Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
Tråd: Anbefalte nettsider
-
07-11-15, 15:57 #1
Anbefalte nettsider
Anbefalte nettsteder
Vi anbefaler nettstedene vi stoler på og verdsetter for å være veldig oppmerksom på forskjellen mellom god og dårlig informasjon.
Stop The Thyroid Madness
English USA. Online since 2005
Gå til: Stop The Thyroid Madness
Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014.
För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012).
Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD.
I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
Thyroid Patient Advocacy
English UK. Online since 2008
Gå til: Tpauk.com
Thyroidhormones
Svenska. Online sedan 2015
Gå til: Thyroidhormones
Meretes tyreoidea-side
Norsk. Online siden 2004 (?)
Gå til: Meretes tyreoidea-side
Noras Hypothyreose-side
Norsk. Online siden 2002 (?)
Gå til: Noras Hypothyreose-side
(flere linker kan være utdaterte)
Stoffskifte.info
Norsk. Online siden 2005
Gå til: nettsiden til Kris
Pinas Stofskifteunivers
Dansk. Online siden 2013
Gå til: nettsiden til Pina
Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014.
För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012).
Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD.
I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
Sist endret av Admin; 03-01-16 kl 13:30
Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.
-
31-12-15, 15:39 #2
Sv: Anbefalte nettsider
Bloggen Thyroidhormones er en værdifuld, skandinavisk kilde til viden om medicinsk behandling af lavt stofskifte. Nina Oksas ræsonnement tegner et klart og realistisk billede af baggrunden for de lidelser, skandinaviske patienter påføres af en umoden og uvidende lægestand.
Jeg abonnerer på denne, ekstremt læseværdige blog, og sædvanligvis glæder jeg mig til at læse nyt, men i dag har jeg modtaget meldingen om endnu et nyt indlæg, denne gang med overskriften "Bok får danska hypotyreospatienter att byta behandling och bli friskare".
Det er første gang og forhåbentlig også den sidste, at jeg helst ville være foruden at modtage besked om nyt indlæg fra bloggen "Thyroidhormones". Grunden til min reaktion er omtalen af, og dermed også reklame for Helle Sydendals bog: "Efter att Helle Sydendal gav ut sin bok ”Få livet tillbaka” ökade T3-förskrivningen kraftigt i Danmark. Boken är översatt till svenska 2014."
Skulle nogen ønske denne bog, please, undlad at følge anvisninger i det sidste kapitel, der er en instruktion i et rollespil, for at indøve samtalen med lægen... Kapitlet "Den hurtige guide" er en direkte opskrift på den mest effektive måde at blive fjender med sin læge.
Kun få læger af en ganske særlig støbning, kan modstå en klokkeklar provokation, som rollespillet i "Den hurtige guide". Resten, flertallet af læger vil opfatte samtalerne med patienter, iscenesat som i rollespillet, som værende direkte kritik af, og angreb på deres læge-faglighed, de almindelige læger vil forsvare i samlet flok mod patienter, der har fulgt anvisninger i Sydendals "Den hurtige guide", som det allerede er i fuld gang, i Danmark .
När det gäller kombinationsterapi med syntetisk T4 och T3.... jag tror inte att det kommer att ske de första många år, at de skandinaviska patienterna kommer att behandlas med MEGA-doser av båda, som detta hade hänt i fallet med Helle Sydendal. Det är lätt att få sitt liv tillbaka när man behandlas dagligen med 200 mikrogram syntetisk T4 och 100 mikrogram syntetiskt T3, vilket har resulterat i att hennes läkare har fått sparken. Därmed de flesta danska läkare är nu rädda och urskillningslöst avvisar patienter som tigger för en chans med denna behandling.
Jag rekommenderar inte Helle Sydendals bok, först av allt på grund av bokens sista avsnittet, där hon direkt instruerar sina läsare i hur man genomför ett samtal med sin läkare. Vet inte vad kapitlet heter på svenska, men den danska titeln är "Den hurtige guide" (rollspel). Det är självaste formeln för hur patienten så enkelt som möjligt blir fiende med läkaren sin. Var uppmärksam på detta när denna boken rekommenderas till svenska patienter, för att undvika att de skadas i förhållandet till deras läkare, som de danska patienter redan är.
Att utmana den medicinska professionen så häftigt och öppet aldrig kommer att nytta, eftersom den medicinska professionen i liknande fall inte kommer att ha något annat val än blankt avvisa alla som utmanar det på det här sättet.
Hade Helle Sydendal utelämnad detta kapitel ["Den hurtige guide" (rollspel)], hade det varit en annan sak.. kanske.
Når det er sagt....
.... vil jeg pointere nok en gang, at lige bortset fra Nina Oksas mega Sydendal-vildfarelse - bloggen Thyroidhormones er en værdifuld, skandinavisk kilde til viden om kulisserne bag medicinsk behandling af lavt stofskifte. Nina Oksas ræsonnement tegner et klart og realistisk billede af baggrunden for de lidelser, skandinaviske patienter påføres af en umoden og uvidende lægestand. Bloggen Thyroidhormones kan ikke anbefales for meget. Tak.• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Bokmerker