Viser søkeresultater 1 til 10 av 82
-
17-04-06, 22:30 #1
Dårlige dager med lavt stoffskifte
I dag merker jeg at det er en dårlig dag. Jeg våknet klokken 1400!! Var oppe klokken 0700 for å ta en tablettene, så la jeg meg igjen. Må ha glemt å stille klokken på 1000 ellers så har jeg bare sovet videre uten å høre den. Etter å ha vasket opp og satt på en maskin klær samt besøkt en venninne var jeg så trøtt da jeg kom hjem at jeg måtte hvile i over 1 time. Nå lurer jeg på om det er slik det blir med denne sykdommen, eller er det et tegn på at dosen ikke er optimal, eller er det noe som kan gjøres for å unngå slike dager? og hva utløser dem evt.
-
17-04-06, 22:58 #2
Jeg har også sånne dager! Det går så opp og ned. I dag har jeg følt meg helt kaputt. Har bare ligget i hele dag og sett på tv fordi jeg rett og slett ikke har hatt energi til å gjøre noe som helst. Andre dager hender det også at jeg må stå opp to timer senere enn planlagt nemlig fordi jeg er så trøtt (selv etter å ha sovet 10 timer). Én time etter å ha stått opp kommer trøttheten igjen og jeg forblir trøtt så å si hele dagen!!
Det er ganske rart at dagene varierer såpass selv om man tar samme dose medisin til samme tid Vet ikke hva man kan gjøre med dette, men jeg kan i hvertfall forsikre deg om at du ikke er alene
-
18-04-06, 14:17 #3
Kjenner meg veldig godt igjen!
Som regel når jeg har fri, sover jeg sjelden lengre enn til 8-9, men jeg er som regel ikke våken veldig lenge før jeg sovner igjen og kan sove i maaaange timer, som om jeg er helt utslitt.. På sånne dager, kan jeg godt stå opp for så å gå og legge meg på sofaen for å "slappe" av resten av dagen... , på sånne dager er jeg glad for at jeg ikke har barn jeg må ta meg av i tillegg...
-
18-04-06, 22:24 #4
Hei :-)
Ja sånn har jeg det og. Kjenner meg veldig godt igjen historien til Ida. Vannrette dager, som jeg kaller dem. Men for meg er det sånn at hjernen kun virker om jeg ligger. Kan ikke tenke sittende for det blir for slitsomt rett og slett.
Vet ikke hvorfor man svinger, men så lenge kjertelen ikke er død, så svinger jo hormon mengden. Jeg har egentlig lagt disse "vannrette dagene" som et resultat av at hormonene svinger. Kanskje jeg tar feil....??? Eller kanskje det er anti stoffene som gjør det..Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
18-04-06, 23:01 #5
Hei
Jeg har også sånne dager hvor jeg er så trøtt og vil bare sove er trøtt, trøtt hele tia kan sove lenge synes det er ofte jeg da :,( Spør mye rart jeg da :,( Men hvorfor er det sånn at man er så sliten, bare vil sove? Og når jeg trener også er det ofte jeg bare ååååå vil sove ligge der ikke lea meg men jeg tvinger meg selv til og fortsette men uff så ekkelt det er og være sånn. Jeg klarer ikke jobbe en gang jeg :,( Hvordan klare og jobbe da man er så rar jeg føler meg, sliten, trøtt, mangler energi føler meg tom liksom :,( Og da man vil ha en jobb men ikke klarer ja burde dø jeg da for jeg er ikke til noe nytte bare til bry burde skamme meg og ja jeg skammer meg for at jeg er meg :,(Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.
