Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
-
26-07-09, 13:24 #1
Noen som er misfornøyde med Armour/ lignende preparater?
Her skrives det så mye positivt om Armour og andre lignende preparater. Er det noen der ute som har negative erfaringer? I tilfelle, hvilke?
Sjøgrens syndrom, Har hatt hypothyreose i endel år, og startet m Levaxin ca 2001
-
26-07-09, 14:17 #2
Sv: Noen som er misfornøyde med Armour/ lignende preparater?
Hej Bittebitt
Hvis der var mange misfornøjede med Armour, da tror jeg at vi ville se mange flere indlæg om det, end tilfældet er. Min erfaring og observationer er, at de eneste gange jeg har oplevet nogen ikke fornøjet "nok" var det i de tilfælde, hvor de syge ikke "kun" havde hypothyreose, men havde også udviklet binyreproblemer som følge af ikke-nok-virkende behandling med syntetisk levothyroxin.
Jeg mindes derimod ikke, at nogen forholdsvis tidligt i forløbet, hvor binyerne endnu var ubelastede - havde været andet end lykkelige for Armour.
Men måske er der andre, der havde observeret andet?• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
20-12-09, 00:47 #3
Hvis man leser litt på nettet så kommer det frem at virkningen av medisinene er forskjellige fra menneske til menneske. Noen responderer helt fantastisk bra på de syntetiske medisiner, mens andre reagerer helt fantastisk bra på de naturlige. Selv tror jeg det kommer helt an på hva som er best og verst for den ekelte.
Det er en del som får for mye t3 av Armour osv. Og blir hypre av det rett og slett, men hvis man ikke blir bra på de syntetiske etter et år eller to (min mening) så er det på ingen måte dumt å prøve Amour osv. Jeg gjorde det selv og har fått bedring. Ingen mirakler på noen måte, men mer stabil. Svinger ikke riktig like mye i formen Jeg tar da også både Levaxin og naturlig i skjønn harmoniHilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
20-12-09, 12:47 #4
Jeg kan ikke finne noen steder at det er en dels om får for mye T3 når de går på Armour. Hvor har du dette fra, og hva betyr det ?
Jeg har sett at min blodprøve altid viser fT3 noe over den referanseverdien legene bruker. Den er satt av et materiale av antatt friske mennesker, og de statistiske referanseverdier er menneskesatte - til 2,5 percentil.
Det er altså mulig å få hvilke referansegrenser somhelst.
Har jeg for mye fT3 ?
Jeg har det helt fint med de verdiene som fremkommer når jeg en sjelden gang tar blodprøver. De er helt ubrukelige til å vurdere min tilstand. Det eneste som betyr noe i så måte, er hviklen dose jeg tar. DEN, betyr noe.
Ikke blodprøvene, og nåde den som kommer å forteller meg at jeg ikke kjenner meg selv og at facit ligger i blodprøvene.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
27-12-09, 06:13 #5
Lignende tråder
-
Noen andre som har opplevd lignende?
Av luripus i forumet Lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 24-08-07, 13:32 -
Influensa-lignende følelse
Av Shanita i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 13-03-07, 22:06 -
nye prøver, armour og dosering, noen synspunkt?
Av milla i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 6Siste melding: 31-05-06, 11:16
Bokmerker