Viser søkeresultater 1 til 10 av 39
-
08-06-07, 15:59 #1
Huff så oppgitt man kan bli! Blodprøvene mine plutselig er fine
Var hos legen idag. Han synes blodprøvene mine plutselig er fine når prøvene mine ligger på: TSH 3,0, FT4 18 og FT3 4,6. :evil:
Jeg skal ut i prøveperiode på attføring nå og det ser ut til at legen da føler han har gjort det han kan for meg. Han "toer sine hender" liksom.
Når jeg tenker meg om, så tror han jeg skal ut i vanlig attføring, men aetat har bestemt seg for å teste helsen min før de gir meg noe slikt.
Så sitter jeg her da...
Stoffskiftet mitt er ikke regulert skikkelig, men legen ville vi ikke skulle avtale ny time om 3 måneder Ingen økning av dosen heller. Har økt dosen med 25 mg pr dag i løpet av et par måneder nå. Og disse resultatene er godt nok mener han . På tross av at han er fullstendig klar over at man skal ha en TSH på 0,5 - 1,5 når man er på Levaxin behandling. Vet ikke om han behandler dette slik fordi han er redd for at jeg har lullet meg for langt inn i temaet stoffskifte og dermed har mistet gangsynet. Eller om han tror jeg herjer med medisinene mine og ikke tar dem når jeg skal eller noe slikt. Jeg blir rett og slett fornærmet av slik behandling!
Vurderer å sende han en ny pakke med artikler ang stoffskiftet. Men vet ikke om det er verdt hverken tid, energi eller portokostnader.
På toppen av det hele føler jeg meg virkelig elendig, og jeg blir lei meg av å alltid måtte "forsvare" at jeg ikke blir frisk på disse forbannede medisinene. Er bekymret for attføringsopplegget også. Er langt i fra sikker på om jeg takler det. Energinivået mitt er godt på minus som det er. Og mine tester over dager med å jobbe har vært katostrofale. PHU!
Men 1 dag om gangen tenker jeg nå. Kan ikke tenke negativt om å gå ut i 50% arbeid. Har så lyst til å lykkes med dette, men kjenner på helsa at det kanskje ikke er det mest realistiske. Håper dere krysser fingrene for meg
En frustrert sommer hilsen til der alle!Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
08-06-07, 23:45 #2
Jeg kan ikke springe rundt med en TSH på 3,0 og ft4 på 18 kan jeg vel...
Så da må vurderingene mine bli:
Bytte lege - kanskje ikke så lurt midt i et attføringsopplegg?
Få second opinion av en annen "fast lege".
Dosere meg selv.
Starte opp på naturlig thyroksin
Vente og bestille time på Balder.
Eller bare trekke inn årene..
:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
09-06-07, 00:03 #3
Du vet sikkert svaret mitt ?
Min mening - klart du skal dosere deg selv !
Du flyr jo ikke til legen for å få målt blodsukkeret for å få vite hvor mye legen bestemmer at du skal spise ?
Og hvorfor ikke ? Jo, du vet omtrent hvor mye du skal spise fordi du har en erfaring å trekke på.
Ã… dosere selv er nok beste måten å finne din optimale dose på - - - mener jeg.
Er sikker på at du vet nok om dette til ikke å gå i baret !
Jeg synes også at en bør fri seg fra talltyraniet - ikke hekt deg opp i hvor mye feks. TSH er, eller bør være. Du vet jo ikke hvor mye den er når du har det best heller. Kanskje blir den null før du har det bra ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
09-06-07, 01:38 #4
Hei n'Finn
Jeg har allerede funnet bra TSH på meg. Og det vet egentlig legen også. 1 er det magiske tallet mitt. Men han er vel lei av kjerrings som ikke blir bra. FT4 plier å ligge på over 20 når jeg er på mitt beste.
Jeg tror kanskje du har helt rett i at jeg må ta saken i egne hender. Men jeg blir så sur! Dette er legens ansvar for svarte svingende IKKE MITT! :evil: Det føles som om jeg er helt alene i dette dritt systemet av og til. Legen har bestemt attføring - så er det ferdig med meg. Når har de tenkt å lytte til pasienten og hele pasientgrupper FRRRR :evil:Hilsen Anne Ma
-
09-06-07, 02:48 #5
Måtte bare få ut litt gruff... 8)
Hilsen Anne Ma
-
09-06-07, 10:37 #6
Jeg ville nok også ha prøvd å styre dette selv. Jeg ville gått etter symptomene og ikke brydd meg så mye om tall, men jeg skjønner at du blir oppgitt. Jeg syntes det er viktig at legen står bak deg og lytter til deg og når de ikke gjør det er det utrolig frustrerende. Håer du finner ut av dette og det er lov til å få ut litt "gruff" her på forumet
En god lørdagsklem til deg
-
09-06-07, 16:36 #7
Kan du be om henvisning til en endokrinolog?
Hvis du vil skifte fastlege, kan du selvfølgelig gjøre det selv om du er midt i et attføringsopplegg. Fastlegen er til for deg, ikke for NAV. Kjenner til til noen leger som er interessert i stoffskifte?
Jeg doserer meg selv etter hvordan jeg føler meg. Har funnet en dose som fungerer bra akkurat nå. Jeg følger med på TSH'en, men bruker den bare for å se om jeg er på rett spor, ikke som fasit. Synes det er mye bedre å dosere ut fra hvordan jeg fungerer i hverdagen. Jeg har snakket med både fastlegen og endokrinologen om det og begge sier at det jeg gjør er helt OK.
Lykke til. Det er utrolig hvor mye bedre du kan føle deg bare dosen er rett!!
-
09-06-07, 22:44 #8
Jeg har allerede fått en henvisning til endokrinolog, men fikk avslag. Tror ikke det ville gått bedre om jeg hadde prøvd en gang til heller. De mener hypotyreose pasienter ikke skal ha spesialisthelsetjeneste ser det ut til.
Jeg tror jo egendosering er løsningen jeg også. Når det kommer til å skifte lege, så vet jeg ikke om det er mye vits i det, men skal vurdere det faktisk.
Tusen takk for svarene alle mann!!
Lørdagsklemmer til hele gjengenHilsen Anne Ma
-
10-06-07, 00:34 #9
Skal si jeg kjente meg igjen i det du skriver. Jeg var nettopp hos endokrinolog på SUS. Der fikk jeg vite at de var veldig opptatt av tall og holdt seg veldig til dem. Mine tall var hun ikke fornøyd med i det hele tatt for TSH var altfor lav. Så prøvde hun å å sylde alle mine stoffskiftesymptomer over på epilepsimedisinen jeg bruker. Merkelig at jeg blir litt bedre av Armour da, når det liksom skal være bivirkning av medisiner jeg bruker hver dag. Da jeg fortalte om blødningen jeg hadde hatt sa hun at det ikke hadde med stoffskiftet å gjøre, men for sikkerhetsskyld skulle hun slå det opp i en bok hun hadde og gjett hvem som hadde rett? MEE!! :twisted: Det er nok rett som jeg har hørt at de kun er flinke på diabetes. På venterommet var det kun informasjon om diabetes og ingen andre indremedisinske sykdommer.
Jeg vil råde deg Annema til å prøve å komme til endokrinolog på Aker er det ikke der de er flinke. Dine verdier hadde i allefall vært for lave for meg. Jeg ville prøvd selvdosering som n´Finn foreslår uten å si noe til legen , da blir du sikkert bare sett på som en vanskelig pasient. Lykke til.
-
10-06-07, 00:58 #10
Hei cat.
Ja jeg har ikke mye tro på endoen på SUS må jeg si.
Jeg sendte et brev til Aker på egenhånd, men har ikke hørt noe i fra dem. Og jeg tror ikke at de vil ta imot meg heller. Har vært medisinert for kort tror jeg. Hvis legen ikke skjerper seg så får jeg ta kontakt igjen.
Jeg er ikke redd for å bli oppfattet som en vanskelig pasient. Men jeg ser jo at jeg er et problem kasus som ikke har god virkning på Levaxin.
Jeg sier det som det er hvis jeg finner på noe "ukurant" medisinsk, så får de selv vurdere det legene.
Jeg kommer nok til å forsøke Armour eller en av de andre naturlige til høsten. Tar ikke sjansen på å skifte nå som attføring (prøveperiode) står for døren. Fikk vite idag at de fleste får avslag på attføring osv på stoffskifte, så jeg er visst uvanlig siden jeg ikke har noen tilleggslidelser som er av stor betydning for arbeidsevnen. Det er ikke verst da ;)Hilsen Anne Ma
Lignende tråder
-
Knutestruma - Fine blodprøver
Av Angelina i forumet Lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 22-10-07, 20:19 -
huff så meg i speilet i stad
Av rikke i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 5Siste melding: 17-03-07, 18:46 -
Oppgitt
Av Trinelise i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 26Siste melding: 24-07-06, 20:49
Bokmerker