Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
Tråd: Lavkarbo - Dag1
-
04-02-07, 21:24 #1
Lavkarbo - Dag1
Ja, da har jeg tenkt å prøve meg på lavkarbo. Begynner i dag. Gjør det mest fordi jeg har lyst til å prøve meg med glutenfri kosthold, og tenkte at en lavkarbo, må jo være midt i blinken da. Skal bli spennende å se hva det gjør både med tarmen, stoffskiftet og ikke minst vekta!
Har vært mett i hele dag på denne proteinrike maten, men jeg sliter noe voldsomt (som de fleste andre) med sukkersuget. Jeg klarte å kvitte meg med røyken for 8 måneder siden, så jeg tenker at jeg får bruke samme metoden mot sukker suget, nemlig IKKE gi meg.Symptomer på lavt stoffskifte lenge, men har ikke hatt en diagnose før nå.
Diagnoser: Juni 06: Chron's eller UC, Juni 06: PCOS, Jan 07: Lavt stoffskifte
-
04-02-07, 21:57 #2
Lykke til Shanita Jeg krysser fingrene for at du klarer å stagge søthungeren. Det er som med røyk, man har det en stund også går det over. Jeg har stagget det med sukkerfrie drops om det ble for ille eller litt sukkerfribrus, men vet ikke om det er noe du har lov til på lavkarbo ++ Bare en tanke i farten
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
04-02-07, 22:00 #3
Jeg gjorde omtrent det samme. altså glutenfri og lavkarbo samtidig.
Det hjelper å gnage på grønnsaker når man blir småsulten synes jeg.
Hvis du virkelig mistenker cøliaki så blir det mye vanskeligere å få diagnose hvis du er mer enn en par uker glutenfri, eksakt tid vet jeg ikke...Har du prøvd om du har Ttg-IgA-antistoffene, det fins en hurtigtest, en hjemmetest på apoteket? Men den slår neppe ut før man har flate tarmtotter.
nora
-
04-02-07, 22:30 #4
Hei,
Anne Ma: Prøver å holde meg unna alt i første omgang, men blir det for ille så er det jo godt å vite at sukkerfrie drops kan være et alternativ.
Nora: Er testet for Cøliaki og vet at jeg ikke har det, men tenker at jeg kan være intolerant. Derfor jeg har lyst å prøve gluenfri. Har jo alle disse dumme problemene med tarmen min. Uansett er jo verdt et forsøk.
Takk til dere begge to for fine tilbakemeldinger.Symptomer på lavt stoffskifte lenge, men har ikke hatt en diagnose før nå.
-
04-02-07, 23:16 #5
Okay. Helt greit. Ville bare nevne det for sikkerhets skyld.
Her er noe om temaet:
http://www.celiac.com/st_prod.html?p_prodid=1417 han sier at mange andre kan være intolerante for gluten.
Og i Haugesund blir alle med IBS anbefalt å spise glutenfri, ifølge posting på EYR.
-
07-02-07, 21:56 #6
Bare en liten oppdatering. Klarte ikke holde meg unna vekta og den er nå -3 kg. Er helt sikkert mye vann, men allikevel, det er jo deilig å føle at det skjer noe. Skal bli spennende å se hvordan det utvikler seg.
Symptomer på lavt stoffskifte lenge, men har ikke hatt en diagnose før nå.
-
07-02-07, 22:26 #7
Så deilig. Blir jo fristet til å forsøke selv!! 8)
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
Lignende tråder
-
På lavkarbo igjen
Av marge i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)Svar: 60Siste melding: 09-07-07, 23:20 -
undersøkelse om lavkarbo/"ordinær slanking"
Av isa1 i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)Svar: 2Siste melding: 11-05-07, 11:28 -
Lavkarbo diett!!!!
Av heisann i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)Svar: 13Siste melding: 29-11-06, 13:48
Bokmerker