Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
-
05-12-15, 22:23 #1
Til udlandet for at få behandling og medicin
En artikel om behandling af lavt stofskifte i Danmark er publiceret online for snart to timer siden på Jyllands-Postens hjemmeside. Jeg ville klappe i hænderne af taknemmelighed, hvis det tilfældigvis ikke krævede abonnent at læse denne artikel. Selv om Jyllands-Posten er et landsdækkende medie, tror jeg ikke at ret mange læger, patienter og deres pårørende abonnerer på netop denne avis.
Den belgiske klinik hvor patienten Helle Overgaard omsider har fundet rette lægehjælp, kan næsten kun være dr. Hertoghes klinik i Bruxelles. Vi har kendt og skrevet om denne klinik allerede for snart 9 år siden, i 2006. Godt, vi dengang ikke skrev i lukkede grupper på Facebook, for så ville folk ikke ane at der er en klinik i Belgien, siden langt fra alle syge er på Facebook.
Stofskiftepatienter tager til udlandet for at få behandling og medicin
Jyllands-Posten
Indland 05.12.2015 kl. 20:22
Sundhed: En gruppe stofskiftepatienter er utilfredse med danske læger og med regler for medicin. En forkert og farlig idé at rejse til udlandet for behandling, siger en professor.
Kilde: Artikel i Jyllands-Posten Stofskiftepatienter tager til udlandet for at få behandling og medicin.
Det er en betalings-artikel, ikke tilgængelig online for ikke-abonnenter. Jeg er abonnent, har læst artiklen og i nat eller senere kommer jeg tilbage med mine kommentarer. Jeg kan dog afsløre allerede nu, at artiklen bl.a. citerer en dansk "ekspert", prof. dr. med. Jens Faber, der bl.a. siger:
"Flere udenlandske læger overbehandler deres patienter i helt ekstrem grad, bl.a. med stofskiftemedicin, fordi de vil tjene penge. Det behøver danske læger ikke, fordi sundhedsvæsenet er offentligt støttet. Behandlingen i udlandet er ikke evidensbaseret på samme måde som i Danmark,"
Nemlig. Danske læger behøver ikke anstrenge sig, fordi de lever af vores penge og bliver betalt under alle omstændigheder...
Alligevel er det angivelig ikke nok for dr. Faber. Som om den fyrstelige løn han får fra os, skatteydere, ikke var rigelig til at opretholde en levestandard, der ellers er forundt kun den danske elite, sammen med kollegaen dr. Kølendorf driver dr. Faber privatklinikken Hormonlidelser.dk på Frederiksberg.
Dr. Fabers klinik lever bl.a. af at de "utilfredse" patienter - dvs. dem, der ikke har gavn af den syntetiske behandling. Såfremt disse patienter insisterer på at afprøve behandling med syntetisk T3 eller Thyreoid, bliver de, af Regioner sendt til dr. Fabers private klinik, hvor han bl.a. oplyser patienterne om følgende "retningslinjer" gældende på hans klinik:
"Præparatet Thyroid indeholder såvel T4 som T3, men det anbefales ikke af de faglige selskaber, da det er et extrakt fra grise og indeholder en for mennekser, unaturlig stor mængde T3. Vi følger i klinikken retningslinerne fra de faglige selskaber."
Mere om dansk behandlings-politik, og i særdeleshed om dr. Faber, kan læses i indlæg nr. 2 i dette emne (scroll til under "PraksisInfo").• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
06-12-15, 11:39 #2Uregistrerte Gjest
Sv: Til udlandet for at få behandling og medicin
Der er en faktuel fejl artiklen i JP: "I modsætning til lande som Tyskland, England og Belgien, hvor thyroid er frit tilgængeligt". Det er en faktuel fejl at nævne England i denne kontekst.
I England er Thyroid USP bandlyst af de offentligt ansatte læger, og deres faglige organisationer driver veritabel heksejagt på enhver læge, uanset offentligt ansatte eller private, der formaster sig til, alligevel at hjælpe patienterne til denne behandling, endsige til behandling i kombination med Liothyronin = syntetisk T3, der er næsten lige så ugleset som Thyreoid. Det er direkte skadeligt for "sagen" at nævne England i denne forbindelse.
Ved ikke, hvem har forsynet JP-journalisten med informationer til artiklen, men vedkommende har ikke gjort sit hjemmearbejde godt nok. Havde journalisten skrevet "Holland" i stedet for "England", ville ingen danske modstandere af Thyreoid kunne modbevise artiklens pointer, idet netop Holland er det første EU-land, hvor alle typer af behandlinger af lavt stofskifte, er fuldstændig ligestillede. Godt nok findes også i Holland foreninger/patientaktiviteter, men der er nærmest ingen debat patienterne imellem om behandling af lavt stofskifte. Der er jo ikke meget at debattere om, når hver patient modtager adækvat behandling.
Personligt tror jeg ikke et øjeblik på at mødet i Folketingets Sundheds- og Ældreudvalg vil nytte det mindste. Man kan ikke lovgive om "lægefaglighed" og så længe danske (og andre skandinaviske) læger så skamløst shopper efter forskningsresultater, der støtter den herskende behandlings-dogme samt lige så skamløst ignorerer al anden forskning, vil selv guderne ikke kunne stille noget op imod det.
Man kan ikke lovgive om indholdet af lægegerningen. Det kan mødet med Folketingets Sundheds- og Ældreudvalg ikke lave om på. :(
-
04-03-16, 21:06 #3Uregistrerte Gjest
Kølendorf
Har lige af egen læge fået en henvisning til Klaus Kølendorf. Da jeg søgte en læge, der kunne hjælpe med thyroid. Der var min læges besked, at det var det eneste sted lægen kendte.
Venlig hilsen
EDIT/Admin: venligst, læs svaret her: https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=7823
Lignende tråder
-
Av Anisa i forumet "Naturlig" Thyroid til danskereSvar: 2Siste melding: 04-03-16, 21:06 -
Av Anisa i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 0Siste melding: 05-12-15, 22:23 -
Privatklinik i udlandet.
Av Christina40 i forumet Thierry HertogheSvar: 19Siste melding: 24-10-10, 00:38
Bokmerker