Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    utlandet (midlertidig)
    Meldinger
    435

Standard Sjekking av leger

He, he.. beklager litt misvisende navn på tema (dersom du på humoristisk vis tenker i de baner), men spørsmålet er altså, når man har flyttet til ny by, og ønsker ny lege, finnes det noen måte jeg kan gå frem på for å få info om de ulike legene? Jeg vil gjerne sikre meg en fastlege som kan litt om stoffskifteproblematikk.. ulikt de to jeg har vært borti på mitt forrige bosted. Finnes det en måte/et sted jeg kan få informasjon om leger basert på deres navn? Noen som vet noe om dette? I såfall kan jeg tenke meg det kanskje er flere her på forumet som kunne være interessert..

baremei Gjest

Standard

Ikke annet enn nitide navnesøk på nettet. Finn ut hvilke leger som finnes på webben for fastleger her https://is.trygdeetaten.no/rtv-minfa...isloginside.do

Deretter er det bare å søke og søke og søke... Er du heldig finner du noe om dem, vanligvis gjør du det ikke.

Snakke med folk er vel et alternativ? Slå av en prat med dem bak kassa i butikken osv.

Ring det lokale sykehuset, be om å få snakke med endokrinologisk evt. medisin/indremedisin, og spør rett ut - at du trenger en lege som er dyktig på stoffskifte fordi du har vanskeligheter, og om de kan anbefale noen.

Kanskje det samme på legevakten - legesekretærene kjenner de fleste lokale legene siden de går legevaktturnus.

Jeg har bare forsøkt det første - resten er bare ideer jeg fikk akkurat nå.

Og kanskje thyreoidea-foreningen kan være noe - hvis de har likemannsarbeid der du bor bør de vite noe om lokale forhold.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    utlandet (midlertidig)
    Meldinger
    435

Standard

Takk for mange og gode tips! Særlig den med å kontake kontaktperson for lokale lag (underlagt thyreoidea-foreningen) skal jeg følge opp, dem bør jo helt klart vite noe om hvilke leger som er bedre enn andre, og hvilke man bør holde seg unna!! De andre tipsene kan jeg også fint bruke, hvis det skulle bli nødvendig..

Uansett hvilken sykdom man skulle rammes av, er det en fordel å ha en fastlege som tar nettopp denne sykdommen på alvor.

Og særlig er dette viktig for oss med stoffskifterelaterte sykdommer, etter som bildet er bredt og tåkete og det er mange diffuse plager som kan gå under forskjellige diagnoser, man vet at autoimmune sykdommer kommer ikke alltid alene, det er en rekke mangeltilstander i kroppen en skal være ops på, i tillegg til at medisinering er omdiskutert, og en skal holde et øye med binyrer og hjerte. Med mer. Poenget er altså at når en har problemer med stoffskiftet skal en ha tunga rett i munnen for å ha kontroll over helsa si, og da er det viktig med en dyktig og velorientert fastlege ved sin side, mener jeg!

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Jeg bor i Stavanger og har prøvd å spørre i foreningen der, men de hadde ikke lov å oppgi noe om leger. Dette syns jeg var svært tåpelig. :evil:

Lignende tråder

1. Kan leger ta feil?
    Av annki i forumet Hos legen
    Svar: 13
    Siste melding: 25-09-07, 14:14
  2. leger...
    Av irene i forumet Hos legen
    Svar: 1
    Siste melding: 12-07-07, 01:16
  3. Leger i Ski?
    Av baremei i forumet Hos legen
    Siste melding: 04-10-06, 20:55
  4. Hørt om leger
    Av Stina i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)
    Siste melding: 06-07-06, 22:36
  5. Finnes det leger som vet noe om dette?????
    Av mina76 i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditet
    Svar: 2
    Siste melding: 13-06-06, 12:50

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn