Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Buskerud
    Meldinger
    347

Standard Blir så sint...

Kom til å tenke på tiden før jeg fikk diagnosen lavt stoffskifte. Juni 99 står meg sterkt i minne. Var så syk at det eneste jeg maktet var å sove, men alt jeg fikk beskjed om var at jeg hadde en depresjon, og i tillegg angst. Prøvde gang på gang å forklare at jeg følte dette var fysisk, men ingen ville høre. Var så ille at jeg ble innlagt på sykehus i 2 mnd, problemet var at det eneste de gjorde var å behandle meg for depresjon. Hadde et klart øyeblikk i sted der jeg kom på at jeg kanskje kunne se om det ble tatt noe stoffskifteprøver av meg før innlegelsen. Her er prøver som er tatt 09/06, jeg ble innlagt 21/06. S-FSH 21, TSH-4.4, S-LH 83, S-FT4 16. Dette er de prøvene som det står stjerne ved, vet ikke om alle disse har med stoffskifte, men tror kanskje at stoffskiftet har hatt invirkning på min sykdomshistorie som startet i 97.
    Fikk diagnose lavt stoffskifte i slutten av 1999 . Så lenge det er liv er det håp.

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    361

Standard

Det er SÃ… opprørende hvordan du og andre har blitt behandlet, eller riktigere: ikke behandlet! JEG BLIR SÃ… FORBANNA AT DET SNART RYKER AV MEG! Det er totalt uforståelig at den yrkesstanden som skal hjelpe oss når vi er syke, nøyer seg med å si at "alt er normalt, prøvene er fine", når pasienten tydligvis lider. Eier de yrkesstolthet i det hele tatt? Mange leger misforstår jo totalt når blodprøveverdiene tolkes!

Du skrev i en annen tråd at de har "tatt" flere år av ditt liv, med at de ikke har hatt peiling på hvordan de skal behandle en pasient med hypothyreose. Den følelsen forstår jeg godt. Er det noen som har prøvd å søke om pasientskadeerstatning? De slipper altfor lett unna! :evil:

Jeg er glad for at det går bedre med deg. I tillegg til riktig og nok medisin er det tydligvis enormt viktig at vi skolerer oss best mulig om vår egen diagnose. Noen leger er dyktige, heldigvis,- men mange har tydligvis ikke peiling i det hele tatt! Det er en stor skam!

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Buskerud
    Meldinger
    347

Standard

Har fått en kvinnelig lege nå, så jeg håper jo at det skal bli lettere å nå fram, og i tillegg har jeg jo skrivet fra indremedisin om at TSH skal ligge mellom 0,3-1,5 å banke i bordet med om det blir legebytte igjen.
    Fikk diagnose lavt stoffskifte i slutten av 1999 . Så lenge det er liv er det håp.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Man kan bli veldig sint av sånt. Jeg syns det er veldig rart at legene ikke kan mer om stoffskifte sykdom fordi det er ingen veldig skjelden sykdom. jeg er sikker på at de fleste leger har ca. 5 pasienter med denne sykdommen, og om de ikke kan så mye om det så burde de oppdatere seg på de plagene som pasientene deres har vi betaler faktisk for å gå til legen. :evil:

Standard

"Er det noen som har prøvd å søke om pasientskadeerstatning? De slipper altfor lett unna! "

Jeg har en sak liggende akkurat nå....den er ferdig behandlet hos både Pasientskadeerstatningen og Pasientskadenemda. Begge disse stemmer i legens favør til tross for at både blodprøver og annet forteller en historie om manglende og feil behandling.
    Saken skal opp i Tingretten en eller annen gang i løpet av vinteren.

Merete
    Legene har den fordelen at solen skinner over deres helbredelse, mens deres feiltrinn skjules av 3 favner jord. Sokrates (469-399 f.Kr.)
    Meretes Tyreoidea-side

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Buskerud
    Meldinger
    347

Standard

Håper det går bra Hadde kanskje blitt tatt mere seriøst om noen faktisk hadde fått erstatning for dårlig behandling av denne sykdommen

Lykke til

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Lykke til Merethe. Det er bra at noen tar dårlig behandling opp i rettsapparatet.

Standard

Hei!

Tusen takk for støtten. Dette er en "en hard mark å pløye", men jeg tenker som så at hvis man ikke prøver så forblir den iallefall upløyd

En fabelaktiktig god sommer ønskes alle fra (endelig frisk nok...omsider motorsykkelkjørende) Merete
    Legene har den fordelen at solen skinner over deres helbredelse, mens deres feiltrinn skjules av 3 favner jord. Sokrates (469-399 f.Kr.)
    Meretes Tyreoidea-side

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    361

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Merete
    "Er det noen som har prøvd å søke om pasientskadeerstatning? De slipper altfor lett unna! "

Jeg har en sak liggende akkurat nå....den er ferdig behandlet hos både Pasientskadeerstatningen og Pasientskadenemda. Begge disse stemmer i legens favør til tross for at både blodprøver og annet forteller en historie om manglende og feil behandling.
    Saken skal opp i Tingretten en eller annen gang i løpet av vinteren.

Merete
    Hei Merete! Har saken din vært oppe i Tingretten? Fortell, fortell!

Lignende tråder

1. Jeg er sint og drittlei
    Av Sonja Midtlien i forumet Frustrert og lei
    Svar: 126
    Siste melding: 03-09-10, 22:15
  2. Jeg er sint på… fastlege og endokrinolog
    Av cathrin i forumet Endokrinologer
    Svar: 15
    Siste melding: 02-09-06, 22:18
  3. JEG ER SINT!
    Av cathrin i forumet Frustrert og lei
    Svar: 16
    Siste melding: 21-07-06, 08:10
  4. Jeg blir gal!!!!!!
    Av Anne Ma i forumet Hos legen
    Svar: 6
    Siste melding: 14-06-06, 14:43
  5. jeg er så sint
    Av villemo i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plager
    Svar: 23
    Siste melding: 05-06-06, 11:12

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn