Viser søkeresultater 1 til 10 av 32
-
29-07-07, 23:16 #1
problemer med stemmen, magen, neglene, halsen.
jeg sliter så med vond hals, kjennes ut som om jeg får halsbetennelse hele tiden med bare ca en uke i mellom som jeg ikke har vondt.
og det er skikkelig vondt til tider.
er det noen flere som har det? er det stoffskiftet som gjør det, eller kan det være noe annetHyper postpartum thyreoditt desember 2006. Begynnte med propyltiuracil, ble da hypo.
Bruker ingen medisiner og har vart frisk siden jan 2007.
-
29-07-07, 23:43 #2
Akkurat dette har jeg også fundert på. Får også stadig tilbakevendende vondt i halsen, men det blir liksom ikke til noe.
Jeg har en teori på at med hypo går alt i kroppen tregere, også immunsystemet. Dermed rekker ikke immunsystemet å stoppe en infeksjon før etter noen dager, mens det for "vanlige" stopper infeksjonen før den i det hele tatt begynner å gi symptomer. Samme med feber - jeg får raskt feber, ganske høy, men blir ikke syk likevel, for etter ei stund så starter også mitt immunsystem og får has på uhumskheten.
Jeg blir altså ikke riktig syk, men blir midlertidig slått ut av det meste som går, helt til immunsystemet mitt våkner til liv og ordner opp.Levaxin siden juni 2007. Legen og jeg er litt uenige om jeg har hypotyreose,
selv om jeg har nesten 30 av disse symptomene.
-
29-07-07, 23:51 #3Gjest
Har akkurat det same problemet sjølv no, og nett lese om halsbetennelse osv på nettet.... Står at det er lurt å få det sjekka om det ikkje går over etter ei stund, fordi symptom frå halsen i verste fall kan vere strupekreft, og dei symptoma er ofte svake og lite alvorlege...
Ifølge dei sidene eg har sjekka... Heldigvis svært sjelden, men eg skal iallefall bestille doktartime for sikkerheitsskyld...
-
30-07-07, 11:00 #4
legen har kikket flere ganger, fikk pencelinkur sist jeg var der, men det kom fort tilbake igjen.
ønh lege har og kikket i halsen min, men de sier ikke stort.
hadde de mistenkt kreft tror jeg nok de hadde skjekket grundigere, men når det er sagt så har jeg jo vært på mr av hodet,og venter på å komme inn til utredning på nevro.
vet at vond hals og er et symptom på ME som min lege har nevnt noen ganger at det er mulig jeg harHyper postpartum thyreoditt desember 2006. Begynnte med propyltiuracil, ble da hypo.
-
30-07-07, 11:28 #5
Før jeg fikk diagnosen hypothyreose ble jeg sendt til øre-nese-hals-spesialist mange ganger.
Han fant jo ikke noe.
Symtomene ble svakere når jeg fikk Levaxin, men er enda ikke helt borte. Jeg har myxødem på stemmebånd og kremter ofte.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
30-07-07, 21:25 #6
Jeg tror det er "svien" fra skjoldbrukskjertelen, som gir forskjellige utslag. Jeg føler nesten hele tida at det "er noe med halsen", både utenpå og inni.
Ofte svir/sitrer det helt ute på tungespissen også, omtrent som jeg har drukket noe som var litt for varmt. Det kommer og går ...
-
30-07-07, 23:35 #7
Jeg har også problemer m kremting; dvs min mann har vel enda mer problemer - da det går ham fullstendig på nervene
• Sliten
• Forkjølt!!
• Har i over to år levd i den tro at jeg var i klimakteriet.
• Eternal pessimist. Jeg har til tider ikke hatt krefter til å stå på for meg selv, og da ligger en tynt an.
-
03-08-07, 11:40 #8
Jeg sliter også med mye vond hals og skal nå inn og fjerne mandlene.
Mener øre, nese, hals spesialisten nevnte noe om påvirkning av veldig hoven skjold skjertel og store mandler også kunne føre til følelsen av vond hals (men jeg husker særs dårlig om dagen, så ikke sikkert det stemmer)
-
03-08-07, 15:46 #9
problemer med magen
jeg har slitt med forstoppelse i mange år nå, men plutselig for noen uker siden har jeg fått diare.
egentlig greit å slippe forstoppelse, men synes det er rart at det kan endre seg sånn,noen flere som har det sånn?Hyper postpartum thyreoditt desember 2006. Begynnte med propyltiuracil, ble da hypo.
-
03-08-07, 16:07 #10
Ja, jeg hadde det sånn... Det var da det ble påvist sår i tykktarmen min. Har vekselvis løs/hard mage nå. Har du vært til kolonskopi noen gang? Divertikler kan være årsak til hard mage og det samme kan lavt stoffskifte. MEN... divertikler kan også forårsake løs mage...
Symptomer på lavt stoffskifte lenge, men har ikke hatt en diagnose før nå.
Diagnoser: Juni 06: Chron's eller UC, Juni 06: PCOS, Jan 07: Lavt stoffskifte
Lignende tråder
-
Luft i magen
Av Shelley i forumet Mage/tarm/urinveieSvar: 6Siste melding: 15-06-09, 11:51 -
så dårlig i magen...
Av komlå i forumet Mage/tarm/urinveieSvar: 9Siste melding: 27-02-07, 11:38 -
problemer med halsen/svelget
Av cathrin i forumet Hals inkl. struma, kuler, knuterSvar: 9Siste melding: 26-06-06, 01:33
Bokmerker