Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 11
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Lena, Toten
    Meldinger
    219

Standard Skikkelig irritert!!!!

Nå har jeg gått sykemeldt siden midten av januar og legen min har sendt inn en henvisning til gjøvik sykehus.

Igår fikk jeg en telefon og de hadde avslått den henvisningen.. er vist ikke SYK nok til å bli mer utredet. Legen min har sagt rett ut at han kan ikke så mye om dette og ville at en spesialist skal se på meg. Han har ikke hørt om kombinasjonsmedisinering engang. så han ville ikke selv starte meg på lithotyronin Har gått på levaxin i 1 år nå og jeg er fremdeles riktig dårlig til tider. Har MANGE symptomer og er riktig så kraftløs

Hvordan skal folk få hjelp når det sitter en IDIOT på et kontor og sier elle melle på henvisningene han får..

GGGGGGGGGRRRRRRRRRRRRrrrrrrrrrrrrrrrrr

er bare så inni granskauen så sinna......

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Huff da!

Håper det ordner seg snart for deg ;)
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Feb 2007
    Meldinger
    72

Standard

Hei, det samme opplevde jeg... Da sa legen at de hadde ikke andre prøver å ta enn det jeg kunne gjøre hos han... Så tok vi noen prøver, som selvfølgelig var fine...
    Men nå som vi går mot lysere tider, håper jeg at jeg blir bedre igjen. Likevel, jeg tror det er noe annet og mer enn bare stoffskiftet. Men ikke lett å få noen utredning, nei.
    Forferdelig irriterende å få et slikt svar fra det kontoret! Misbruk av ressurser. For når folk ikke føler seg bra, så er det vel muligens en grunn til det?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Lena, Toten
    Meldinger
    219

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Tanina
    Forferdelig irriterende å få et slikt svar fra det kontoret! Misbruk av ressurser. For når folk ikke føler seg bra, så er det vel muligens en grunn til det?
    Hei Tanina

Ja når vi ikke følers oss bra tross av at prøvene er normale så kan man ikke bare si at slik er det.

Jeg har jobbet 100% men har så å si hver andre mnd blitt sykemeldt pga at jeg har det helt ræva. Tar jeg mer levaxin så blir jeg hyper og det er ikke bra heller.

Det er lenge siden jeg har vært så lenge sykemeldt.. Det er helt utrolig deilig og bare kunne gå hjemme og tenke på meg selv. ikke på mine kollegaer. Jeg jobber innen bank og vil gjerne ha hodet mitt med meg når jeg jobber noe jeg ikke har hatt de siste mnd.. men etter mars må jeg vel tilbake til i allefall halv stilling tenker jeg.

Skal be legen søke på aker universitetsykehus nå så får vi se hva de sier.
    Må jo ha hjelp så lenge ikke legen klarer det.

Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Meldinger
    360

Standard

Så utrolig irriterende! Jeg opplevde noe lignende. Legenes manglende kopetanse eller vilje til å behandle stoffskiftesykdommer er et stort problem!

Det kommer sikkert ikke til å endre seg heller, med mindre vi krever det. Jeg endte til slutt opp med å gå til Oftebro. Veldig dyrt, men jeg er godt fornøyd!

Har dere lest dagbladet i dag? Førsteside oppslag: 1 av 10 kvinner lider av skjult sykdom. Også står det at legene vet for lite. Noe tilsvarende burde snart skrives om stoffskiftesykdommer!

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Grynet, på Gjøvik driver de vel mest med diabetes? Det er på Hamar eller andre steder de driver med thyreoidea.

Har du prøvd å gå på none møter hos thyreoideaforbundet, i lokallaget? Da kan du spørre forsiktig om none andre bruker liothyronin og de kan si hvilken lege som har greie på det. Ringe nytter ikke, de har ikke lov til å anbefale leger over telefon sånn uten videre.

Jeg selv fikk begynne med liothyronin fordi jeg ville, loven er slik at vi selv kan bestemme. Men hvis man får legen mot seg, nekter han å rekvirere flere blodprøver og da er du i blinde ang. doseringen.

Liothyronin er ofte løsningen på det med hue, at man kan konsentrere seg igjen.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Indre Troms
    Meldinger
    240

Standard

hei grynet. stå på. æ var i samme situasjon som deg,gikk på likemannsmøter fikk navn på leger som behandlet med lio. fastlege søkte meg til endo men magen min sa at det kom til å bli avslag,æ fikk rett,troppa opp hos fastlege og sa at det var for jæ...... at æ så mæ nødt til å skifte fastlege for å få prøve lio,da ga ho seg, så i morra skal æ hente resept. :twisted: :twisted:

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Jeg har opplevd det samme. Da hadde jeg en annen lege og den henvisningen han hadde skrevet var veldig dårlig. Senere fikk jeg en annen lege til å skrive og da fikk jeg komme med en gang! Så forskjellig kan det være.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Lena, Toten
    Meldinger
    219

Standard

Etter den KRAFTIGE irritasjonen skrev jeg en mail til en lege på aker universitetsykehus som er i familie til samboeren min. La ut om saken min og om avslaget. Han har snakket med en kollega på hormonlabratoriet der og han skal bestille en time til meg. Fikk mailen i ettermiddagen og ble kjempeglad og lettet.

Kommer vel til å ta en X antall uker med venting. IGJEN...!!!!!

Nå har jeg megahodepine....

nattinatt

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    sandefjord
    Meldinger
    133

Standard

Nei, det skal ikke være lett. Den forrige legen min sendte en henvisning til endokrinolog. Jeg fikk kopi av svaret rett fra endon` og det var som følger:

"Vi kan desverre ikke gi deg time hos oss, det er ikke nok at kroppsvekten øker."

Ganske tydelig hva min lege hadde begrunnet henvisningen min med. Det er til å gråte av. Ble ganske pizzzzzzzed. Hadde vært hyggelig med en lege som lytter og ikke sitter med blikket festet til dataskjermen. Kanskje, jeg sier kanskje, vi ikke er tydelige nok når vi snakker.

Min nye lege skal sende inn en henvisning for meg, får bare vente og se.
    Magen sier at den ikke gir noe bedre resultat. Har vært sykemeldt siden august i fjor og det røyner på. Mister liksom meg selv, sakte, men sikkert.

God helg til alle sammen,

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

1. Depp og stresset = fett hår og skikkelig problemhud
    Av Moxa i forumet Lavt stoffskifte, hår og negler
    Svar: 1
    Siste melding: 17-12-09, 03:08
  2. Svar: 2
    Siste melding: 23-10-09, 09:15
  3. Irritert hals?
    Av Zena i forumet Hals inkl. struma, kuler, knuter
    Svar: 6
    Siste melding: 20-04-08, 11:50
  4. ok så fælt, nå gruer jeg meg noe skikkelig.
    Av rikke i forumet Diverse relatert til helse og sykdom
    Svar: 8
    Siste melding: 07-08-07, 21:56
  5. Er skikkelig dårlig nå og er redd
    Av otika i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 7
    Siste melding: 07-05-07, 18:41

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg