Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Troms fylke
    Meldinger
    3

Standard Vitaminmangel etter Graves ?

Hei, jeg fikk konstatert Graves våren 2011. Etter medisinering er mine verdier fine nå, men jeg føler meg ikke bra. Er plaget av perioder med nattesvette, høy puls ved aktivitet - spesielt ved bruk av armene, muskelverk særlig i bena når jeg slapper av. Spurte fastlegen min i går om han kunne ta en vitaminsjekk (særlig for vitamin D), svaret var at han ikke så noen grunn til det, for jeg kunne jo bare drikke tran. Jeg har aldri tidligere tatt vitaminsjekk. Jeg føler meg frustrert over legens behandling av meg - hva kan jeg gjøre.

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    61
    Meldinger
    3,120

Standard Re: Vitaminmangel?

Enten forlange og få tatt prøvene eller bytte lege. Det er liksom de to valgene som finnes.
    Jeg maste på min fastlege i ca ett år uten at d-vitamin nivået ble sjekket. Da Aker sjekket det var det veldig lavt, men ikke en gang da det ble oppdaget virket det som fastlegen skjønte at vitaminmangler kan lage skikkelig herk i kroppen vår.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    66
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Vitaminmangel?

Jeg anbefaler deg å søke litt rundt på profesjonelle sider og lese om D3. Denne fra svenske legeforbundet er interessant. Den tar opp spørsmål som: Hvem har ansvaret for at det ikke tas prøver av D3 hos deg? Og hvem har ansvaret for at D3 forblir lavt hos deg? Osv. http://www.lakartidningen.se/engine.php?articleId=16289

Se også denne om at D3 mangel er mer vanlig enn legene har trodd http://www.lakartidningen.se/engine.php?articleId=6279

Anbefaler deg å søke på tidsskriftet.no og se hva som kommer opp der om D3. Ta med utskrifter til legen

Noen ganger må vi hjelpe legene med å oppdatere seg. De kan ikke vite alt, det er ikke mulig i dag

Sjekket: Søk heller på amerikanske legesteder som her http://www.nejm.org/search?q=D+vitamines. Det ser heller tynt ut på det norske stedet

Du kan også ta et generelt Google søk på "american journal of medicine". Da kommer det mange legetidsskrifter opp, så søker du videre på vitamin D og ser om du finner noe relevant
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Lignende tråder

1. Svar: 5
    Siste melding: 09-08-15, 17:04
  2. Gravid etter graves?
    Av Oslojente i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditet
    Svar: 8
    Siste melding: 11-01-11, 19:56
  3. D-vitaminmangel
    Av Hildemor i forumet D-vitamin
    Svar: 35
    Siste melding: 17-04-08, 23:11
  4. Svar: 44