Viser søkeresultater 1 til 10 av 10

Tråd: Panikkangst

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Rogaland
    Alder
    53
    Meldinger
    30

Standard Panikkangst

Er på begynnerstadiet i medisineringa av Levaxin. Har tatt 50mcg daglig siden oktober-08. Opererte bort halve kjertel for 1 år siden.For 3 uker siden økte jeg dosen med 100mcg mer i uken. Har de siste dager fått veldig mye panikkangst Spør derfor dere som har prøvd Levaxin en stund om dette kan tyde på overdosering, eller om det bare er kroppen som skal venne seg til ny dose er så usikker og redd for hva dette er på forhånd takk....

Hildemor Gjest

Standard Sv: Panikkangst

Hei Sofiemor

Det er nok økningen du merker. Kroppen gir deg litt hypersymptomer og mange synes dette minner om angst. Jeg opplever det ofte selv både ved dosering opp og litt ved skifte av årstider. Det er svært ubehagelig, men ikke farlig.

Hvis det ikke gir seg i løpet av noen dager ville jeg tatt en blodprøve. Noen ganger må man holde ut denne angsten en stund for å finne rett dose. Kroppen trenger tid til å stabilisere seg etter doseendring (gjerne 4-6 uker). Selv har jeg erfart at små, og da mener jeg små justeringer er det beste om man skal opp eller ned. Da slipper man unna de værste ubehagene.

Håper det roer seg raskt for deg, jeg vet hvor ubehagelig dette er.

Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Østlandet
    Alder
    52
    Meldinger
    848

Pannikkangst/Angstanfall fikk jeg i de første 3 årene jeg tok Levaxin. Deretter sluttet det helt.

Håper det kan bidra med litt beroligende effekt på deg!

Lykke til med medisineringen! Dette går nok bra vettu!!

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Først vil jeg si at det er ikke uvanlig at man merker symptomer på overdosering de første ti dagene etter doseøkning, men det skal gå over.

Flere muligheter:
    Jeg merker godt hvis ft3 blir lavt.

Hva er dine blodprøvesvar?
    Hivs man øker levaxindosen, går ofte ft3 ned, og det gir egne symptomer, slik som depresjon eller angst.

Eller så kan ft4 ha blitt for høyt. (men det er vanlig å få overdosesymptomer de første tid ager etter doseøkning, så du må vente og se)

Før et journal hvor du følger doser og TSH og ft4 og ft3 og hvordan du har det, for det som de fleste pasientene må gå etter, er tallet på ft4 og ft3.
    Mer om det i mappa her hva betyr blodprøvene mine

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    15

Sitat Opprinnelig skrevet av ThomasWH Vis post
    Pannikkangst/Angstanfall fikk jeg i de første 3 årene jeg tok Levaxin. Deretter sluttet det helt.

Håper det kan bidra med litt beroligende effekt på deg!

Lykke til med medisineringen! Dette går nok bra vettu!!
    Panikkangst og angst, det hadde jeg før jeg begynte med Levaxin..........tror at liten energi i kroppen, kan føre til det. Merker antydning til "angstsymtomer" når jeg får liten energi......kroppen som gir beskjed til oss, at nå er det på tide å roe ned litt

Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Oslo
    Alder
    53
    Meldinger
    270

Jeg hadde panikkangst i mange år både før og etter Levaxin. Jeg gikk på Levaxin i tolv år. Da jeg begynte med Armour for fire år siden forsvant angsten og alle andre plager.

Medlem siden
    Nov 2009
    Alder
    55
    Meldinger
    225

Jeg får forferdelig panikkangst når FT4 og T3 er for lav og gjerne litt i forbindelse med doseøkning også, men ikke på samme brutale måte (går over etter ca 1 uke). Når dette skjer så pleier jeg å minne meg selv på at det skyldes sykdommen og prøver å roe meg, da er det litt lettere å håndtere. Men det er grusomt, jeg bruker å få forferdelige mareritt og svettebyer om natten også når jeg er underdosert. Du har sikkert ikke komt opp i tilstrekkelig dose enda og så skal jo kroppen venne seg til å begynne og fungere også da...

Jeg har aldri vært overdosert så jeg vet ikke hvordan det føles.

Husk i alle fall at det går over og lykke til

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Lier
    Alder
    60
    Meldinger
    409

Kjære Siven,

Får du hetetokter, eller rett og slett svettetokter.

Jeg er kliss vått flere ganger om natten og må opp å tørke/skifte

Holder på med økning av medisin nå, går på Levaxin og Prednisolon

Jeg får vannvittig panikkangst så fort det er noe som ikke går i vant rutine, det kan skje hvis en terminal bruker lang tid på å koble opp å vise godkjent,
    kjenner jeg det brgynner i brystkassen og halsen og pulserer vannvittig.
    Fra høyt til lavt. For mye av det gode er vidunderlig, for lite av det da treffes vi her

Medlem siden
    Nov 2009
    Alder
    55
    Meldinger
    225

Hei Pebles

Jeg får rett og slett svettetokter. Kan våkne om natta og er rett og slett kliss våt i håret og over hele kroppen. Nå når jeg har kommet høyere opp på Ft4 så har dette gitt seg og det har panikkangsten også, det var fælt når Ft4 var under 5 da trodde jeg at jeg skulle bli gal. Jeg tar Armour.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Lier
    Alder
    60
    Meldinger
    409

Endelig kansje en løsning på det også, har akkurat fått en smørbrødliste av n`Finn av prøver jeg skal forlange på onsdag samt utskrift av de jeg allerede har tatt i løpet av de siste åra.
    Alt det kliss våte skulle jeg gjerne blitt kvitt for det hjelper ikke hverken på fornuftig nattehvile eller samliv.

Vi er vel slitsomme nok å campere sammen med fra før av om vi ikke skal være kliss våt og kald så fort vi er under dyna også,
    ikke mye artig med nattebesøk på min ende av dyna.

Nå gleder jeg med til onsdag, men legen min sitter vel å river seg i håret etter at jeg har gått.
    Jeg pleier å få det som jeg vil når jeg har noe konstruktivt å komme med.
    Fra høyt til lavt. For mye av det gode er vidunderlig, for lite av det da treffes vi her

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn