Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Hordaland
    Meldinger
    9

Standard effekt av Neo mercazole?

hei.

Har brukt Neo M. i en mnd. Fikk svar på bl.pr. denne uken. De viser at FT4 har gått opp fra 29 til 30.5. TSH har gått opp fra 0.74 til 0.89.
    Fikk beskjed å øke dosen med Neo M.

Føler meg ikke "normal", og svetter og fryser, høy puls og blir fort sliten.
    Har ingen diagnose....litt prøvekanin....

Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Bææææærgen!
    Meldinger
    33

Standard

Hei! Jeg har også brukt NM en måned nå! Følte meg mye bedre bare to uker etter at jeg begynte på det. Var da til endokrinolog som tok nye prøver og satte meg i gang med kombinasjonsbehandling (NM og levaxin). Etter dette føler jeg at stoffskiftet mitt har steget til værs igjen. Har ikke fått svar på de blodprøvene som jeg tok når jeg var hos endo enda, han lovte han skulle ringe meg, men jeg skal til legen i morgen så jeg får sjekke det da tenker jeg...

Håper det ordner seg med litt høyere dose for deg! Jeg kan ikke si så mye om dette siden jeg er så pass fersk selv..

Medlem siden
    Mar 2008
    Meldinger
    21

Standard

Heisann! Dette lurer jeg også på!
    Rart at T4 stiger med behandlingen! Virker som at du fortsatt er hyper.
    Fikk vite for en uke siden at jeg har Graves. Har vært sykemeldt fra begynnelsen av mars og det har vært mye frem og tilbake. Ble mer og mer sliten og har ikke fungert fra påske.
    Begynte på Neo M for en uke siden og fryser som en gal, men puls og forhåpentligvis blodtrykk har gått ned, føles nesten som jeg stopper opp i blandt. Samtidig som hyper-uroen er der. Er mer slapp, søvnig, men regner med at det er reaksjon på nesten tre måneder med urolig/ lite søvn. Har mye trykk i halsen og brystet og en del tungt for å puste.

Sånn sett skjer det ting i kroppen, og jeg kan ikke se for meg at T4 stiger, jeg lurer mer på hvor fort det er vanlig å falle.

Hildemor Gjest

Standard

Økningen i stoffskiftet ditt er minimal - man kan vel si at status er den samme.

Og riktig behandling er da selvsagt og øke dosen - fordi stoffskiftet ditt ikke bremses av det du tar av Neo på nåværende tidspunkt.

At du har hypersymptomer skyldes jo at du er hyper. Man kan like gjerne være kald som varm og høy puls, følelsen av indre ro og tungspust er vanlige symptomer til dette roer seg.

Bruker du betablokkere? Hvis ikke kan dette hjelpe deg og senke pulsen og uroen

Lykke til med videre behandling

Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Hordaland
    Meldinger
    9

Standard

Jeg bruker betablokkere. Reduserer pulsen, men har fortsatt sjelving og indre uro.
    Håper at det snart snur

Mister foresten mye hår, det er sprøtt og stygt
    Skal til frisør i dag, noe jeg gleder meg til
    Ukens store høyde punkt!!!

Hildemor Gjest

Standard

Ja håret er et evig problem - høy eller lav

Skjelvingen og uroen går over når stoffskiftet synker

Håper du koste deg hos frisøren og er fornøyd med ny sveis

Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    45
    Meldinger
    10

Standard

jojo75 - jeg begynte på Neo-M. for en måned siden. Plusen (og sikkert også blodtrykket) ble bedre etter en uke allerede, etter borti 3 uker følte jeg at "resten av formen" kom etter også. Verdiene hadde også sunket på blodprøvene som var tatt etter tre uker.

Formen er fortsatt litt "opp og ned", men nå blir det stadig lengre mellom "ned"-dagene.

Gi det litt tid, så går det seg nok til for deg også!

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn