Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Norge
    Meldinger
    11

Standard Endokrinolger..

Eg lurer på om dere kan anbefale noen flinke endokrinolger her i Nord-Norge. Evnt. Sør i landet også.

Føler eg ikke blir tatt på alvor av min fastlege. Han har ikke tatt noen prøver av Ft3 eller vitamin og mineralprøver. Ser bare på Ft4 og TSH.

Føler at når eg sier noen, hører han ikke etter. Han har snakket med en endokrinolg i Tromsø, og han mente eg ikke hadde Stoffskiftet, og skulle begynne å trappe ned på medisin.
    Men hvorfor ble formen bedre med Levaxin da eg startet opp.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Troms
    Meldinger
    18

Standard

Hei alma!

Jeg vil gjerne henge meg på ditt spørsmål, fordi jeg har akkurat samme erfaring som deg vedr. min fastlege Jeg kunne også vært interessert i om det finnes noen 'brukbare' endokrinologer her nord, som kan tenke seg å se på symptomer og ikke bare på blodprøver.
    Min fastlege sier at ingen endo'er i Tromsø ville ha medisinert meg på mine gode prøver. Og at han dermed vil kutte ut utprøving av Levaxin som jeg har gått på i flere måneder, fordi mine symptomer har forverret seg.
    Det kunne ha vært spennene å få vite dine verdier ved siste prøvetaking.... Har du disse?
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.

Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Norge
    Meldinger
    11

Standard

Har ikke noen svar, legen sier bare at noe er forhøyet. Men eg skal få ei utskrift over mine prøvesvar. Men sist sa ha at Ft4 var 27. Det var det som legen mente var viktig. Ikke vet eg...

Men eg ble bedre da eg begynte på medisin, men så utjevnet det seg. Men nå er eg trøtt, slapp og fryser. Får melkesyre i lårene når eg går opp trapper eller bakker. Vondt i ryggen har eg også.

Merket når eg kuttet ut melken, steg mine Ft4 verdier. Når eg tar melk, blir eg slapp, føler eg ikke tåler det.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Vi har hørt diverse fæle hsitorier om endokrinologer i nord, og at hvis man har alskens symptomer og en TSH på 4,5,6,7 osv ikke får state på levaxin fordi man etter deres syn ikke trenger det før TSH er blitt 10.
    endokrinologer strides seg iblant . Det fins ot leire. Det har forsåvidt ikke noe med nordnorge å gjøre , eller Norge, det er internasjonalt. De skriver masse debattinnlegg i medisinske tidsskrifter.
    I tyskland har mange gått over til en øvre grense på TSH på 2,5. I England får man ikke thyroxin før TSH er over 5. I Oslo-området kan 3,5 vøre nok noen steder, andre steder ikke. I Østfold venter legene istedenfor å la deg prøve. Vestnorge er ganske lik nordnorge.

Om striden er en endokrinolog her intervjuet, Dr. Garber som satt i Faglig Råd i søsterorganisasjonen til NTF: (den amerikanske foreninge la seg selv ned nå per 1.mai)
    http://thyroid.about.com/od/gettestedan ... bertsh.htm og Dr. Hotze som driver praksis sammen med Dr. Pfannenstiel som er patron for den internasjonale Thyroid Federation har også kommentert denne uenigheten i flere nyhetsbrev og har selv snakket med Dr. Garber.
    NTF har som vanlig sovet i timen og ikke nevnt noe om hva som foregår i bladet Thyra.

Du må søke om å få time på thyreoideapoliklinikken på aker sykehus, det er der de dyktige endokrinologer fins. Har ikke hørt om mange andre.

Men hva er problemet? Noen problemer kan selv ikke dem i Oslo gjøre noe med og noen får da hjelp hos totale outsidere som Oftebro.

Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Norge
    Meldinger
    11

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av nora
    Vi har hørt diverse fæle hsitorier om endokrinologer i nord, og at hvis man har alskens symptomer og en TSH på 4,5,6,7 osv ikke får state på levaxin fordi man etter deres syn ikke trenger det før TSH er blitt 10.
    endokrinologer strides seg iblant .

Du må søke om å få time på thyreoideapoliklinikken på aker sykehus, det er der de dyktige endokrinologer fins. Har ikke hørt om mange andre.

Men hva er problemet? Noen problemer kan selv ikke dem i Oslo gjøre noe med og noen får da hjelp hos totale outsidere som Oftebro.
    Som du sier at TSH må være over 10 for de starter opp med medisin disse endokrinolger her nord. Slik føler eg det. De samme gjelder min fastlege. Man blir gangske frustrert over dette.

Føler at eg har fått et annet liv etter eg startet med Levaxin, men sliter slapphet og trøtthet likevel. Men eg skal ta en blodprøve på alle de mineraler og vitaminer som skal skjekkes. Er begynt å ta selen og jern i dag. Vet ikke om det er så lurt, men eg skal prøve.

Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Norge
    Meldinger
    11

Standard Privat praktiserende klinikker i landet

Heia. Har noen av dere noen gode privat praktiserende klinikker å anbefale til meg innen lavt stoffskiftet.
    Trenger hjelp til mannen.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard Re: Privat praktiserende klinikker i landet

Og så er det 4m-klinikken i Oslo, de behandlier også stoffskiftepasienter.
    http://4mklinikken.aktiweb.no/

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn