Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
    baremei Gjest

Standard Kan B12-injeksjoner minske behovet for tyroxin?

Jeg spør fordi jeg etter min 5. sprøyte (annenhver uke) begynner å få overdoseringssymptomer i form av høy puls og et hjerte som banker hardt så fort jeg sitter eller ligger i ro, spesielt mot kvelden. Dette har vært plagsomt hele den siste uken.

Dosen har vært den samme i mange måneder, 3 grain Armour og 50mcg Levaxin. Nå har jeg redusert Armour med 1/4 grain, men lurer på om det er T3 som krangler med meg, og om jeg skal endre til 2 1/2 grain + 100mcg.

Siste prøve viste TSH langt under nedre grense, men den rikker seg ikke uansett hva jeg gjør, lav T4 og T3 litt over øvre grense. Jeg la til Levaxin i sin tid fordi T4 ikke vil opp, og T3 bare steg.

På Levaxin alene (125mcg) var TSH den samme, FT4 lav og T3 i midten, og formen var elendig.

På Armour har formen vært i stadig, sakte, sakte bedring det siste halve året, og dosen har fått være i ro. For første gang på mange år har jeg vært stabil i lengre tid og sofaen brukes nå stort sett med åpne øyne, ikke i komatilstand.

Jeg har også stadige episoder med litt sår hals, som før en forkjølelse, det varer en dag eller to, og så skjer det ikke mer (er radiojodbehandlet pga toksiske knuter, tidligere form og nåværende dose tilsier null æksjn i kjertelen. Tror jeg...).

Noen meninger?

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    80
    Meldinger
    490

Standard

Hei igjen.
    Jeg trur ikke det. Prøver å tenke litt, men kommer ikke på noe direkte.
    Kan ikke dette skyldes at du jo er i den høyeste enden av skalaen ? Ofte kommer og går symtomer og da er det lett å tenke på hva man har drivi med som kan forårsake det.
    B12 har jo en sammenheng, men lav B12 er vel hypo-symptom egentlig vel ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

baremei Gjest

Standard

Kan ikke dette skyldes at du jo er i den høyeste enden av skalaen ?
    Hvilken skala tenker du på? TSH-en er bare å overse, den er på vidvanke uansett.

Ofte kommer og går symtomer og da er det lett å tenke på hva man har drivi med som kan forårsake det.
    ?
    Hva mener du?
    Har ikke drevet med noenting, jeg, annet enn disse sprøytene.

B12 har jo en sammenheng, men lav B12 er vel hypo-symptom egentlig vel ?
    Hva mener du? Har vært hypo så det holder jeg, men er som sagt sakte på bedringens vei. Og ja, både B12 og ferritin bærer preg av det.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    80
    Meldinger
    490

Standard

1. Tenkte på stoffskifteskalaen. Mener å huske at du må tenke på en dosering som fører til et høyt stoffskifte ?
    2. Tenker på at det ikke er greitt å se sammenhengen mellom en plage og hva som forårsaker den bestandig. Man driver jo med så mye som en ikke tenker over kan være årsaken. Jeg gjør da iallfall det, og ofte har noe av det hatt betydning.
    3. Jeg gikk som nevnt ut fra at du holdt deg til en høy dose og du nevner jo en dose på 3Grain+50µG som ikke er vanlig at man er hypo på. Derfor nevnte jeg at jeg oppfattet lav B12 som et hyposyptom.
    Du ba jo om meninger da.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

baremei Gjest

Standard

Det er alltid fint med meninger, spesielt når man ber om dem, så takk for det. Jeg forsto bare ikke hva du mente.

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    38
    Meldinger
    66

Standard Virkning av B12 injeksjon

Hei!
    Jeg har nå startet med b12 injeksjoner hver tredje dag. Det skal jeg gjøre i to uker. Deretter skal jeg starte med levaxin tabletter.
    Noen som har noen erfaringer hvor lang tid det tar for at ting begynner å virke og at jeg merker bedring?

Merket god effekt etter første injeksjon med b12, men nå er helt utslitt igjen. i dag har jeg ikke orket annet ennå å sove, og får så dårlig samvittighet for alt jeg burde gjort.

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn