Viser søkeresultater 1 til 10 av 19
-
28-06-13, 11:53 #1
Birte Nygaard om "Naturligt Thyroideahormon"
Naturligt Thyroideahormon
Trykt i blad 3 - 2012
Af: Birte Nygaard, overlæge Phd. og formand for Dansk Thyreoidea Selskab
I mit daglige virke som klinisk læge i et stort ambulatorium med patienter med stofskifte sygdom på Herlev sygehus, ser jeg mange patienter som har lavt stofskifte. De fleste oplever, efter stabilisering af stofskiftet med T4 (Eltroxin eller Euthyrox), at de bliver raske (på dansk: helbredt/red.Mod) og kan genoptage deres vanlige liv. En mindre gruppe patienter oplever imidlertid, at de IKKE vender tilbage til det liv, de tidligere har haft og at de har nedsat livskvalitet. Af denne gruppe patienterne bliver jeg ofte spurgt om præparater med det såkaldte ”naturlige” thyroideahormon, idet der skrives en del om dette på internettet for tiden.
Nedenstående er en opsamling af det hyppigste spørgsmål og svar på dette.Besvarte spørsmål:
• Hvad er ”naturligt” thyreoidea hormon?
• Er det korrekt at nogen får det bedre ved behandling med dyrehormon præparater end med Eltroxin eller Euthyrox?
• Hvorfor vil min læge ikke udskrive dyrehormonpræparater?
• Er det kommercielle interesser der afgør om lægen udskriver Eltroxin/Euthyrox eller præparater lavet på dyrekirtler?
• Er det forsvarligt selv at styre behandlingen hvis man køber det på nettet?
• Er dyrehormonpræparater at sidestille med doping?
Opsummering
”Naturligt thyroidea hormon” er udtræk fra grise og er naturligt for grise og ikke for mennesker.
Der er betydeligt risiko for overdosering (doping) med risiko for blivende overbelastning af hjerte, hjerne og knogler, hvilket gør selvmedicinering farlig.
En mindre gruppe af patienter med lavt stofskifte kan potentielt have gavn af en kombinationsbehandling med T4 og T3 – der er udkommet Europæiske behandlings vejledning i juni måned i år.
2012 ETA Guidelines: The Use of L-T4 + L-T3 in the Treatment of Hypothyroidism
Wiersinga, W.M.; Duntas, L.; Fadeyev, V.; Nygaard, B.; Vanderpump, M.P.J. Eur Thyroid J 2012;1:55-71Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
-
28-06-13, 13:31 #2
Sv: Overlæge Birte Nygaard fra Herlev Hospital
Birte Nygaard skriver bl.a.:
BN: Det gælder dog at forholdet mellem den producerede mængden T4 og T3 er forskellig i en skjoldbruskkirtel på mennesker og grise, således at grisepræparaterne indeholder unaturligt meget T3 sammenlignet med den mængde T3 som dannes hos mennesker.
Hvis man kan sige, at 0,9 af ratioen i grisepræparaterne (som hun kalder Thyroid) er "unaturligt meget" mere end det T3 og T4 som produceres af menneskelig skjoldbruskkirtel, er det sandt. Ellers er det løgn.
BN: Man kan fremstille hormonerne T4 og T3 syntetisk på et laboratorium – disse syntetiske fremstillede hormoner er identiske med de hormoner der findes i mennesket –
den eneste forskel er at de syntetiske er fremstillet i et laboratorium og ikke i et menneskes skjoldbruskkirtel.
Det er løgn.
BN: de aktive hormoner i begge præparater er biokemisk ens og der anvendes samme type binde-stoffer er der ikke holdepunkter for at mennesket tager bedre mod stofskiftehormon fra dyr end det syntetisk fremstillede.
Det er løgn.
BN: De Europæiske guidelines anbefaler dog IKKE at anvende dyrepræparaterne – se argumentation nedenfor, men anbefaler i stedet at man kombinerer T4 og T3 præparater således at man får en sammensætning som er naturlig for mennesker. Vi håber på sigt at der kommer kombinationstabletter som svarer til det der er naturligt for mennesker.
Denne type "kombinationstabletter" findes allerede. Novothyral og Thyrolar. Fremstillet af Forest Laboratories, Inc indeholder T4 og T3 i en ratio der svarer til lidt under... grisens. Hvorfor mon det, hvis det er så "unaturligt meget T3 sammenlignet med den mængde T3 som dannes hos mennesker" ? Det burde være en smal sag for en producent som Forest Laboratories, Inc. der fremstiller også syntetisk T4 Levothroid - at ramme den rette iflg. Nygaard T4/T3 ratio i Thyrolar. Hvorfor er ratioen så som hos grisen?
BN: Der foreligger ingen videnskabelige undersøgelser, der viser at der er en gevinst ved at anvende dyrehormon præparater frem for de traditionelle thyreoideahormonpræparater.
Det er løgn.
BN: Disse tabletter svarer til de udenlandske tabletter af typen Armour. Glostrup apotek får ekstrakt fra Holland som er tjekket for bakterier - bla Salmonella og laver produktion ca. 2 gange årligt.
Tjekker Birte Nygaard mon sit frikadelle-kød for Salmonella? Det behøver hun ikke. Danske grise er Salmonella-frie og det samme er deres skjoldbruskirtler.Tror hun at fremstilling af thyroid-pulver foregår på et hjemmeslagteri med slagterens kone ved kødhakkeren? I sammenligning med krav til hygiejne der omgærder fremstilling af thyroid-pulver - halter Nygaards eget hospital i Herlev langt bagefter, med sin tvivlsomme rangering som et af de ti mest beskidte hospitaler i hele Danmark. Det burde bekymre Nygaard mere end den ikke-eksisterende Salmonella i thyroid-pulver, som forresten kommer fra Danmark. Holland får sit thyroid-pulver fra... Danmark, der vist nok er verdens tredje største eksportør af... thyroid-pulver til fremstilling af lægemidler. Heldige hollændere... de får deres "svinethyroxin" på recept automatisk med statstilskud. Altså en hollandsk form for "blå-resept-til-alle", bare de har en almindelig recept på Thyroideum.
BN: Vedr. T4 præparater, er dette et såkaldt ”gammelt” præparat og der er ikke patenter eller lign. som har betydning for prisen på præparaterne, som i øvrigt hører til i den billige del af medicin sortimentet.
Dette syntetiske "gammelt" T4-præparat har ikke været godkendt helt frem til fornyligt. Indtil fornyligt har de syntetiske T4-produkter været i handlen ene og alene pga. "grandfathering" med Armour Thyroid. Det betyder, at da syntetisk T4 blev opfundet tilbage i første halvdel af 1900-erne, blev det godkendt til salg med henvisning til at være "det samme som Armour Thyroid". Armour Thyroid var så anerkendt og berømt for at fungere og virke, at alene dette gjorde at syntetisk T4-produkt (Synthroid) har fået lov til at blive solgt uden yderligere godkendelser end sammenligning med Armour. Først i 2005-6 var det vist, at syntetisk T4 blev godkendt med forbehold, og dette forbehold fortsat gælder pga.... svigtende stabilitet af virkestoffet. I hele Thyroids historie, har man tilbagekaldt en batch to gange. den ene gang var vist nok pga. forkert labelling forkerte etiketter, og den anden gang skete det i forbindelse med formelændring. Til sammenligning - tilbagekaldes flere syntetisk T4-brands fra forskellige producenter - hvert eneste år.
BN: Der er således overordnet ikke nogen forskel på firmaer som laver syntetisk fremstillet stofskiftehormon og dem der laver tabletter af dyre-stofskiftehormon. Der er ingen danske læger som har kommerciel interesse i at anvende den ene type præparater frem for den anden.
Det er løgn. Enhver læge der ejer aktier i, eller er ansat som "konsulent" i en medicinal virksomhed, der også fremstiller syntetisk T4, har selvfølgelig kommerciel interesse i at anvende syntetisk T4 frem for grisethyroxin. Der bør være grænser for arrogance (ringeagt for dem man henvender sig til), selv for en overlæge.
BN: Det er således ikke acceptabelt med et serum TSH på 0 – medmindre det er som led i behandling for tidligere kræft i skjoldbruskkirtlen. Fra lægelig side vil jeg bestemt fraråde dette i det man herved risikere en uhensigtsmæssig overdosering og man udløse hjerteproblemer som, også selv om man stopper med behandlingen, kan være persisterende (hjertebanken nævnes da også på disse sider som en bivirkning). Derudover ses en generelt overbelastning af kroppen som specielt rammer hukommelsen og kan give knogleskørhed.
Det er i hvert fald løgn. Jeg er 61 år gammel, med TSH på 0,02 og min hukommelse bliver bedre og bedre igen, siden jeg smed Eltroxin ud i 2006 og er gået over til Thyroid. I september sidste år snublede jeg over en strit-sten i fortorvet og faldt som en sæk kartofler. Det har kostet mig et trykket ribben og en undersøgelse. Lægedamen gloede vantro på mig og sagde "du har sørme knogletæthed som en 18-årig. Jeg er tyve år yngre, men din er bedre end min. Hvordan kan det være?" Jeg kan kun sige, at efter tilsvarende fald for tyve år siden, ville jeg komme hjem igen, i en spand.
BN: Alle præparater som indeholder stofskiftehormon såvel Eltroxin, Euthyrox, T3 præparater og dyre-hormon præparater kan hvis de tages i overdosering sidestilles med doping
Det ved jeg ikke... Jeg føler mig i hvert fald ikke dopet. Men jeg er heller ikke bodybuilder. Langt fra. Men altså... Nygaard må være pænt desperat efter mod-argumenter, siden ordet "doping" tages i brug i denne diskussion.
BN: Overdosering med stofskifte hormon kan anvendes til kunstigt at opnå et hurtigt vægttab (f.eks op til en bodybuilder konkurrence). Imidlertid er der ikke tale om blivende vægttab, idet de tabte kg komme på igen (og ofte mere til) når stofskiftet normaliseres.
Gid det var så vel. Mit TSH er 0,02 så må jeg jo være overdoseret iflg. Nygaard. Hvor er vægttabet så henne? Mig bekendt (mis)bruger bodybuildere "kun" syntetisk T4 og T3.
BN: ”Naturligt thyroidea hormon” er udtræk fra grise og er naturligt for grise og ikke for mennesker.
Det er løgn.
BN: der er udkommet Europæiske behandlings vejledning i juni måned i år.
2012 ETA Guidelines: The Use of L-T4 + L-T3 in the Treatment of Hypothyroidism. Wiersinga, W.M.; Duntas, L.; Fadeyev, V.; Nygaard, B.; Vanderpump, M.P.J. Eur Thyroid J 2012;1:55-71
Den har vi kommenteret i tråden Omregning af Levaxin (Eltroxin) til Thyroid.
Konklussion: Birte Nygaard er en Medicinsk Fundamentalist.
Medical fundamentalism. Variation in interpretation of the medical literature shares many of the features of variations in interpretation of religious texts. Proponents of evidence based medicine emphasise important principles of a balanced view. This emphasises the limitations of evidence based medicine, the need for judgment in applying it to individual patients, and the validity of evidence other than randomised controlled trials. A liberal approach goes beyond this. It sees the literature as a guide, establishing principles that need to be applied to specific situations.
Fundamentalists, however, take a strict and literal view of the literature. They give little allowance for individualisation, show little scepticism about the limitations of the literature, and tend to undervalue non-randomised evidence. The fundamentalist approach sees the literature as law, a series of “sacred texts” that are treated with great respect and are to be applied literally. Any deviation from the text is seen as heresy. Just like religious fundamentalists, medical fundamentalists tend to be self righteous and denigrate other interpretations.
Kilde: Analogies between reading of medical and religious texts.
EDIT/MOD: Innlegg kopiert fra an annen tråd: Overlæge Birte Nygaard fra Herlev HospitalSist endret av Mod; 18-07-13 kl 19:16
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
28-06-13, 14:27 #3
Sv: Birte Nygaard om "Naturligt Thyroideahormon"
2012 ETA Guidelines: The Use of L-T4 + L-T3 in the Treatment of Hypothyroidism
Wiersinga, W.M.; Duntas, L.; Fadeyev, V.; Nygaard, B.; Vanderpump, M.P.J. Eur Thyroid J 2012;1:55-71 http://www.karger.com/Article/FullText/339444
It is suggested to start combination therapy in an L-T4/L-T3 dose ratio between 13:1 and 20:1 by weight (L-T4 once daily, and the daily L-T3 dose in two doses).Currently available combined preparations all have an L-T4/L-T3 dose ratio of less than 13:1, and are not recommended.Daily production rate of triiodothyronine (T3) for a body surface area of 1.79 m2 is about 29 µg (16 µg/day/m2): 20% (∼6 µg, or 3.3 µg/day/m2) is secreted by the thyroid gland, and 80% (∼23 µg, or 12.7 µg/day/m2) is generated in extrathyroidal tissues by 5′-deiodination of T4the half-life of T3 is short (about 1 day), and treatment with L-T3 would require several doses per day with wide variation in serum T3 levels along the 24-hour period.They(ETA Guidelines) recommend much lower L-T3 doses in combination therapy than previously used, thereby enhancing safety.• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
28-06-13, 14:51 #4
Det eneste som dessverre blir mer og mer tydelig er at ikke engang de som "skal" vite kan noe særlig om verken sykdommen eller medisineringen. Og når man kobler det sammen med en DIREKTE UVILJE til å se på evidensmateriale/PASIENTER og fremhever studier som ikke tar hensyn til at folk er forskjellige som den hellige ku... så får man en (meget) pasientfiendtlig behandling.
Koble dette med fastleger med begrenset tid til å sette seg inn i en enkelt sykdom ... og de fleste fastlegers uvilje til å eksperimentere (jeg håper det er fordi de fleste er redde for å feile i "do no harm"...) så blir vi sittende med en halvhjertet behandling som i beste fall letter på noen symptomer (og på blodprøvene), men som lar mange kliniske sykdomstrekk være igjen - igjen hos de fleste. Huff, jeg blir deppa... Egentlig burde vi gifte oss rikt alle sammen og sette opp et saftig stipendiat for leger som vil hertoghe-utdanne seg.Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
28-06-13, 18:59 #5
Til mer jeg leser og hører fra "ekspertene" til mindre tillit har jeg til dem.
Jeg synest det er så enormt rart at leger nekter og ta til etterretning at i tiden før syntetisk T4 ble oppfunnet, så levde folk greitt med grisehormoner. Det virker for meg som at litt for mange leger ikke aner hvor komplekst stoffskiftet er og heller ikke at symptomer bør være det viktigste og gi lindring for; ikke at tallene på en lapp fra labratoriumet er "perfekte".
-
29-06-13, 09:35 #6
Det virker som om de har store problemer med å forstå at graden av omdanning av T3 varierer sånn fra person til person. Det nytter ikke å gjøre alle like, vi er ikke like. Hadde jeg kun fått den mengden T3 som beskrives i denne ETA Guidelines
Currently available combined preparations all have an L-T4/L-T3 dose ratio of less than 13:1, and are not recommended.• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
-
29-06-13, 10:09 #7
Det er også dét, der er galt med alle de forsøg de laver med kombineret T3/T4 ... hvis alle deltagerne i forsøget får den samme (lave) dosis, så er det klart, at der ikke er flere der responderer positivt på behandlingen. Derfor kan de roligt konkludere at det er bedst at fortsætte med T4-only behandling. Jeg mangler at se ordentlig dokumentation for, HVORFOR man har valgt en ratio mellem 13:1 og 20:1 ... Det har hverken gris eller menneske. Eller har jeg overset noget?
Jeg fik diagnosen "myksødem" 2 måneder efter min egen fødsel.
Livet er ikke det værste man har - men det kunne være meget bedre!
-
29-06-13, 11:14 #8
Det gør jeg også. Så snart jeg tænker på det, bliver jeg sort deprimeret. Bare at kunne overskue millioner af lidelser, denne medicinske politik påfører levende mennesker OG deres familier, kan få mine dage til at være sorte og tunge.
Hvornår er det, at "folk" indser at den moderne medicin er fundamentalistisk, og skiller sig på dette punkt ikke fra hverken fundamentalistiske religioner eller andre fænomener som racisme eller fascisme. Det er nøjagtig samme sociale-, u-etiske og u-moralske mekanismer, der styrer ortodokse religioner, racisme, fascisme og... Evidence Based Medicine.
Disse Evidence Based Medicine's fundamentalister, er lige så hårde og fordømmende over for ulydige patienter, som de er over for ulydige læger. Det handler virkelig om en langt mere omfattende sag, end blot patientbehandling. Og det nytter/betyder intet, siger/skriver: i-n-t-e-t - hvordan vi har det, behandlet efter denne "orden".
Det er meget populært et mod-argument i diskussioner om skjulte agendaer, uanset politik eller andet, at så snart der bliver slynget ud et mod-argumentet: "konspirations-teori" ( ) - forstummer yderligere dialog/information. Hvem gider have betegnelsen "konspirations-teoretiker" hæftet på sig? Men helt ærligt, venner. Alt som ikke lægges 100% frem for alle at få indsigt i, er i bund og grund, en "konspiration". Det kan ikke nytte modargumentere med, at det selvfølgelig er nødvendigt, ikke at vise alle kort frem for alle og til enhver tid, fordi det kan skade gennemførelse af en sag. Jamen, så er det konspiration under alle omstændigheder, uanset hvor legitimt eller velbegrundet det er. At spille med skjulte kort, er altid en konspiration.
Når den Evidence Based Medicine ikke gavner patienter, må den gavne nogen andre... Er det en konspirations-teori-dannende at spørge - hvem den så gavner? Medicinalbranchen er den eneste branche, hvor eget formål/eksistensberettigelse (helbredelse af sygdomme) er en katastrofe, fordi den ville føre til reduktion af behovet for både læger, lægemidler OG alle de satelit-industrier som forsyner helse-sektorer med materialer, metoder og support-personale. Der er mange mennesker, mange aktionærer, mange fonde og andet kapital, der lever af (andres) sygdom i vores verden. Dette er en kamp om overlevelse for nogen, på bekostning af nogen andre, og det ligger i sagens natur, at "sejren" er givet på forhånd idet jo mere svækket modparten (os) bliver af Evidence Based medicine, jo lettere bliver det for dennes udøvere at overleve, og overvinde os.
Jeg tror selv på, at det eneste vi kan gøre for at "svare igen", er ikke en medicinsk-politisk kamp i medier eller via foreninger, men spredning af information om det, der reelt har hjulpet mange syge tilbage til livet.
Hvis bare alle, der har haft gavn af at gå egne veje og opnåede en bedring på trods af de hindringer, der er blevet dem lagt i vejen af "systemet" - skrev om det på nettet. Blogs, fora som dette, artikler på egne sites osv.
Desværre. De fleste som er kommet sig, de får lige pludselig travlt med at leve levet igen, og selv om man på det individuelle plan ikke kan bebrejde/fortænke dem for at gøre det - på det overordnede plan: giver de ikke tilbage af det samme, som har reddet deres liv, og som var givet dem af andre. Når det kommer til stykket, ophører velviljen for denne "sag", så snart det meste af eget liv er tilbage.
Folk glemmer, at uanset deres personlige bedring, kommer der andre efter dem, endda egne børn, der bliver dømt til nøjagtig samme u-behandling og nøjagtig samme skæbne, som deres forældre har undsluppet, uden at forsøge at sikre at det samme ikke sker for de komne generationer i deres respektive slægte.
I mine øjne er enhver der skriver på nettet og deler erfaringer - langt større helt end alverdens "bevægelser" som stagnerer fordi "bevægelsernes" medlemmer glemmer at give tilbage igen af det, som egentligt har reddet deres egne liv.• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
30-06-13, 10:20 #9
Sv: Overlæge Birte Nygaard fra Herlev Hospital
På Serono Symposia International Foundation (SSIF) hjemmeside har Birte Nygaard afsluttet sin præsentation af disse Guidelines således (understregninger er Nygaards egne):
My personal conclusions...
• We must assist our patients - to get the correct diagnosis.
• We must assist our patients - to not get lost on the Internet.
• A minor group of patients have a possible benefit from combination therapy.
• The majority of patients should still be treatedwith L -T4 monotherapy.
• We must assist our patients - to get the correct diagnosis.
• We must assist our patients - to not get lost on the Internet.
Har nogen måske hørt om f.eks. "kampen om lungerne" eller "Bevægelse til fremme af korrekt diagnose og behandling af bugspytskirtel" ? Hvorimod blot et klik på hypothyreose-relaterede søgeord tilvejebringer millioner af hits fra alskens kilder.
Har nogen måske hørt om en bevægelse under navnet: Stop The Stomach-Madness! eller kender tilbogen Your Kidney and How to Keep it Healthy: The Great Kidney Scandal and How to Survive it ? Eller The Ovary Paradox: How to Get the Best Care for Ovarian Diseases ?
Nå, ikke? Hvad med at indse, at der er intet (INTET!) andet organ i det menneskelige legeme, der er så omfattende skrevet om i både det medicinske og det ikke-medicinske litteratur, som skjoldbruskkirtel!
Der må være en grund til den overvældende respons på hypothyreose-relaterede spørgsmål, ligeledes med at der OGSÅ må være en grund til, hvorfor Nygaard og så mange andre medicinske fundamentalister, konstant bliver presset ud i forsvar for deres thyroid-fundamentalisme, og fremkommer med disse lige så fundamentalistiske Guidelines, som deres forfattere.
Taget i betragtning at disse fundamentalister har en gang for alle besluttet sig for, kun at anvende et lægemiddel i behandlingen af hypothyroide med underdosering som standard for behandlingen - er det faktisk utroligt tankevækkende, hvor mange tiltag og hvor mange ord, de medicinske fundamentalister som Nygaard et al bruger til forsvar for denne behandlings-disposition. Lignende er ikke set i forbindelse med noget som helst andet organ (end skjolsbruskkirtel/thyroid) eller med noget som helst andet sygdoms-segment (end hypothyreose), overhovedet. Det gælder alene hypothyreose-sygdomme at de omtales SÅ omfattende, og fra så mange kilder, og dette står i så skærende kontrast til behandlingsmuligheder (T4 alone ) modsat proportionalt til alle de milliarder af ord der bruges i forklaringerne herpå, på og udenfor Internettet. Tusinder af thyreoidea-artikler i pressen, hundreder af thyreoidea-fora og thyreoidea-blogs, tonsvis af thyreoidea-bøger skrevet af patienter eller "frafaldne" læger... taler sit eget, tydelige sprog om thyreoidea-problemets omfang!
KAN DE ALLE HAVE URET? I don't think so.
Så skærende et misforhold mellem en udbredt behandling og negativ respons derpå burde få klokkerne til at ringe hos selv de mest ihærdige tilhængere af Church of The Evidence Based Medicine, der netop hævder at hvile på fundamentet af kendsgerninger. Men det er også en kendsgerning, at Den Negative Respons på behandling af hypothyreose-sygdomme er overvældende. Alene omfanget af denne negative respons underminerer påstanden om, at det kun en minoritet af hypothyroide der har ringe effekt af behandlingen.
• A minor group of patients have a possible benefit from combination therapy.
• The majority of patients should still be treatedwith L -T4 monotherapy.
der har ikke været og der er ingen beviser på disse to påstande. Der er ingen som helst forskning, der nogensinde var i stand til at fastslå, blot tilnærmelsesvis, andelen af patienter der angiveligt skulle have henholdsvis god, middel, dårlig eller ingen effekt af behandlingen med T4-alone. Når en række af medicinske fundamentalister påstår at der findes denne graduering - baseres denne påstand alene på deres formodninger, hvilket ellers er i direkte strid med fundamentet under selve Church of The Evidence Based Medicine, hvilket er: beviser, beviser og atter beviser! Her ubetinget fraværende.
Var der bare den mindste mulighed for disse medicinske fundamentalister, at tilvejebringe uigendrivelige beviser for disse påstande - har vi hørt om det, til bevidstløshed. Jeg regner med at adskillige forsøg i netop denne retning er allerede gennemført (og fejlet), idet dette er netop det vigtigste for fundamentalistiske læger og lægemiddelindustrien - at slå en pæl igennem al den negative respons til den behandling som hypothyroide modtager i dag. Det lykkes ikke og det kommer heller ikke til at lykkes.
Vi trænger til nogle samvittighedsfulde whistleblowere indenfor den medicinske forskningsindustri, og en medicinsk Medi-leaks, hvor der offentliggøres al den "ubekvemme" forskning som bekræfter at millioner af hypothyreose-behandlings-skadede patienter har ret.
Vi andre ved det allerede, og har vist det længe.
EDIT/MOD: Innlegg kopiert fra an annen tråd: Overlæge Birte Nygaard fra Herlev HospitalSist endret av Mod; 18-07-13 kl 19:17
• Tak for at du læste mit indlæg.
-
18-07-13, 08:09 #10
Birte Nygaard:
”Naturligt thyroidea hormon” er udtræk fra grise og er naturligt for grise og ikke for mennesker.
Tidligere framstilte vi insulin fra en kjertel hos svin
http://tidsskriftet.no/article/1923610/kke bare kulturelt, men også medisinsk, har vi et dobbelt forhold til grisen. Svinekjøtt kan overføre flere alvorlige infeksjonssykdommer til mennesket. Cysticerkose er for eksempel en av verdens vanligste årsaker til ervervet epilepsi, og den pågående svineinfluensaepidemien viser at selv mennesker som ikke spiser svinekjøtt, kan få sykdommer fra gris. Samtidig har medisinsk bruk av gris stadig funnet nye områder, fra insulinproduksjon til organer for transplantasjon, fra øvelsesdyr for krigskirurgi til modeller for alt fra alkoholisme til stamcelleforskning
Det er så tydelig at de slipper opp for argumenter, og opp kommer de rareste ting. De fremstår som mer katolske enn paven. Og jeg er litt usikker på hva de forsøker å beskytte, de påstår at de prøver å hjelpe pasientene? Men når pasientene, den ene etter den andre, unisont sier at de blir bedre på thyroid, da er det kanskje kun en somatoform lidelse vi alle har• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
Lignende tråder
-
Overlæge Birte Nygaard fra Herlev Hospital
Av Anisa i forumet AdvarslerSvar: 26Siste melding: 08-06-16, 18:46 -
Hvad er "fagmand", "fagfolk" eller "faglig ballast"?
Av Anisa i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 1Siste melding: 22-09-10, 16:29
Bokmerker