Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
    Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    4

Standard dårlig hørsel :-(

jeg har nå gått på thyroxin i snart 2mnd og da jeg begynte var jeg helt hypothyreot fordi jeg da hadde gått 5uker uten thyroxin i det hele tatt fordi jeg fikk opperert ut hele kjertelen.

Saken er den at jeg fortsatt ikke føler meg normal.. :-(

Det er sikkert noen her på forumet som kan fortelle meg hvor lenge jeg må vente før alt blir som før.

Jeg merker at jeg har blitt mye treigere enn før og dette plager meg, særlig fordi jeg ikke vil at folk skal tro jeg er dum. Men jeg får liksom ikke med meg hva folk sier lenger... :-( Akkurat som om jeg ikke skjønner norsk lenger...

Er det andre her som har opplevd noe lignende plager med hørselen etter at de fikk lavt stoffskifte?

klem
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Stavanger
    Meldinger
    344

Standard

Jeg vil tro at 2 måneder er forholdsvis kort tid i forhold til å bli "normal" igjen, men dette er det nok andre som vet mer om enn meg. Det jeg ville kommentere var dette med hørselen. Kan du få noen til å viske noen ord til deg fra ulike sider, bak deg, foran deg, fra høyre og venstre side. Ikke se på munnen til den som visker. Bare bruk hørselen.

Prøv dette først. Hører du ikke dette, så "snakkes" vi videre.
    (ps. jeg jobber med hørselshemmede)

Vi kan alle miste hørsel helt eller delvis uansett alder, men sjansen øker med økende alder eller som med alt annet kan det være arvelig.

Det du sier om å ikke få med seg det folk sier kan likegodt være et resultat av stoffskifteproblemer og vil ordne seg etterhvert som nivåene stabiliserer/normaliserer seg.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    utlandet (midlertidig)
    Meldinger
    435

Standard

Jada, det er det.. Men hos meg er det kankje ikke spesielt hørselen som er blitt tregere, men heller oppfattelsen.. er det dette du også mener eller? slik at det tar et par sekunder ekstra å reagere, og komme med svar-replikk, i forhold til før..

Når det gjelder selve hørselen har jeg ikke selv merket at denne er blitt redusert, men folk under samme tak pleier å klandre meg for å ha TV-volumet for høyt på..

Klem tilbake til deg

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Jeg vil råde deg til å få hørselen undersøkt. Det kan være andre årsaker til dårlig hørsel også f. eks noe så enkelt som ørevoks. Kanskje det er noe det kan gjøres noe med.

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    49
    Meldinger
    205

Standard nedsatt hørsel

Har fått påvist otosclerose på ene øret. i starten var jeg plaget med øretopper, klarte ikke å utligne trykket. Debuterte under 1 svangerskap. Har fått høreapparat. Har siden jeg fikk diagnosen for 2 år soden ikke forverret seg, men er veldig plaget med øresus/piping, svimmelhet og litt "kiling" inni hodet liksom...skal på MR neste uke for å se om det er noe skummelt som ligger bak hørselstapet mitt... uansett vil jeg anbefale deg å ta en hørselstest på helsestasjonen (koster 70 kroner el lign), ta den med til legen om den er unormal, og få henvisning til ØNH. Lykke til!
    Bra å treffe andre med hypothyreose som vet hvordan jeg har det.
    Armour 3 grain/ dag fordelt på to doser siden 17/5- 14

Lignende tråder

1. Flere med dårlig hørsel?
    Av Zena i forumet Meningsmålinger
    Svar: 47
    Siste melding: 09-03-12, 01:46
  2. Ble så dårlig
    Av heisann i forumet Mage/tarm/urinveie
    Svar: 5
    Siste melding: 15-10-07, 15:22
  3. Hørsel, syn, luktesans og læring/hukommelse
    Av ninus i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plager
    Svar: 15
    Siste melding: 09-04-07, 16:00
  4. Dårlig hørsel og syn når man er sliten.
    Av Anne Ma i forumet Nevrologiske konsekvensene av lavt stoffskifte
    Svar: 3
    Siste melding: 06-06-06, 00:18

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn