy meg. Forstår deg godt! Jeg går nemlig hos V., og vurderer å bytte lege. Noen er tydeligvis fornøyd med han, jeg syntes han var "grei nok" de første gangene. Helt til en time der jeg stilte for mange spørsmål og var litt kritisk til hans vurderinger (jeg opplever han nemlig også som uforberedt og at han svarer på spørsmålene mine med innøvde tirader som bare delvis besvarer spørsmålet). Da ble han ganske ubehagelig. Jeg fikk bla kommentarer om at jeg som hadde det og det yrket ikke burde ha en slik kritisk holdning. Disse opplevelsene hos denne legen har jeg hatt litt for mange ganger nå til at jeg kan sette det på kontoen "dårlig dag". Jeg har allerede luftet min fortvilelse til min fastlege. Da det det ikke vokser spesialister på trær, går jeg der fremdeles mens jeg jakter ganske intenst på en ny lege (har en tråd om dette her inne).
Bokmerker