Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 12

Tråd: fortvilet

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Buskerud
    Meldinger
    347

Standard fortvilet

Har det skikkelig trasig, kroppen er ute av kontroll. Har så utrolig med forstyrrelser på sansene. Luktesansen og smakssans er nedsatt, synet er redusert, og hørselen er i perioder nedsatt, og andre ganger føles det som et ekko. På toppen av det hele er hukommelse noe jeg ikke har akkurat nå, er også veldig forvirra i perioder, sånn passe desorientert. Er så sliten av å ha det sånn, og vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Det rare er vek at jeg har vært mere våken enn på mange år pga doseøkninga, men ellers så er alt blitt værre. Hva mener dere at dette kan være, er så usikker på om det kan være stoffskifte som gjør alt dette. Det virker nesten sim levaxin gir meg symptomforrverringer. Det er så mange her inne med så mye forstand er det noen kloke hoder som kan gi meg råd om hva jeg kan gjøre? Legen har begynt å dreie det hele inn på psyken igjen men er ikke enig i det selv.

Helene
    Fikk diagnose lavt stoffskifte i slutten av 1999 . Så lenge det er liv er det håp.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Ikke lag legen få deg til å tro at det er psyken når du ikke mener det selv. Det er jo fysiske symptomer du har også.

En del av oss har ikke effekt av Levaxin og noen blir faktisk verre. Dette trenger jo ikke gjelde for deg, men bare så du er klar over det.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Buskerud
    Meldinger
    347

Standard

Har ikke overskudd til å diskutere med legen, så jeg drar bare hjem, og prøver å mestre dagene som de kommer, men det er ikke bestandig like lett å mestre. Legen sier at de fysiske plagene kan være av psyken, men føler at den eneste grunnen tul at jeg er deprimert, får angst er pga min fysyke helse.
    Fikk diagnose lavt stoffskifte i slutten av 1999 . Så lenge det er liv er det håp.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Det er ikke lett å diskutere med leger nei, dersom de har fått noe for seg. Det er det mange her inne som har fått erfare.

Har du brukt medisin lenge eller?

Det kan ta ganske lang tid før det begynner å virke skikkelig.

Personlig satte jeg en grense på 1 år, men mange her inne er langt tålmodige.

Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Meldinger
    360

Standard

Er det ikke slik at man kan bli verre av medisin hvis man f.eks har binyrebarkproblemer også?

Og for noen er det vel slik at Levaxin ikke hjelper man at de må ta f.eks T3 eller Armour for å bli bra?

For meg har det hjelpt veldig mye å legge om kostholdet. Drastiske endringer i hva jeg spiser, samt å begynne å trene litt.

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    361

Standard Re: fortvilet

Så leit at du har så mange plager Helene! Jeg hadde, delvis har noen av de samme symtomene. Etter 1 år på Levaxin er formen mye bedre, men er ennå ikke helt i mål. Har merket effekt etter hver doseøkning først etter 6 - 8 uker. Hvile er viktig,- får flere symtomer når jeg er aktiv. Du har kanskje arbeidet mye nå før jul? Stol på deg selv, symtomene du beskriver er hyposymtomer. Håper at du får det bedre!
    Hvis du legger ut dine siste prøveresultater, kan kanskje noen av ekspertene kommentere de?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Buskerud
    Meldinger
    347

Standard

Har vært under behandling i seks år, men legene har til tidligere i år ment at verdier innenfor normalen er bra, fikk først i år økt dosene. Har ligget på tsh rundt 3,6 og FT4 10-12. Etter doseøkning TSH 2,7 ft4 14 for så å gå tilbake til de gamle verdiene etter en stund på økte doser. Har vært mye stress ei stund men har hatt det tøft helt siden etter doseøkning.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Alle er forskjellige, men jeg har det best med verdier oppe i 20 tallet. Med verdier på 12-14 tallet hadde ikke jeg hatt det særlig bra.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Buskerud
    Meldinger
    347

Standard

Ja har sett at mange har det best med verdier i øvre grense på ft4, og og tsh under 1, men virker som økning slår meg helt ut. Det verste er vel at undertrykket mitt er blitt litt høyt 135/90 etter økning. Har hatt 120/70 før, har blitt mer tungpust, og hatt perioder der hjertet raser av gårde. Dette er også i de periodene som jeg føler meg værst. Kan kjertelen fungere bedre i perioder, og at jeg da får for mye thyroksin?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Buskerud
    Meldinger
    347

Standard

Disse forstyrrelsene er det pga tetthet i øre-nese-hals, eller er det forstyrrelser på nervesignaler? Har lurt på dette. Er så tungt når alt slår til for fullt. Tetthet hadde det jo vært mulig å få gjort noe med, men verre med det nevrologiske. Var jo både i mr, og til nevrografi og EEG uten at de fant noe der, dette ble jo gjort uten kontrast, men kan jo utelukke mye med disse undersøkelsene.Har veldig mye hodepine, og det kjennes ut som svie i hode. Har det samme i nakken + at jeg hører sprake lyder fra nakken. pussige greier. Blir jo så redd for at sansene en dag skal utebli helt, vet ikke om jeg hadde mestret det. Eneste jeg hadde ønsket meg nå er å fått noen friske dager.

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

1. Fortvilet etter endotime...
    Av Lilje i forumet Hos legen
    Svar: 10
    Siste melding: 02-05-08, 19:56
  2. Fortvilet....kan det være lavt stoffskifte?
    Av Sofie i forumet Lavt stoffskifte i grenseland
    Svar: 11
    Siste melding: 02-01-08, 19:09
  3. Ny på forumet her: Fortvilet! Oppdatert med prøveresultater.
    Av tomat i forumet Lavt stoffskifte hos menn
    Svar: 63
    Siste melding: 10-02-07, 05:12

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn