Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
-
26-10-11, 18:23 #1
Jer der tager 7 keto/dhea?
Hej med jer
Efter besøg hos D.S har jeg nu bestilt 7 keto. Inden jeg går i gang vil jeg gerne vide hvilke forholdregler jeg skal tage mig inden jeg starter. Ting jeg skal være opmærksom på i forbindelse med opstart. Erfaringer og beretninger for jer der tager 7 keto/dhea.
Mener at have læst herinde, at det er en god ide at sænke Erfa dosis ved opstart af 7 keto, er det korrekt?
Erfaringer og vise råd er kærkomne
På forhånd takJeg fik konstateret for lavt stofskifte for snart 3 år siden. Har været på Amour- nu Erfa i lidt over 2 år.
-
26-10-11, 18:58 #2
Sv: Jer der tager 7 keto/dhea?
Hvis du mangler DHEA, mangler du DHEA. Ingen forholdsregler andet end at der er konstateret en mangel. Bare gå i gang.
Hvor har du læst denne (mildest talt) sludder, Prinsesse? Hvis det virkeligt står skrevet her, da ville linket til tråden være en stor hjælp, fordi det skal berigtiges. Ellers bliver flere vildledt....
Det er først efter at en mangel er blevet udbedret at det kan ske, at behovet for Thyroid bliver mindre end før behandlingen af DHEA-mangel. Da kan man reducere, men ikke et sekund før. Nej og atter nej! Ingen reduktion af Thyroid når du starter på behandling af DHEA-mangel.
Prinsessen? På baggrund af hvad du har skrevet her på forummet hidtil, kan jeg kun sige, at det ser ud som om du er stærkt fokuseret på "virkning" eller "ikke-virkning". Jeg mener at huske, at du skrev et sted noget om, at du gør dig stor umage for at observere effekten af behandling med lægemidler eller tilskud (frit efter hukommelsen). Lad være med det, hvis du ønsker det bedste for dig selv. Du er nødt til at slå dig til ro med erkendelsen af at du har ingen jordisk mulighed for hverken at forudse eller tilskynde effekten af behandlingen. Simpelt hen fordi vi er ikke kloner af hinanden og derfor virker det samme tilskud eller lægemidler med forskelligt varierende effekt på forskellige personer. Hvis du alligevel ikke kan lade være med at iagttage og observere - da gør du dig selv en bjørnetjeneste og hæmmer effekten af din behandling.
Problemet med overfokus på behandlingseffekten er, at lige som med et isbjerg, hvis største part befinder sig under vandets overflade - det samme sker med effekten af behandling: det meste sker dybt inde i kroppens celler, hvor det påvirker livsprocesserne og evt. skader repareres. Effekten af det kan sagtens blive at den pågældende person ikke bliver syg i et organ eller funktion om måske 10 år, eller senere. Virkningen er altså ikke kun en øjeblikkelig effekt på en eksisterende sygdom, men særlig kommer effekten til udtryk på mellem og langt sigt. Du har ingen jordisk chance for at kunne gennemskue det og hvis du prøver alligevel - er risikoen for at fejle 100%.
Jeg kan kun sige, henvendt ud i "den blå luft": lad være med at presse de stakkels kroppe til at blive bedre, før "fundamentet" til bedringen er etableret. Man påbegynder heller ikke et husbyggeri fra taget og nedefter, vel? Giv tid. En af forummets mantraer er TTT (Ting Tager Tid). Dem der virkelig har forstået (indset) det, er også dem der er blevet bedre. TTT for nogen kan vare 3 måneder, mens for andre varer det 3 år... eller 6, eller 9... det er sygdommen og dennes individuelle kompleksitet som bestemmer. Det er bedre at blive bedre om nogle år, fremfor aldrig, mener jeg.... TTT.• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
26-10-11, 19:24 #3
Tak for opklaringen Anisa. Så bliver jeg på samme thyroid dosis
Jeg ved at TTT! Jeg synes ikke at jeg over-observerer... Slet ikke. Men jeg tror det er menneskeligt uundgåeligt at IAGTTAGE kroppens forandringer når man starter på noget nyt. Synes også det er vigtigt at være opmærksom på det kroppen fortæller dig. Jeg fik det mærkbart værre efter opstart af Florinef. Efter et par rædselsfulde dage, læste jeg på STTM at de fraråder at starte direkte på 0,1 mcg, men starte med en kvart tablet og øge hver5-7 dag. Efter jeg satte dosis ned, fik jeg det bedre igen. Så jeg prøver bare at lytte til hvad min krop prøver at fortælle mig
Jeg er egentlig helt ligeglad med om jeg først får det bedre om 2 eller 6 år, jeg håber bare at jeg i det lange løb får det bedre og en bedre livskvalitetJeg fik konstateret for lavt stofskifte for snart 3 år siden. Har været på Amour- nu Erfa i lidt over 2 år.
-
28-11-11, 09:39 #4
Hej med jer
Har nu taget 7 keto dhea i 4 dage, og føler mig meget træt og tung i hovedet. Især om morgenen når jeg vågner, der er jeg virkelig træt og uoplagt...
Hvordan havde i andre det da i startede på 7 keto/dhea?
Jeg er et sted lige nu hvor jeg ikke aner om thyroid og hc skal op eller ned i forbindelse med dette...
Ved godt at alle reagerer forskelligt, men kunne nu allugevel godt tænke mig at høre jeres erfaringer
Danske klem herfraJeg fik konstateret for lavt stofskifte for snart 3 år siden. Har været på Amour- nu Erfa i lidt over 2 år.
Lignende tråder
-
Min første 7-keto
Av Hansen i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 35Siste melding: 19-10-10, 15:06 -
7-keto DHEA
Av Anisa i forumet Kosttilskudd og naturlegemidlerSvar: 1Siste melding: 20-06-10, 21:31 -
Hvorfor tager man på i vægt?
Av Nocturne i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 7Siste melding: 21-12-07, 10:13
Bokmerker