Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
-
22-02-08, 14:30 #1
Er alle utreda hos spesialist
Var hos fastlegen for å ta nye blodprøver. Viss det ike var bedre ville han henvise meg.
Trodde det var vanlig at legene tok seg av det selv jeg. Er alle blitt henvist?For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
22-02-08, 18:33 #2
Min datter på 17 er ennå ikke henvist, selv om legen sier hun har så lavt stoffskifte etter 8 måneder på levaxin at hun egentlig ikke burde orke å stå oppreist!
Jeg har sendt klage, og alliert meg med en bekjent som er lege og sender henvisningen istedet.....
-
22-02-08, 19:44 #3
Du må be om alt selv. legene gjør ikke en dritt for deg
-
23-02-08, 01:05 #4Opprinnelig skrevet av gutt_81
Jeg ble satt på Levaxin uten spesialisthenvisning.
Edit: stavefeilNår jeg fikk diagnostisert lavt stoffskifte, sammen med forhøyede verdier av det som forårsaket hjerteinfarkt i ung alder, stumpet jeg røyken, inntok Levaxin, og bega meg til å sykle.
-
23-02-08, 11:43 #5
Selv er jeg ikke utredet, men synes jo også at Levaxinen virker sånn noenlunde bra. Datteren min har brukt 50 µ siden oktober uten bedring og legen sender henne til en endo.
-
23-02-08, 19:39 #6
Man må ikke til endokrinolog. Forresten så står det/stod det i forskriftene om levaxin og blåresept at thyroxin måtte institueres hos endokrinolog (eller indremedisiner tror jeg) for at man kunne få det på blåresept men man har i praksis ikke måttet det. Har ikke sett noe som jeg kan huske om at vanlig hypothyreose må til endokrinolog.
Du med datter på 50µg, det er vanlig at man må øke dosen gradvis og gå etter blodprøv og formen og det er vanlig at det tar tid. 6 uker mellom hver blodprøve og derpåfølgende økning til TSH er blitt 1 og ft4 er kommet godt i øvre halvdel er normal. Har legen ikke gjort det?
-
23-02-08, 20:13 #7
Min datters verdier er jeg ikke sikker på, men hun selv mener legen sa ft4 lå på ca 12, i nedre sjikt. Hun har brukt 50µ i 4 mnd og har bare blitt verre. Jeg hadde ventet at legen sa hun skulle øke dosen.
-
23-02-08, 20:25 #8
Jeg og.
Datteren din kan lese hva som er retnignslinjene i legetidsskriftet. Dette er en oversiktsartikkel og ikke en debattartikkel så det er trygt å oppdatere legen om behandlingen slik den er beskrevet her:
http://www.tidsskriftet.no/index.php?vp_SEKS_ID=520952
Legg merke til at ft4 skla mye høyere opp.
Ikke noe poeng å vente i månedsvis på henvisning når fastlegen kan prøve å følge retningslinjene.
(I det hele tatt er det lurt å å lage et excelark og skrive ned blodprøvene og doser og åssen man har det som en egen journal. Det kan man ta med til legen og endokrinologen. De er forresten veldig interessert i slikt etter min erfaring)
-
23-02-08, 21:54 #9
Takk for infoen :-) Gjetter på at hun får time hos endoen raskere enn hos fastlegen. Der er det ofte 5 ukers ventetid.
Bokmerker