Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
Tråd: Hodepine og hypothyreose
-
24-08-07, 17:19 #1
Hodepine og hypothyreose
Ser at Stina og andre av og til er inne på emnet hodepine i forb. med hypothyreose. Har også lest om undersøkelsen som viste at hypothyreosepasienter har mindre forekomst av hodepine/migrene enn normalbefolkningen. Mulig at det stemmer, men jeg har migrene. Synes imidlertid at jeg er blitt bedre etter at jeg startet m. Liothyronin, så jeg tror atdet iallfall er en sammenheng hos meg
Sjøgrens syndrom, Har hatt hypothyreose i endel år, og startet m Levaxin ca 2001
-
24-08-07, 18:48 #2
Jeg mener å ha lest nylig at man har funnet anatomiske endringer i hjernen som skyldes hypothyreose.
Er det noen som finner eller har en link ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
25-08-07, 12:49 #3
jeg har konstante hodepiner i forbindelse med økning av dose, dette vedvarer noen uker til kroppen min er helt komfortabel med ny dose. øker du?
-
25-08-07, 13:15 #4
Det er lenge siden jeg økte levaxin, og den økningen gikk over mange måneder. Tror ikke jeg ble værre f forb. med det. Har hatt migrene helt fra jeg var ganske ung, men fikk det konstatert først for ca 15 år siden.
Synes jeg er blitt bedre etter at jeg startet m Liothyronin
Kanskje det er noen andre her som får hodepine i forb med doseøkning? Interessant å få vite om det. I felleskatalogen står det jo bare om hjerteprobl., smerter i bena og fare for osteoporoseSjøgrens syndrom, Har hatt hypothyreose i endel år, og startet m Levaxin ca 2001
-
26-08-07, 01:11 #5Med kronisk hodepine ble jeg nødt til å skjerme meg fra støy og sterke lysstimuli. Jeg hadde problemer med å se på TV og høre radio. Jeg begynte å stille meg spørsmål om jeg var «en som tålte lite smerte». Andre syntes det var sært å klare så lite. For meg ble det en lettelse da jeg kom til fysioterapeut som kunne fortelle meg at jeg tålte uvanlig mye smerte. Utfordringen ble ikke å tåle mer, men tvert imot, å ta konsekvensen av ubehag før det ble ulidelig vondt."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
26-08-07, 01:20 #6Tretthet, temperatursvingninger, svekket hukommelse, konsentrasjonsvikt, vektøkning, hodepine, muskelsmerter og dårlig immunforsvar synes jeg peker i retning av lavt stoffskifte eller hypotyreose som det også kalles.
-hodepine"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
09-05-10, 11:55 #7
Sv: Hodepine
Mennesker med lavt socialt status, lav uddannelse, fattige på penge og med lavt stofskifte - de får mere hovedpine end de bedre stillede. Det siger forskere.... (Efterhånden jeg hører ordet "forskere", får jeg altså kvalme! Læs herunder hvorfor.)
Artikel nr. 1 på Forskning.no d. 3. maj 2002
"Lavt stoffskifte gir kvinner hodepine. - Vi ser en klar tendens hos kvinner der lavt stoffskifte henger sammen med hodepine. Sammenhengen kan være den samme hos menn, men den statistiske styrken var sterkest hos kvinner, fordi begge er kvinnedominerte sykdommer, sier Hagen. Dette er litt uventa i forholdt til hva forskerne hadde forventa. Man har nemlig trodd at høyt stoffskifte henger sammen med hodepine.
Det statistiske materialet. Hagen og hans kollegaer ved St. Olavs Hospital i Trondheim har undersøkt forholdet mellom blodtrykk målt mellom 1984 og 1986 (HUNT-1 med undersøkelse av 77 310 personer), og den etterfølgende risikoen for å utvikle ikke-migrenøs hodepine ved oppfølging 11 år seinere.
I tillegg har de gjennomført en tverrstudie på de som ikke hadde hodepine ved den første undersøkelsen, og som også deltok på den andre undersøkelsen (HUNT-2) i 1995-1997 (22 720 personer). 28 prosent av dem (6 317 personer) rapporterte at de hadde fått hodepineplager i den andre undersøkelsen." Les mer...
Men blot godt og vel kun 2½ måned tidligere.......
Artikel nr. 2 i Dagens Medisin d. 22. februar 2002
"Lavt stoffskifte gir sjelden hodepine. Lav forekomst av hodepine henger klart sammen med lavt stoffskifte, viser en ny undersøkelse. - Det er motsatt av hva vi hadde forventet, sier overlege Knut Hagen ved St Olav Hospital.
Har du lavt stoffskifte, er det mer sannsynlig at du slipper unna hodepine enn hvis stoffskiftet er høyt. Dette viser nye tall fra Helseundersøkelsen i Nord-Trøndelag (Hunt). Tallgrunnlaget for disse resultatene er solid: 51.383 nordtrøndere over 20 år har svart på et spørreskjema om hodepine." Les mer...
Den samme "forsker" (Knut Hagen); det samme undersøgelsesgrundlag (HUNT) og med kun 2½ måneder imellem: 2 fuldstændig modsatte "videnskabelige nyheder"?
Får vi mere eller får vi mindre hovedpine af lavt stofskifte?
Eller er det bare endnu et bevis på, at den såkaldte evidensbaserede forskning kan bruges til, på samme tid at bevise og modbevise præcis de samme hypoteser!
Hele den aktuelle paradigme gældende behandlingen for lavt stoffskifte er netop baseret på den såkaldte "videnskabelige evidens", dvs. de resultater som en flok døde computere finder frem som statistiske fællesnævnere for snart hvad som helst.... Derfor bliver så mange stofskiftesyge, fortsat syge.... trods behandlingen, og derfor bliver endnu flere stofskiftesyge aldrig behandlet, fordi den "evidensbaserede medicinske forskning" siger, at man er ikke syg før TSH-tallet runder de 10....
Hvordan kan en overlæge gå ud og modsige sig selv med kun en måneds mellemrum og ingen bekymrer sig om det? Hvor mange mon lignende computer-matematik-statistisk "hokus-pokus-medicinsk-forskning" er publiceret og implementeret i behandlinger af hvor mange andre sygdomme, til skade for hvor mange andre patienter end os?
Jeg har tidligere postet en tråd om den fandensskabte "evidensbaserede forskning". Den kan læses her, indlæg nr. 2.• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Hodepine
Av Stina i forumet Sykdommer og tilstander som utvikles PÅ GRUNN AV lavt stoffskifteSvar: 15Siste melding: 26-09-07, 00:54 -
RAR HODEPINE
Av cathrin i forumet Muskler, ledd og knoglerSvar: 3Siste melding: 05-04-07, 01:24 -
Hodepine av Armour?
Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 2Siste melding: 06-06-06, 01:00 -
hodepine!!!
Av tone i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 15-09-05, 11:17
Bokmerker