Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 16
    Medlem siden
    Nov 2014
    Sted
    Rogaland
    Alder
    39
    Meldinger
    25

Standard Heisann. Har gått på Levaxin i ett og ett halvt år.

Hallo
    Jeg er ei dame på 29 år, har gått på Levaxin i ett og ett halvt år, men prøvene har ligget 0,5 over normalen siden jeg var 20. Har økt medisinene jevn og trutt siden jeg begynte, men virker som om det ikke har noe særlig effekt. Har legetime på torsdag, og har lyst å spørre om naturlig thyroid. Har også lyst å be om kontroll på binyrene. Har masse symptomer, men de går jo litt over i hverandre. Sånn ellers så har jeg to barn,mann, og jobber i barnehage

Medlem siden
    Nov 2014
    Sted
    Rogaland
    Alder
    39
    Meldinger
    25

Standard Sv: Heisann

Kan jo skrive litt mer... Jeg har 15 + kilo jeg vil ha av, men det skjer ikke. Har trent jevnlig i flere år,i tillegg til at jeg går mye. Nå er jeg på en form for lavkarbo, har kuttet ut sukker, hvete, poteter, ris, og spiser mye kjøtt og frø. Jeg spiser nok litt for lite, har ingen sultfølelse. Gleder meg til å bli bedre kjent med dere her inne 😃

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    79
    Meldinger
    2,323

Standard Sv: Heisann

Sitat Opprinnelig skrevet av Tonjemy Vis post
    Har legetime på torsdag, og har lyst å spørre om naturlig thyroid. Har også lyst å be om kontroll på binyrene. Har masse symptomer, men de går jo litt over i hverandre.
    Dette er spennende å lese, lykke til med hel overgang Jeg blir skikkelig glad når jeg ser at andre har så god effekt av å gå over på naturlig Satser på at jeg følger etter på torsdag
    Kära Tonjemy

Att döma av ditt IP-nummer, kan vi se att du lever bara 186 mil (299 km) från Lynx Medsinske senter i Fredrikstad. Om allt annat misslyckas, kan du läsa om Lynx här: https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=16275

Annars kan du fråga Bellis, som är patient på denna klinik, som låter mycket lovande.

Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.

Medlem siden
    Nov 2014
    Sted
    Rogaland
    Alder
    39
    Meldinger
    25

Standard Sv: Heisann. Har gått på Levaxin i ett og ett halvt år.

Takk for det Jeg håper legen min sier ja,hvis ikke får jeg sjekke ut Lynx Har ett desperat, lite håp om å føle meg som ett normalt fungerende menneske igjen

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    72
    Meldinger
    10,241

Thumbs up The Right Stuff!

Jeg håber også at din læge siger ja allerede i første ombæring. Guderne må vide, at der i forvejen er rigeligt at kæmpe imod, uden også at skulle kæmpe for rette behandling.

Takk for det Jeg håper legen min sier ja,hvis ikke får jeg sjekke ut Lynx Har ett desperat, lite håp om å føle meg som ett normalt fungerende menneske igjen
    Det kan du sagtens komme til - føle dig som et normalt fungerende menneske. Du bør blot vogte dig for mismodet - når eller hvis du skulle komme ud for en skuffelse, dvs. en læge som enten er skjult eller åbenlyst er et magtmenneske.

Jeg har set din hilsen her og det er strålende tydeligt at du er gjort af the right stuff. Også i den grad! Du skal bare ikke lade dig såre, skuffe og lokke til at miste modet. Det er du som har ret, mens de der nægter dig bedre behandling, hvis de gør - de har altid haft, har og forbliver ved med at have URET.

• Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Nov 2014
    Sted
    Rogaland
    Alder
    39
    Meldinger
    25

Tusen takk for gode ord, Anisa Det var godt og varmende å lese
    Legen min er stort sett en ålreit fyr, får bare håpe det gjelder nå når jeg begynner å stille krav også. Jeg har lest kjempemasse de siste ukene, men når jeg er så sutrete i hodet som nå, er det ikke lett å huske alt Jeg er vant med å være typen som leser gjennom ting en gang, og så kan huske det etterpå. Men nå blander jeg ord og bokstaver og glemmer hva jeg sier midt i en setning. Sønnen min på åtte mener at jeg begynner å minne om ei gamme dame

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    72
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Heisann. Har gått på Levaxin i ett og ett halvt år.

Har legetime på torsdag, og har lyst å spørre om naturlig thyroid. Har også lyst å be om kontroll på binyrene. Har masse symptomer, men de går jo litt over i hverandre.
    Hej Tonjemy

I den australske jod-tråd har du kommenteret i går:

Spennende. Og jeg som har skyld salt som pesten i mange år, fordi det skal være så skadelig... Kanskje greit å tilføre litt både til meg og ungene, da
    Jo, du kan. Binyrene kan ikke leve og fungere uden salt, eller med for lidt salt. Det er tankevækkende, at jo mere effektive blev anti-salt kampagner, desto flere lider af stress, efterhånden endda begynder man kalde stress for en folkesygdom.

Prøv at læse denne https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=8620 ("Det du IKKE ved om salt og binyrerne!") når/hvis du orker. Og ellers alle tråde i forummet Salt.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Nov 2014
    Sted
    Rogaland
    Alder
    39
    Meldinger
    25

Tusen takk, Anisa Jeg er så imponert over hvor mye du kan, og utrolig takknemlig for at du deler det

Medlem siden
    Nov 2014
    Sted
    Rogaland
    Alder
    39
    Meldinger
    25

Ble fullstendig avspist Han mente at det ikke var trygt og sikkert, og at de dokumentene jeg viste til var lite troverdige i det medisinske miljøet. Jeg ble helt satt ut,hadde ikke trodd at han ikke ville ta meg seriøst... Tok nye prøver,og de skal jeg innom og snakke om på mandag. Kunne jeg vise til noe seriøst forskning til da,kunne han ta det opp til vurdering.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    43
    Meldinger
    2,767

Så lenge thyroiden er et godkjent legemiddel til det bruk du ønsker den for skulle jeg gjerne likt å vite hvorfor han ikke vil foreskrive? (Og nei, du er ikke alene om å oppdage at den "greie" legen ikke er så grei når man som pasient har en annen mening om hva som er bra for seg...)
    Ta med deg en bisitter neste gang. Mange leger tar pasienten mer seriøst da. (Nei, det burde ikke være nødvendig...)
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

1. nå har jeg gått opp snart 7 kg siden oppstart med levaxin
    Av tcelinet i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 4
    Siste melding: 01-08-11, 11:38
  2. Er det noen som IKKE har gått opp i vekt av å begynne på levaxin? :)
    Av tcelinet i forumet Vektøkning / vekttap med Levaxin?
    Svar: 17
    Siste melding: 16-07-11, 19:25
  3. Heisann!
    Av emraudstein i forumet Presentasjoner
    Svar: 1
    Siste melding: 22-08-10, 22:45
  4. Heisann
    Av Buffy i forumet Presentasjoner
    Svar: 4
    Siste melding: 07-12-07, 17:50
  5. Gått på levaxin i tre år, og prøvene har kun vært "ok" en gang
    Av Pinky i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 5
    Siste melding: 20-05-05, 23:08

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn