Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 16
    Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    204

Standard Så ENORMT sulten! Konstant!

Kan det ha noe med doseringen min å gjøre?

Jeg kan aldri huske å ha vært så grusomt sulten, hele tida, før..
    Det nytter ikke uansett hvor mye mat jeg stapper i meg, så går det maks en halvtime, så er jeg skikkelig sulten igjen!

Jeg blir sprø snart!

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Jeg hadde det sånn da jeg gikk på Levaxin og hadde høyt innhold av T3 og T4 ( T4 på 40)

baremei Gjest

Standard Re: Så ENORMT sulten! Konstant!

Sitat Opprinnelig skrevet av Ruth
    Jeg blir sprø snart!
    Muligens overdosert. Tatt blodprøver i det siste?

Jeg hadde det sånn hver gang jeg økte Armour-dosen, men det gikk over etterhvert.

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    204

Standard

Tok blodprøver for noen uker siden, men legen min har ferie nå, så jeg har ikke fått svarene ennå. Har ikke orket å ringe bare for å få prøvene, man må alltid sitte i så lang telefonkø på legekontoret.

Jeg sluttet på p-pillene for noen mnd siden, så virkningen av dosen jeg tar har sikkert økt litt.

Men jeg har ingen andre tegn på overdosering. Vanligvis blir jeg rastløs og greier ikke sitte stille.

Jeg synes det er vanskelig å skille mellom hva som er symptomer på for høy dose, og for lav dose. Har hatt rar hjerterytme i det siste, men det hadde jeg også før jeg begynte med tyroxin. Ikke akkurat hjertebank, men noe annet som er vanskelig å forklare, det kjennes bare rart ut.

baremei Gjest

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Ruth
    Har hatt rar hjerterytme i det siste, men det hadde jeg også før jeg begynte med tyroxin. Ikke akkurat hjertebank, men noe annet som er vanskelig å forklare, det kjennes bare rart ut.
    Sånn har jeg det på for lav, for høy og ved skjevfordeling av armour/levaxin, jeg tar begge.

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    204

Standard

Nå tror jeg ganske sikkert at jeg er overdosert.

Skulle nesten ikke greie å få sove i går kveld. Følte meg kjempestresset i brystet, eller hvordan jeg skal forklare det.. Fikk ikke ro i meg.

Så i dag reduserte jeg dosen bittelitt. Håper det hjelper raskt.
    Er så lei av letingen etter den perfekte dosen!! :x

baremei Gjest

Standard

Ved åpenbar overdosering kan det hjelpe å hoppe over en dag eller to, og så starte på den reduserte dosen.

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    204

Standard

Fikk brev fra vikaren for fastlegen min i dag.
    "Det ser ut som om du får liten for mye stofskiftehormon"

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Jeg er som regel fryktelig sulten, og har alltid vært det. Men jeg merker at jo trøtterer jeg er og/eller jo dårligere jeg sover, jo mer sulten blir jeg.

Blir også veldig sulten av stress, samt å gå hjemme hele dagen. Når jeg klarer å trene, så synes jeg det regulerer sultfølelsen noe, samt at da brukes vel noe av energien jeg putter i munnen. Er jo lov å håpe at NOE blir brukt opp i alle fall.

Men det er et stort problem, det er det...

Lykke til ;)
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    204

Standard

Takk skal du ha!

Det har heldigvis blitt bedre etter at jeg hoppet over en dagsdose og justerte ned på dosen.

Den forferdelige "stress-følelsen" er også mindre, og hjertet har roet seg litt.

Side 1 av 2 12 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn