Viser søkeresultater 1 til 10 av 22
Tråd: Poser under øynene
-
03-05-06, 12:18 #1
Poser under øynene
Jeg mener å ha lest et eller annet sted at dette kan ha med sykdommen å gjøre Legen jeg hadde tidligere sa nei, har ikke spurt han nye. Er det andre som er plaget med det. Har prøvd noen dyre kremer men det hjelper ikke. Slike poser kan visst inneholde ulike ting som bl.a vann eller fett dersom det er en del av sykdommen hva inneholder de da fett ?
Noen tips for å få dem vekk er ikke akkurat noe pent. :P ( får trøste meg med at jeg likner kongen han har jo sånne)
-
04-05-06, 01:12 #2
Hei Cathrin
Du husker rett når du sier at du har lest om poser rundt øynene, for det har jeg også lest om. Det er et av symtomene å være hoven rundt øynene. Trodde det var en del av ødem problematikken, men jeg kan huske feil altså..
Selv er jeg ikke plaget med det og kan desverre ikke gi deg noen råd :( Håper noen av de andre kanHilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
05-05-06, 21:18 #3
Hei.
Jeg er veldig plaget av dette og får mange kommentarer mht at jeg ser så trøtt ut, selv når jeg skulle være utsovet - og det er ikke rart for øynene forsvinner liksom under disse posene og framstår som to streker i fjeset. Men jeg har generelt mye vann i kroppen - konstant dype søkk rundt anklene etter sokkene. Vet ikke om det er noe man kan gjøre for å få det bort, men skulle tro at optimal dose stoffskiftemedisin ville hjelpe.
-
06-09-06, 21:15 #4
Poser under øynene
Jeg mener å ha lest at dette har med sykdommen å gjøre og for mitt vedkommende har det ikke godt bort. Går vel an å operere det bort, men det må jeg nok koste selv og da må jeg spare i årevis.
Er det noen som vet om en god øyekrem som kan resusere problemet? Slike er ofte dyre og jeg vil ikke kaste bort penger på noe som ikke virker.
-
06-09-06, 21:42 #5
For noen år siden nevnte jeg for legen at det var plagsomt med tunge øyelokk - noe som ikke var vanskelig å se....
Til min store forundring ble jeg fort sendt ØNH til som viderehenviste meg til plastisk kirurg (i Sverige!)
Ventetiden var ikke lang og det kostet meg bare egenandel på reisa.... Var helt himmelfallen jeg...
-
06-09-06, 22:40 #6
Hadde du veldig tunge øyelokk da slik at det var vanskelig å se lese o.l?
Problemet er ikke så uttalt hos meg, det er mest slik at jeg syns det er stygt. Både tunge øyelokk som nok er arvelig da min far har det, samt poser som ingen andre i familien har og som jeg tror jeg har fått av sykdommen.
-
06-09-06, 22:55 #7
Jeg havner visst alltid på helsekosten,, jeg...! Har vært plaget med hovne og såre øyne og synes det har hjulpet godt å klappe på litt Caviar Eyegel - over og under øynene.
Den har en behagelig, litt oppstrammende effekt. (Snakker ikke om store poser eller "heng" nå, altså, men hovenhet..)
-
07-09-06, 22:09 #8
Jeg har poser. Har prøvd øyekremmer. Men det hjelper ikke samme hvor dyre de er.
Har tunge øyelokk også. Kommer det av stoffskifte problem?
Også har jeg problemer med selve øyet. Kan ikke bruke linser. Er altfor tørr. Har ikke funnet noe som hjelper for det. Annet enn briller.
-
07-09-06, 22:37 #9
Ja cat, jeg hadde tunge øyelokk, men jeg klarte greit å lese.
Vet ikke om grunnen til at jeg ble operert var at det var vanskelig å bruke sminke, noe jeg er avhengig av siden jeg har mistet mye (flekkvis) pigment - har vitiligo.
Jeg var også ganske frustrert over at mange oppfattet meg som sur/trist/deprimert uten at jeg var det, samtidig som jeg følte meg litt mye beglodd med de hvite skjemmende flekkene...
-
07-09-06, 22:47 #10
Nå har ikke jeg det problemet da, men jeg kan jo prøve å spørre legen.
Jeg mener at når i allefall posene skyldes sykdommen ( jeg sover kjempemye så det er ikke mangel på søvn) så burde jeg få det på medisinsk indikasjon.
Lignende tråder
-
øynene mine
Av madonna i forumet Stoffskifte relaterte øye plager og øyesykdommeSvar: 13Siste melding: 14-05-06, 23:19
Bokmerker