Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
Tråd: Pris på Glucophage?
-
12-09-05, 12:18 #1
Pris på Glucophage?
I forrige uke fikk jeg beskjed av legen min om å begynne på Glucophage pga. insulinet og det der (noe forbanna dritt, men det er en annen sak).
Fikk den på blå resept og sendte faren min til apoteket for å handle. Han kom hjem igjen med kvitteringen, og der står det kr. 490,- for den resepten.
Men det er bare det at han husker ikke hva han betalte, og han kan ikke fatte at den kvitteringen er riktig. Han tror han må ha fått utlevert feil kvittering. Jeg skal betale ham tilbake, men da må jeg vite hva jeg skal betale. Jeg har ikke frikort enda, og dette var en eske med 100 stk i 500 mg-versjon. På egenandelskortet er egenandelen skrevet til 25,50.
Noen som vet hva den koster?Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.
-
12-09-05, 12:33 #2
-
12-09-05, 16:48 #3
Takk!
Nå har jeg sendt et brev med en kopi av merkelappene på medisinesken, kvitteringen i original og en utskrift av legemiddelsiden til apoteket på Radiumhospitalet, så da håper jeg det kanskje ordner seg. Jeg pleier ikke bruke det apoteket der, men faren min skulle følge moren min til undersøkelser på sykehuset og hadde litt tid å slå ihjel, så derfor hentet han den der for meg.Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.
-
12-09-05, 19:20 #4
Glucophage skal forøvrig være bra mot overvekt og er standard behandling ved PCOS. Sier de med PCOS. De ahr en viss insulinresistens, litt lavt stoffskifte, en anneledes LH/FSH-forhold og økt testosteron og en del annet er en del forskjellig hos dem. Ikke at jeg mener at du har det, altså, kommenterer bare glucophage.
-
13-09-05, 23:12 #5
http://www.felleskatalogen.no/
Glucophage 500 mg 100stk. koster i følge felleskatalogen 68,70 så hva du har betalt for er jeg usikker på,
liisa
Bokmerker