Side 1 av 3 123 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 24
    Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard PLAGES DERE AV VARME OG KULDE?

Lurer på om det kan ha noe med stoffskiftet å gjøre, for jeg hadde det ikke slik før. I vinter holdt jeg på å fryse meg fordervet. Nå om sommeren når det er varm orker jeg ikke være ute og på treningen i dag gikk det helt elendig. Andre som plages med dette?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    52
    Meldinger
    2,689

Standard

Plages av varmen, men ikke så mye av kulden.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    552

Standard

takler ikke varme, greiere med kulde!!! untatt når en har frostrier når det er steinvarmt, skylder på ødelagt termostat jeg!!!

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Ja, gjett om jeg plages - av både kulde og varme. Det med kulden har jeg sagt så mange ganger, så...

Men jeg har lenge lurt på hvorfor jeg heller ikke tåler varme, trodde ikke det var typisk for hypotyreose.

Ved mye varme (som de siste dager), så får jeg en helt forferdelig hodepine. Jeg blir totalt matt, orker ingenting, venter bare på at det skal gå over. Det eneste som ikke svikter, er appetitten. Jeg blir ikke mindre sulten for det, og nå er jeg så redd for at de utrolig hardt "av-kjempa" kiloene over flere år skal komme på igjen. Ikke bra å bare sitte stille og så spise att på til. Det kan ikke annet enn å gå fryktelig galt. Har sittet på rompa i flere dager nå - helt utslått av denne sinnsyke hodepinen. I kveld fikk jeg dog gått en liten tur. Men jeg vet jo at jeg må holde meg i vigør mange timer hver dag og spise rimelig lite/kalorifattig for å holde vekta/langsomt gå nedover.

Så jeg er deppa de'luxe!

(Jeg har forresten hatt dette med varmen mye lenger enn det med kulden - helt siden jeg var liten. Ravet rundt i svima hvis det var varmt, har nok vært på grensen til solstikk mange ganger - og eneste redning var å få hodet under kaldt vann, flere ganger om dagen. Nå orker jeg ikke å bade lenger pga alt flesket, appelsinhuden og frostriene jeg nå får pga kulden i vannet.) :(
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

baremei Gjest

Standard

Og du drikker nok vann? Mye vann?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Kongsberg
    Alder
    51
    Meldinger
    387

Standard

Sliter veldig med varmen, men ikke fullt så mye med kulden. Drikker veldig mye, men hodepinen og slappheten kommer sigende allikevel... :-(

Medlem siden
    Jun 2006
    Meldinger
    88

Standard

Jeg sliter med varme, men det har jeg alltid gjort. Blir direkte uvel når gradestokken kryper over 23-24 grader.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    66
    Meldinger
    1,971

Standard

Gjør ikke "alle" det egentlig? Sitter med kjølevifte i kjelleren jeg hvis det er så varmt. Men når jeg tenker meg om så hadde jeg ikke disse problemene i yngre alder. Et hypo-problem dette også altså? ALDRI tenkt i de baner før! Men jeg drikker vann iallefall - bøttevis. Hver eneste dag.

Lærte for 25 år siden at det er tull og tøys å tro at en fuktighetskrem løser problemet med tørr hud. Fuktigheten MÃ… komme innenfra! (Men dette hører inn under et annet tema her - tror jeg. Nevner det bare i samme slengen).
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    125

Standard

Plages med både varme og kulde. Strever spesielt om natten. For ikke å fryse på skuldrene må jeg ha på meg 2 lag langermet (!!) for ikke få få så mye smerter i skuldrene (har fibromyalgi), noe som resulterer i at jeg bader i svette....
    Har begynt å gå til akupunktur og det første han sa da han fikk se tungen min var at jeg måtte ha store problemer med temperaturregulering..
    ... stemmer jo helt det da...
    Har desv. vært så utmattet de siste to ukene at jeg har måttet avbestille flere timer hos han, men håper virkelig han kan gjøre noe med dette etterhvert.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    52
    Meldinger
    2,689

Standard

Yvette

Ã… drikke nok vann er viktig det! Men for min hud gjør det ingen forskjell. Jeg har hatt tørr kløende hud siden barndommen. Så gener er nok en viktig faktor. Noen har fet hud og noen tørr
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Side 1 av 3 123 Siste

Lignende tråder

1. høy varme skader levaxin
    Av nora i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 3
    Siste melding: 13-09-08, 21:48
  2. Svar: 11
    Siste melding: 11-05-07, 18:36
  3. flere som plages med rosen?
    Av isa1 i forumet Lavt stoffskifte og hud
    Svar: 0
    Siste melding: 26-12-06, 14:04

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder