Viser søkeresultater 1 til 10 av 10
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    80
    Meldinger
    490

Standard Link til artikkel borte på legeforeningen

Vet ikke om noen husker denne : http://www.legeforeningen.no/asset/38319/1/38319_1.pdf
    Jeg har hatt den liggende i favoritter, men nå virker den ikke mere.

Hvis du klikker på denne først : http://www.legeforeningen.no/id/121944.0
    Og finner : "Årsaken til at fritt T4 målinger "blir feil" i lista der og klikker på den, så finner du artikkelen jeg mener.
    Artikkelen har samme adresse som den øverste, men det går ikke å klistre den i adressefeltet.

Er det gjort bevisst ?
    Er det gjort for at folk (som oss) ikke skal finne den så lett ?
    hm.....
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    80
    Meldinger
    490

Standard Sv: Link til artikkel borte på legeforeningen

Ser at den jeg la inn virker jo : http://www.legeforeningen.no/asset/38318/1/38318_1.pdf
    Og den virker nå jeg klikker på den her i forumet, men ikke når jeg klikker på den i favoritene.
    Må ha forandret seg uten at det kommer fram.....
    Noe teknisk bare da ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Nord Trøndelag
    Meldinger
    111

Meget interessant takk ! Har lastet ned filen og lagret den. Kjekkt å ha.
    Godt å bli litt klokere for hver dag når det gjelder denne problematikken- og å hjelpe seg selv - det er da vel dette vi må lære oss - om vi ønsker å bli oppegående igjen.

Tror desverre at legeforeningen må kjøre kurset om igjen, fordi det er ikke så mange leger eller stoffskifte-spesialister kan noe om dette. For de fleste er dette absolutt nyland. Du vet ikke om infoen her finns i intravenøs form ?

Dårlig intern kommunikasjon -leser de ikke bladet sitt - eller har de litt problemer med husken selv ?? Tåkebanker i toppetasjen ? hehe
    De kan bare spørre oss - vi vet alt om nettopp dette. hehe

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    80
    Meldinger
    490

Rett skal være rett, jeg var nok for raskt ute med å antyde at men lekte gjemsel med kontroverser.
    Beklager - det var noe teknisk hos meg.

Mitt forsvar er bare at man er i helspenn.....

Ellers har jeg stor sans for om dine forslag kunne realiseres queenie

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    66
    Meldinger
    5,134

Jeg må tilstå at jeg strever med å skjønne noe særlig av dette! Kan noen lage et populærvitenskapelig resyme for folk som ikke jobber i helsesektoren?
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    80
    Meldinger
    490

Er vel bare GASS som må ut dette vel ?
    Eller tenkte du på linken ? http://www.legeforeningen.no/asset/38319/1/38319_1.pdf
    Den trodde jeg var så enkel at selv leger forsto den

Slutt med spøk - jeg syns den forklarer flere saker ganske greitt.
    Hovedbudskapet er at selve metoden man bruker for å måle fT4 har sine svakheter som kan gi helt feil resultat.

Så hva skal vi stole på da lissom ?
    Oss selv ?
    Våre egene følelser ?
    Hmmmmm
    Skeptisk.....

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    66
    Meldinger
    5,134

Og jeg har tatt thyroxin før prøvene bestandig. Fordi ingen lege før nå for noen uker siden har sagt at den må tas etter at blodprøver er tatt. Så det har jo også påvirket prøver! Jeg skal lese alle tegningne i filen en gang til, når hodet er litt klart og mottagelig for lærdom. Men alle leger gir jo inntrykk av at prøvene er rene og skjære sanninga! Jeg har aldri blitt spurt om symptomer, jeg antar at det er uinteressant. Det er sikkert psykisk eller innbildning, eller hypokondri. Det er jo blodprøven som er sann, ikke sant?
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    80
    Meldinger
    490

Du er nok ikke alene om det Vigdis
    Man vet jo ikke at man skal skal vente med tabletten til etter prøven, noen må jo fortelle oss det.
    Så er det jo bare blodprøveresultatet somendres da, ikke det reelle resultatet - det du går å føler resultatet av.

Jeg mener jo at DET er det viktigste, og dette vi bør lære oss å tolke slik at vi kan bli en god kjertel for oss.....

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

De har bearbeidet den grafen som står i spencer sin pdf hos AACE eller hvor det nå er (har linken et sted, men man kan sikkert google den)

Så når min TSH var 0,02 og ft4 cirka midtpå, (før LDN) da var jeg også utenfor hyperfeltet.

Fin graf for å anskueliggjøre at TSH er logaritmisk. Mange leger vet ikke engang det.

Denne grafen viser prøveresultater fra normale mennesker funnet i en befolkningsundersøkelse, merk hvor mange som faller under TSH 0,3 mens de ikke er hyper samtidig. Legene agerer som om de ikke finnes. Men her er de.

Forresten så er jeg uenig i inndelingen av de blokkene som er gjort her i denne pdf-en (fins ikke i originalen av spencer) , man skulle ikke inkludert dem med normale ft4 men med lav TSH i manifest hyperthyreose, det feltet skulle først begynt i forlengelse av overgrensen for normalt (altså fulgt den høyre siden av det grønne feltet nedover)
    Sist endret av nora; 08-03-09 kl 15:07

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    58
    Meldinger
    3,369

Søgte og fandt denne i dag for at sende linket til en læge
    http://tidsskriftet.no/article/1423906/