Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    66
    Meldinger
    1,971

Standard Richard Knobel på Balderklinikken

Jeg er også skuffet og jeg trenger virkelig gode råd her. Som jeg har skrevet tidligere så sendte jeg sykehistorien min til Knobel på Balder. Han ringte "heseblesende" og fortalte meg at jeg sannsynligvis ikke har hatt hypothyreose, og at han ikke ville ha medisinert meg med mine prøveresultat: fT4 12 (9-24), altså lavt, fT3 4,3 (2,6-5,7) og TSH 4,82 (0,35-4,70) altså over. Så jeg fikk et kort brev om hvordan jeg skulle redusere (seponere) Levaxin.

Jeg skrev da et høflig brev tilbake med mine motforestillinger, og også spørsmål om han ikke ville skrive ut et laboratorieark så jeg fikk tatt flere prøver enn bare disse 3.

I dag fikk jeg svar med laboratorieark, som han ber meg ta med til fastlegen. Det har jeg ikke lyst til. Vil ikke at han skal innblandes her. Jeg kontaktet Balder for en "second opinion", og det må da være lov vel...eller...? Hva ville dere ha gort her?

Videre ber han om en skriftlig redegjørelse av dagsformen (den varierer), hvor mye energi jeg har (det varierer). Jeg skal bedskrive søvnen min - lengde og kvalitet. Og til slutt stiller han seg arrogant undrende til hvordan jeg klarer å trene, men ikke gå på jobb.

I mitt forste brev redegjorde jeg for at jeg har et stort søvnproblem og at det er så ille at jeg har fått innvilget 50% uførepensjon. Jeg forklarte nøye at jeg trener fordi vektøkningen min er ute av kontroll, og at det er den eneste måten jeg kan kontrollere den litt på, og at jeg har ork til dette. Jeg forklarte innstendig absolutt ALT annet som jeg IKKe har ork til. Det være seg husvask, matlaging, mangel på sosial kontakt etc. Jobben min består av saksbehandling på kontor som krever konsentrasjon og hukommelse - noe som er blitt totalt fraværende. Derfor greier jeg ikke jobben min!! Er han mindre begavet? Mulig han mener jeg bør gjøre noe annet og det kan jeg kanskje klare en gang i fremtiden, men ikke nå. Og han må jo forstå at jeg hopper ikke av en jobb jeg har hatt i 26 år før jeg har fått prøve medisinering og sykmelding først. Jeg holder på å søke 100% uførepensjon da jeg ikke makter mer. Først og fremst pga søvnproblem. Hypothyreosen kom og gjorde alt verre. Hvilken arbeidsgiver vil ha noen i jobb som ikke greier å komme før langt utpå dagen og kanskje ikke hver dag.

Vel- nå fikk jeg blåse ut litt, men fra første kontakt med denne mannen har han vært arrogant og jeg fikk ikke tillit etter første samtalen.

Så hva gjør jeg? Driter i å kontakte han mer? Skrive nok et høflig brev og be om regningen? Jeg vil ikke ha mer med de å gjøre. Men jeg vil gjerne få tatt disse prøvene? Så jeg er i et dillemma. Fastlegen min er en kjernekar. Bare det at han er passiv i forhold til hypothyreosen. Ellers super og har hjulpet meg mye, og støtter meg i søknaden om uførepensjon. Så jeg har ikke lyst at han skal vite noe om dette Balderprosjektet. Da har jeg vist at jeg ikke har tillit til han og det vil jeg ikke!!!

Gode råd :idea: Hva ville dere ha gjort? Angrer surt.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Bedrøvelig det med Knobel. En så høy TSH og så lav ft4 gir vanligvis mange hypo-symptomer.
    Egentlig gir vanligvis en TSH overr 2 en del hypo-symptomer etter vår erfaring.
    Men det fins til og med pasienter som har en TSH på 80 og ikke har symptomer.

Det som virkelig teller , er symptomene.
    Altså hvordan man har det, og om man faktisk er ufør.

nora

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    72
    Meldinger
    10,241

Question Sv: Balder - igjen

Sitat Opprinnelig skrevet av Yvette Vis post
    Nå har jeg endelig fått den telefontimen med Richard Knobel på Balder-klinikken, og det er det mest stakkerslige jeg noen gang har vært med på. Slik føles det iallefall.

For det første så tror han ikke at jeg har /har hatt hypothyreose i det hele tatt. Viste da til første prøvetaking den 10/9 2004 som viste fT4 på 12, fT3 4,3 og TSH 4,82. Han ville aldri ha begynt medisisnering med slike resultater. Han spurte hvilke symptomer jeg hadde den gangen, (og det er jo positivt da), og siden jeg hadde ork til å trimme så var det nok til at jeg ikke trengte medisin.

Så spurte jeg om kanskje testing av binyrebarkfunksjon var alternativt da kanskje? Nei det hadde han testet på seg selv og det gav ingen brukbare resultater.

Han slaktet hårmineralanalysen. Der er jeg for så vidt enig.

Han sender ikke rekvisisjon for flere prøver - enda jeg sa ta jeg også nettopp er kommet i overgangsalderen. Jeg har altså ikke hypothyreose iflg denne mannen. Så nå lurer jeg på om jeg er hypokonder. Han foreslo psykolog. Jeg sa at den merkelappen har jeg fått for lenge siden.

Han spurte etter resultater på ultrayd av skjoldbruskkjertelen. Det er da noe. Så det har jeg ringt Medi 3 for å få tilsendt.

Han ville ta bort Liothyronin med en gang. Samme som legen min. Han ville redusere Levaxin til 100µg pr dag (150 µg nå), for så igjen å redusere til 50µg og så ta den helt bort. Altså ingen medisin?? Det er jo vel og bra det hvis jeg er frisk, men jeg er jo IKKE det! Armour var helt utelukket. Sikkert det også fordi jeg er frisk? :evil:

Så nå spør jeg i ren frustrasjon: Er jeg frisk???
    Har også hatt TSH på 7,56? Hva er det de holder på med disse legene. PSYKOLOG!!!!???
    Jeg er ganske enkelt chokeret! Er faldet over denne tråd og ser, at det var 5 år siden, at du har høstet disse nedslående erfaringer - Yvette

Hvad er sket i løbet af de 5 år? Har Richard Knobel fået ret, eller har du?
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    66
    Meldinger
    1,971

Standard Sv: Balder - igjen

Hvordan det har gått? Jeg har vært medisinert i alle disse årene. Stolte ikke på denne legen i det hele tatt! Så jeg mener at Knobel tok grundig feil den gangen. Det var en håpløs kommunikasjon. At han konkluderte med at jeg ikke hadde hypothyreose før jeg hadde fått rekvirert blodprøver taler for seg. Nei denne mannen anbefaler jeg ikke. Om han har forandret holdninger i løpet av 5år kan man jo bare håpe på...

Jeg kan ikke huske at jeg betalte noe for denne "konsultasjonen". Jeg tror jeg slapp unna. Helt sant...
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Lignende tråder

1. "Not All in the Mind" by Dr. Richard Mackarness
    Av Anisa i forumet Bøker om kosthold
    Svar: 0
    Siste melding: 20-08-11, 21:27

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg