Viser søkeresultater 1 til 10 av 18
-
23-04-07, 19:00 #1
lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
Var på sjekk hos legen fredag - har alltid ligger på 120/70 selv da jeg var høy gravid.. denne gangen var blodtrykket på 80/60... finner veldig lite informasjon om lavt blodtrykk i det hele tatt.. og ikke minst hva jeg kan gjøre med det - jeg har også alltid hatt lavt kolesterol og har jevnlig 5,5 på langtids blodsukkeret..... Lever ett relatvit sunt liv - med mye fisk, grønnsaket - drikker mye vann og sover forholdsvis det jeg trenger... ca 9 timer i døgnet pluss at jeg trener og beveger meg jevnlig... veier ca 62 kg og er 167...... kan noen guide og hjelpe meg litt?
takknemlig for hjelp
-
23-04-07, 19:34 #2
Det kan ha med lavt cortisol å gjøre, sjekk rundt her om det temaet, har du sånne symptomer, kan det passe? Det kan vøre autoimmunt, eller bare er sånn.
-
23-04-07, 21:07 #3
Lavt blodtrykk i seg selv er ikke farlig eller skadelig på noen måte. Slik som høyt blodtrykk. Men det kan være ubehagelig om du plages med å være svimmel osv. Det kan du ta forholdsregler mot ved å reise deg rolig, puste dypt først.
Ellers er lakris en tin som øker blodtrykket, husker det ble brukt da jeg hadde sykehuspraksis i Tyskland.
Jeg har selv og ganske lavt blodtrykk, men plages heldigvis ikke noe med det for tiden så lenge jeg ikke spretter opp fra sittende eller liggende eller står med hodet ned lenge.
-
24-04-07, 00:24 #4
Du kan også forsøke salttabletter. ( fås kjøpt på apotek) . Jeg vet at det er plagsomt med lavt blodtrykk da jeg selv har hatt dette. Om det kan være noen trøst så kan det være noe som forekommer i perioder og forsvinner igjen. Det har det gjort hos meg.
-
20-01-10, 19:54 #5
skolehverdagen...
hei
jeg trenger Hjelp!
Legen sier mine verdier er bra og at det derfor må være noe annet enn stoffskiftet som er problemet.. da er det kanskje det å takle å leve med sykdommen - eller hvordan jeg skal fordele energien jeg trenger hjelp med.. uansett, dette går Ikke lenger
Altså jeg er student, og har i de siste mnd.ene erfart at lange skole dager - dvs feks lesesal og forelesnigner lenger enn 6 timer pr dag fungerer dårlig. jeg Kan sitte i 12 timer - men hver gang jeg har prøvd det får jeg en smell, slik at det tar meg 1-2 dager å komme til der jeg engang var.. Dette er ganske håpløst, da jobbing = resultater
altså jeg har klart meg snart i 2 år- uten Noen stryk, men jeg VET at jeg kunne klart mye mye bedre resultater om jeg hadde hatt helsa inne.. og jeg aner ikke lenger hva jeg skal gjøre for å kunne klare å gjøre det jeg vil... tidligere klarte jeg jo helt ok arbeidsdager (læretid) på 37-45 timer uka - og periodevis faktisk 60 timer uker på sommerstid... Fungerer egentlig Alltid bedre sommerstid..
Uansett - det rare er at jeg fint kan klarer å feste i 2dager i strek - selv om jeg selvsagt da sliter noen dager etterpå.. men det indikerer vel at jeg også skulle ha klart skolehverdagen (nå skal det sies at det er noen mnd siden jeg prøvde ut det med festingen fredag og lørdag liksom )
jeg trenger vel egentlig bare hjelp av dere til hvordan jeg skal kunne klare det jeg så gjerne vil..
-
20-01-10, 20:11 #6
Sv: skolehverdagen...
Ta nye blodprøver
Sjekk Anti-TPO, TSH, T3 og T4 samt kortisol og C-peptid
Sjekk ALLE vitaminer og mineraler
Vær fastende i tolv timer
Siste fem dager før skal du ikke ta mineraler (jern osv)
Siste to dager før skal du ikke ta vitaminer
Siste ni timer kan du ikke drikke vann en gang
Ta dem med en gang om morgenen. Ikke drikk vann, puss tenner eller dusj før du tar dem.
Få kopi av prøvene.
Legg dem ut her og se hva vi synes.
Prøv også å kutte ut ALL gluten, melk og sukker fra dietten din i en måned og se om du får effekt av det. Altså ingen ferdigmat. Les bakpå innholdsfortegnelsene selv på mat du tror vet hva inneholder.
Begynn der, vil jeg si. Candida for eksempel gir akkurat de samme symptomer som stoffskifte, så du bør lese litt om det.
Ellers er symptomene du beskriver veldig vage, så er vanskelig å si noe konkret. På den annen side er vage ubeskrivelige symptomer typisk for stoffskiftesykdom.
Hvsi du virkelig har en stoffskiftesykdom må du regne med at det tar tid før du begynner å bli frisk. Sjekk ut regelverk for å søke om studielån tilbakebetalt som stipend pga sykdom. Regler jeg skulle ønske jeg hadde visst om den gang da...
-
28-01-10, 10:10 #7
kommet fra legen nå. forklarte hvordan det var - om symptomer, også at jeg periodevis har problemer med synet.. plutselig henger ikke ting sammen og/eller jeg klarer ikke skille mellom veggen og personen foran meg.. Legen sa dette fint kan skyldes stoffskifte - men det han gjorde nå, etter å ha hørt på meg (Faktisk!!!) var å sjekke meg for cøliaki - alt mulig av matvare allergier - og andre allgergier - stoffskifteprøvene -og selvsagt jern+++ leververider osv. Han forstod faktisk at jeg har et godt liv, både med kjærste, venner, barnet mitt, familien min og studiene mine, gjorde det ganske klart at psykisk har jeg det flott. Men at det rett og slett bare er kroppen som ikke vil - og jo, jeg følte meg hørt! For en Herlig følelse
-
28-01-10, 10:18 #8
Hej søde ung24
Først skriver du:
Jeg trenger Hjelp! Legen sier mine verdier er bra og at det derfor må være noe annet enn stoffskiftet som er problemet..
Hvad er der sket, at lægen pludselig lytter? Har du læst så meget her på forummet, at du blev stærkere til lægesamtalen, eller er det slet og ret - et mirakel?
Men uanset hvad - lykke til med det.• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
28-01-10, 10:21 #9
Tror kanskje det hjalp at jeg remset opp at livet mitt føles fantastisk om dagen - nyforelsket og at alt er flott ;)
at jeg trives med Alle fagene - og at i tillegg flere av mine med studenter har reagert og bedt meg komme meg til legen :P
og, ja - ikke minst hjelper det å vite at man ikke kjemper alene her i verden. Og at ting faktisk kan være mye bedre enn dette
-
28-01-10, 17:28 #10
Hei
Kjempefint at det kommer noen positive poster her. Flott at legen din hjelper deg.
Men husk at det er en spesiell prøve for cøliaki. Det er ikke alle leger som bruker den riktige tror jeg. Men husker ikke hva den heter. Kanskje noen andre her husker og kan poste navnet på den?
Du har ikke vurdert å studere deltid til du kommer deg ovenpå igjen? Jeg vet ikke om det er mulig på dine studier, men det vil jo lette presset på deg inntil du kommer deg ovenpå igjen. Jeg vet at det er krevende, har prøvd å studere selv på mine «gamle dager».
Håper ting ordner seg for deg
Lignende tråder
-
kan jeg ha lavt stoffskifte?
Av tor31 i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 50Siste melding: 26-05-07, 20:20 -
Lavt blodtrykk
Av Stina i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 9Siste melding: 22-11-06, 00:32 -
Kan man dø av lavt stoffskifte?
Av cathrin i forumet Lavt stoffskifte og dødelighetSvar: 22Siste melding: 29-05-06, 11:51
Bokmerker