-
18-04-06, 23:04 #6
Men kjære deg da. Du har da vel ingenting å skamme deg over! Det er jo de som ikke greier å hjelpe deg som burde skamme seg! :evil:
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
18-04-06, 23:19 #7
Jeg får jo hjelp men føler de ikke forstår meg :,( At man kan ikke være sliten det er liksom ikke lov :,( Men jeg var ikke sånn jente før jeg og hater meg for at jeg er sånn nå. Jeg klarte jobbe jeg og hadde det ivertfall bedre enn nå :,( Nå føles det som jeg ikke burde leve og det er bare mas særlig om det og jobbe er det vært mye mas om :,( Jeg vil men klarer ikke da jeg kjenner meg jo best at det er noe jeg ikke klarer nå, men blir jo redd skal jeg aldri klare det :,( Klarer dere jobbe og hvor får dere energi fra til og klare jeg og vil :,)
Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.
-
19-04-06, 00:44 #8
Hei Lilja
Du er ikke alene om de tankene. Jeg er ute av arbeidslivet og har vært det i 3 år, men innser at det er ikke noe jeg kan gjøre fra eller til. Her er det bare å smøre seg med tålmodighet om man har det eller ikke Jeg hadde enormt press og mas før jeg fikk diagnosen. Spesielt om jobb. Men etter jeg fant ut hvorfor jeg var så sliten, trett, nedstemt og tiltaksløs, så har jeg gitt dem sååå mye info om sykdommen som jeg kunne finnne. De har sluttet å mase og "plage" meg... Kanskje du kunne gjøre noe lignende?Jeg klarer ikke jobbe en gang jeg :,( Hvordan klare og jobbe da man er så rar jeg føler meg, sliten, trøtt, mangler energi føler meg tom liksom :,( Og da man vil ha en jobb men ikke klarer ja burde dø jeg da for jeg er ikke til noe nytte bare til bry burde skamme meg og ja jeg skammer meg for at jeg er meg :,(klarte jobbe jeg og hadde det ivertfall bedre enn nå :,( Nå føles det som jeg ikke burde leve og det er bare mas særlig om det og jobbe er det vært mye mas om :,( Jeg vil men klarer ikke da jeg kjenner meg jo best at det er noe jeg ikke klarer nå, men blir jo redd skal jeg aldri klare det :,( Klarer dere jobbe og hvor får dere energi fra til og klare jeg og vil :,)Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
19-04-06, 08:58 #9
Hei. Jeg har også "vannrette" dager, men har nå begynt med å jobbe aktivt og skal se hvordan det går. Men neste gang jeg skal till legen skal jeg høre med hu om jeg kan få ett slags vedtak om att jeg har en kronisk sykdom, for da kan jobben min få vikar fra første dag som jeg er syk. Altså att det ikke er jobben som betaler de første 16 dagene som jeg er syk/sykmeldt. Tror det er trygdekontoret som betaler istedet. Og da kan jeg være hjemme uten å ha svart samvittighet i tillegg til å være i elendig form.
Er det noen andre som har dette på jobben sin?Hyper siden -92 hypo siden -98.
Bruker Armour.
-
19-04-06, 13:19 #10baremei GjestOpprinnelig skrevet av heisann
Det heter "fritak fra arbeidsgiveransvar" og betyr som du sier at arbeidsgiver slipper å betale deg lønn de første 16 dagene.
Vær obs på at om du har høyere lønn en x G (6?) får du bare opp til en viss grense, resten dekker arbeidsgiver hvis det er avtalt i tariffen. Hvis ikke mister du "toppen" av lønna di.
Lignende tråder
-
Fikk diagnosen Graves for 2 dager siden
Av Yvai i forumet Graves sykdomSvar: 6Siste melding: 10-05-10, 14:47 -
starta med Armour,opp 2 kg på 4 dager......
Av atv i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 7Siste melding: 14-10-08, 08:09 -
Negative kalorier - hva i alle dager er nå dette?
Av Stina i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)Svar: 0Siste melding: 20-05-07, 02:34 -
Hva frembringer dårlige dager/ perioder?
Av cathrin i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 23Siste melding: 28-03-07, 14:51 -
DÅRLIGE DAGER
Av cathrin i forumet Lavt stoffskifteSvar: 17Siste melding: 19-04-06, 22:09
Bokmerker