Viser søkeresultater 1 til 10 av 15
Tråd: Fingre som sovner
-
05-09-06, 13:37 #1
Fingre som sovner
Er det noen her som har hender fingre som sovner/prikker i? Jeg elske å pusle med det meste og strikker og tover endel. Har nå problemer da fingrene sovner mens jeg holder på. Mener å ha lest et sted at dette kunne skyldes stoffskifte.
-
05-09-06, 13:48 #2
Jeg er ikke plaget av dette, men det står oppført på listen over symptomer ved lavt stoffskifte, så det stemmer nok for din del..
Håper ikke det går altfor mye utover håndarbeidet ditt, viktig å få lov å fortsette med hobbyene sine når sykdom rammer!
-
05-09-06, 13:52 #3
Jeg sliter veldig med det til tider. Våkner gjerne om natta av at hendene mine er helt "borte". Vet ikke helt om det kommer av at jeg i forbindelse med lavt stoffskifte har vitamin mangel, men mistenker det sterkt. Håper det blir bedre nå som jeg tar mine superdoser med div vitaminer....
-
05-09-06, 13:58 #4
Takk for svarene. Har over lengdre tid sovnet i fingrene om natten, men det var spesielt på slutten av svangerskapet og etter dette at jeg også har denne prikkingen/sovningen om dagen, og da speseilt hvis jeg gjør noe.
-
05-09-06, 14:07 #5baremei Gjest
Det er vanlig med prikking og numne hender og føtter som dovner bort ved vit B12-mangel.
-
05-09-06, 14:19 #6
Det kan også være Carpal tunnelsyndrom. Det er en nevrologisk sykdom og som kan opereres. Diagnose stilles etter en undersøkelse som jeg i farten ikke husker hva heter. Den utføres på nevrologiske poliklinikker.
-
05-09-06, 14:33 #7
Dette syndromet - er det der hvor "overgangen" til nervene ut i hånden blir for trang?
-
05-09-06, 15:31 #8
Jeg har disse symptomene av og til. Har aldri koplet de til stoffskiftet. Fikk konstatert en nakkeprolaps for 2 år siden og da var priklingene helt ille. Nå er de moderate og jeg mistenker at prolapsen "pirker meg i nakken".
Men stoffskiftet?? Ja hvem vet. Kan legge til at prolaps og hypothyreose ble diagnostisert samtidig.• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
05-09-06, 20:13 #9
Jeg er veldig plaget av dette - spesielt om vinteren og spesielt om natta. Jeg tror det kommer helt opp fra nakken/skuldrene - stramme muskler. Mye trening hjelper. Stillesitting, spesielt med PC, gjør det verre.
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
05-09-06, 21:08 #10
Du bør bli undersøkt av lege for å se om du har Carpal tunnel syndrom Line, en kollega av meg ble operert for dette og hun hadde hatt det lenge. Legen sa da at hadde hun ventet lengre kunne nerven tatt skade og aldri blitt i orden igjen.
Lignende tråder
-
noen som vet hvorfor jeg blir nummen i 2 fingre og 2 tær?
Av rikke i forumet Lavt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 19-04-07, 09:01
Bokmerker