Viser søkeresultater 1 til 10 av 24
-
03-07-06, 20:22 #1
PLAGES DERE AV VARME OG KULDE?
Lurer på om det kan ha noe med stoffskiftet å gjøre, for jeg hadde det ikke slik før. I vinter holdt jeg på å fryse meg fordervet. Nå om sommeren når det er varm orker jeg ikke være ute og på treningen i dag gikk det helt elendig. Andre som plages med dette?
-
03-07-06, 20:40 #2
Plages av varmen, men ikke så mye av kulden.
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
03-07-06, 23:52 #3
takler ikke varme, greiere med kulde!!! untatt når en har frostrier når det er steinvarmt, skylder på ødelagt termostat jeg!!!
Hyper siden -92 hypo siden -98.
Bruker Armour.
-
04-07-06, 00:48 #4
Ja, gjett om jeg plages - av både kulde og varme. Det med kulden har jeg sagt så mange ganger, så...
Men jeg har lenge lurt på hvorfor jeg heller ikke tåler varme, trodde ikke det var typisk for hypotyreose.
Ved mye varme (som de siste dager), så får jeg en helt forferdelig hodepine. Jeg blir totalt matt, orker ingenting, venter bare på at det skal gå over. Det eneste som ikke svikter, er appetitten. Jeg blir ikke mindre sulten for det, og nå er jeg så redd for at de utrolig hardt "av-kjempa" kiloene over flere år skal komme på igjen. Ikke bra å bare sitte stille og så spise att på til. Det kan ikke annet enn å gå fryktelig galt. Har sittet på rompa i flere dager nå - helt utslått av denne sinnsyke hodepinen. I kveld fikk jeg dog gått en liten tur. Men jeg vet jo at jeg må holde meg i vigør mange timer hver dag og spise rimelig lite/kalorifattig for å holde vekta/langsomt gå nedover.
Så jeg er deppa de'luxe!
(Jeg har forresten hatt dette med varmen mye lenger enn det med kulden - helt siden jeg var liten. Ravet rundt i svima hvis det var varmt, har nok vært på grensen til solstikk mange ganger - og eneste redning var å få hodet under kaldt vann, flere ganger om dagen. Nå orker jeg ikke å bade lenger pga alt flesket, appelsinhuden og frostriene jeg nå får pga kulden i vannet.) :("Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
04-07-06, 10:10 #5baremei Gjest
Og du drikker nok vann? Mye vann?
-
04-07-06, 10:54 #6
Sliter veldig med varmen, men ikke fullt så mye med kulden. Drikker veldig mye, men hodepinen og slappheten kommer sigende allikevel... :-(
-
04-07-06, 13:02 #7
Jeg sliter med varme, men det har jeg alltid gjort. Blir direkte uvel når gradestokken kryper over 23-24 grader.
-
04-07-06, 13:52 #8
Gjør ikke "alle" det egentlig? Sitter med kjølevifte i kjelleren jeg hvis det er så varmt. Men når jeg tenker meg om så hadde jeg ikke disse problemene i yngre alder. Et hypo-problem dette også altså? ALDRI tenkt i de baner før! Men jeg drikker vann iallefall - bøttevis. Hver eneste dag.
Lærte for 25 år siden at det er tull og tøys å tro at en fuktighetskrem løser problemet med tørr hud. Fuktigheten MÃ… komme innenfra! (Men dette hører inn under et annet tema her - tror jeg. Nevner det bare i samme slengen).• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
04-07-06, 16:24 #9
Plages med både varme og kulde. Strever spesielt om natten. For ikke å fryse på skuldrene må jeg ha på meg 2 lag langermet (!!) for ikke få få så mye smerter i skuldrene (har fibromyalgi), noe som resulterer i at jeg bader i svette....
Har begynt å gå til akupunktur og det første han sa da han fikk se tungen min var at jeg måtte ha store problemer med temperaturregulering..
... stemmer jo helt det da...
Har desv. vært så utmattet de siste to ukene at jeg har måttet avbestille flere timer hos han, men håper virkelig han kan gjøre noe med dette etterhvert.
-
04-07-06, 16:55 #10
Yvette
Ã… drikke nok vann er viktig det! Men for min hud gjør det ingen forskjell. Jeg har hatt tørr kløende hud siden barndommen. Så gener er nok en viktig faktor. Noen har fet hud og noen tørrHilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
Lignende tråder
-
høy varme skader levaxin
Av nora i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 3Siste melding: 13-09-08, 21:48 -
Legen i dag - carpal tunnel, veksthormon, kulde, varme, verk
Av Stina i forumet Hos legenSvar: 11Siste melding: 11-05-07, 18:36 -
flere som plages med rosen?
Av isa1 i forumet Lavt stoffskifte og hudSvar: 0Siste melding: 26-12-06, 14:04
Bokmerker