Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
-
22-08-12, 11:39 #1
Godkjenning av Armour-resept
Jeg leverte min resept på apoteket for 1 uke siden. I dag fikk jeg beskjed om at den var "godkjent" og at jeg kan hente ut medisinene om tre dager... (de måtte bestilles).
Dette er første gang jeg skal prøve armour og jeg lurer på - vil det gå like lang tid hver eneste gang jeg kommer med en resept? eller holder det å godkjenne resepten en gang, slik at jeg neste gang bare kan få ut medisinene litt fortere?
Noen som vet?
-
22-08-12, 12:13 #2
Sv: Godkjenning av Armour-resept
Hei!
Regner med at du også leverte inn et slik godkjenningsskjema sammen med resepten? Da kommer det an på om den gjaldt for en boks, to bokser, tre bokser, ..., et år, osv. Hvis den gjelder for flere ganger får du medisinene på dagen neste gang dersom apoteket har produktet inne. Jeg fikk respept på et år og måtte sende inn godkjenningsskjemaet første gangen - da tok det ca. en uke før jeg fikk boksene. Det lokale apoteket her har ikke disse medisinene og må bestille - da går det gjerne noen dager. Man kan forøvrig få tilsendt medisin rett hjem i posten fra andre apotek som har disse inne. Kravet er at resepten faxes inn fra et apotek og at du dekker forsendelsesomkostninger. Dette er veldig kjekt med noen av binyre-medisinene som ofte ikke er lett å få tak i her utpå bygda..
-
22-08-12, 14:50 #3
Ah - det kommer an på apoteket (etter min erfaring)!!
Første gang jeg leverte resept m/Legemiddelverk-ark - da leverte jeg på Lillejulaften og fikk medisinen på selveste Julaften.
Nå har jeg levert på et annet apotek - og de har nå brukt over ei uke og jeg venter fremdeles på sms derfra!!!!!!
Forklaringen tror jeg ligger i at Bragernes Apotek1 har fakset og ringt Legemiddelverket og fått muntlig tilsagn derfra
samt at de bestilte medisinen samtidig - de ventet ikke på godkjenningen (legens søknad blir jo alltid godkjent!!!)
Apotek1 på Liertoppen kjøpesenter har bare sendt faks (eller har de det...?)
Da jeg reiste dit og etterlyste sms - åtte dager etter innlevering -
så var svaret at de hadde fakset til Legemiddelverket 7 dager tidligere og enda ikke fått svar derfra
Jeg har hentet ut thyroid en del ganger nå, men aldri har jeg opplevd at det har tatt så himla lang tid;
jeg skal aldri bruke det apotekdet igjen 'affalKevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
24-08-12, 13:21 #4
Sånn, da fikk jeg Armour i dag - det tok halvannen uke fra apoteket fikk resepten til jeg fikk hentet de ut. Og det som er så utrolig kjipt er at jeg kun fikk en liten boks, for å teste om dette er bedre enn levaxin - og dermed på jeg på ny venterunde om kanskje en måned eller noe...Puh! :(
Skjønner din frustrasjon, Kevlin ;) Svaret på apoteket i dag, for hvorfor dette tok så lang tid, var som det du sier. De fakset det inn - ikke noen telefon eller bestilling, neida - først godkjenning som da tok lang tid, og dermed lang tid å bestille medisinen....Kjipt.
Mumimamma, lurt å si til legen (dersom jeg skal fortsette med armour) at han bør skrive ut for lenger om gangen. Absolutt lurt. Takk for tipset
-
25-08-12, 15:07 #5
Min lege skriver reit ett år, det er veldig ok å ha en resept som varer ett år, samt at den også kan brukes på tre forskjellige styrker av thyroid. Det kan være fint å ha flere styrker når du skal fininnstille dosen.
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
Å få Armour på blå resept
Av nora i forumet HELFO medisinutgifter på blå reseptSvar: 95Siste melding: 24-07-12, 16:07 -
Resept på Armour
Av LD Tromsø i forumet Resept på Armour Thyroid og Erfa ThyroidSvar: 4Siste melding: 16-02-09, 13:39 -
endelig resept på Armour!!
Av cathrin i forumet Resept på Armour Thyroid og Erfa ThyroidSvar: 19Siste melding: 16-10-06, 17:24 -
Å få Armour på blå resept
Av nora i forumet HELFO medisinutgifter på blå reseptSvar: 31Siste melding: 29-04-05, 22:02 -
Om å få Armour på blå resept
Av nora i forumet Emner startet av NoraSvar: 31Siste melding: 29-04-05, 22:02
Bokmerker