Vis meningsmålingsresultat: Har du problemer med å gå OPP i vekt?
- Velgere
- 8. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
Tråd: OPP i vekt - problemer?
-
11-01-08, 06:00 #1Bruker
- Medlem siden
- Jan 2008
- Sted
- Bergen
- Meldinger
- 5
OPP i vekt - problemer?
Er det mange av dere som har høyt stoffskifte som er veldig slanke eller tynn? Og som har store problemer med å gå opp i vekt etter eget ønske?
Lager en avstemming på denne også =)Vær snill mot de du møter på veien opp - du møter de også på veien ned igjen!
-
12-01-08, 14:25 #2Bruker
- Medlem siden
- Jan 2008
- Sted
- Buskerud
- Meldinger
- 2
hei:)
Jeg leste historien din om hvordan du har opplevd høyt stoffskiftet, og jeg må si jeg kjenner meg mye igjen!
Jeg har også problemer med holde vekten min, for ikke å snakke om å gå opp i vekt! Jeg har alltid vært tynn, men ikke tenkt noe særlig over det før jeg ble syk i januar 2005. Det var da legen min oppdaget at jeg hadde forhøyet stoffskifte. Prøvesvarene har vært veldig varierende, noen ganger har jeg normale verdier og andre ganger forhøyet verdier. Dette gjør at kroppen min er veldig "ustabil". Jer får ingen behandling annet enn at jeg har blitt anbefalt å ta vitamintilskudd og omega3.
Jeg leste også at du hadde besvimt uten grunn, det har skjedd meg også. Mange ganger. Som oftest når jeg reiser meg opp eller spist litt lite en dag. En annen plage er at kroppen min har et veldig dårlig immunforsvar. Kroppen min tar ikke opp vitaminer og mineraler, har du også det problemet? Jeg er også veldig blek i huden, har du det sammet? Jeg vet ikke om dette er normale reaksjoner på høyt stoffskifte, men det er ihvertfall det jeg har problemer med.. Jeg har ikke snakket med noen som har høyt stoffskiftet, fint å høre at andre sliter med det samme som meg..
ha en fin dagFor å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
13-01-08, 01:57 #3Bruker
- Medlem siden
- Jan 2008
- Sted
- Bergen
- Meldinger
- 5
Hei
Jeg tror ikke jeg har noe spesiellt dårlig immunforsvar eller dårlig opptak av vitaminer. Men det kan jo godt hende.... jeg har tynne negler og tynt hår - og til tross for at jeg i perioder har gått på ekstra vitamintilskudd (ølgjær, B-vitaminer, C-vitaminer m.m) - så har det ikke hjulpet. Men ikke sikkert det hjelper for alle....
Jeg har lys hud, ja. Men har ikke lest noen steder at det skal ha noe med høyt/lavt stoffskifte å gjøre. Har du?
Jeg leste om en som tok tyroidectomi (og levaxin) - og fikk tykkere hår som bivirkning av førstnevnte medikament. Noen andre som har opplevd det også??? Da vil jeg ha slike tabletter hehe
Er det alltid så lite aktivitet her inne som det har vert i helgen???Vær snill mot de du møter på veien opp - du møter de også på veien ned igjen!
-
14-01-08, 09:34 #4Bruker
- Medlem siden
- Jan 2008
- Sted
- Buskerud
- Meldinger
- 2
hallo
Ja, jeg har lys hun og blir ikke så fort brun på sommeren, men jeg har veldig sterke negler og hår!! Mamma tar levaxin (hun har lavt stoffskifte) og hun får ikke sterkere negler, men hun har blitt mye varmere i hender og føtter!
aner ikke hvordan aktiviteten er her i helgene, har nettopp blitt medlem moren min som er mest aktiv av hun og meg her.. Brukernavnet hennes er : snoopy
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
16-01-08, 14:24 #5Bruker
- Medlem siden
- Dec 2007
- Sted
- Sogndal
- Meldinger
- 7
Eg sliter med vekten, tok av 15 kg første gang eg fikk høgt stoffskifte, men gikk 20 kg opp når eg tok til på medisineringen.
De kiloene sliter eg med å få av meg.....er dessverre ingen treningsnarkoman, men prøver å være påpasseleg med kva eg putter i kjeften, så ikkje vekta går ytterlig opp.
Andre gang eg fikk stoffskifteproblem, gikk eg ned 12 kg og opp 15,
siste gang eg fikk problem gikk eg ned 7 og holdt meg stabil.....helt til julen 2007.....da gikk eg opp igjen 3-4 kg.
De prøver eg nå å få av meg.....+ 10 til.For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
Bokmerker