Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
    Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    83

Standard hva er vanlige funn ved ul?

jeg er (som jeg har skrevet før) under utredning for lavt stoffskifte... og ble henvisttil ul...... der titten han på nedre del av halsen og nyrer og milt..... han sa at alt så normalt ut..... og det er jo bra

Men er det vanlig å finne noe "feil" ved en sånn sjekk, ser man på skjoldbruks kjertelen om man har lavt stoffskifte?

hilsen en uerfaren hypoterose pasient

og en annen ting, jeg vil ikke begynne med levaxin....!!! da det er så mange som klager på manglende virkning og vekt oppgang, hvis jeg printer ut det som står på forsiden ang levaxin vs thyorid, tror dere legen blir "mer medgjørlig" da? noen som har prøvd?
    Det mest sannsynlig er stoffskifte det er noe i veien med.
    • Har fått en ny vår etter oppstartmed ERFA

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    66
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: hva er vanlige funn ved ul?

Anbefaler deg å printe ut og ta med nettsidadressen til Erfa. ta med så saklig informasjon som mulig, gjerne fra legehold. Fortell at du kjenner mange som bruker Erfa (du trenger jo ikke fortelle at du ikke har møtt oss) og at vi har det bedre på Erfa enn på levaxin. Men, endel må gjennom kverna og prøve levaxin før de får Erfa.

En annen ting, det kan ligge komplekse ting bak som gjør at folk legger på seg, jeg ville ikke bruke det som argument, det kan slå negativt tilbake i ditt forsøk på å få en medisin du vil ha.

Lykke til!
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    83

takk for svar
    jeg har tenkt på det se, at det kanskje vil slå tilbake på meg....jeg får skrive ut ta det med å høre hva hun sier.....

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Østlandet, Norge
    Alder
    57
    Meldinger
    262

Hei, min erfaring er at de fleste leger ikke har kompetanse eller erfaring med naturlig thyroid. Min fastlege hadde ikke noe negativt å si om det, men har aldri vært borte i det, og dermed var det ikke naturlig for henne å tilby meg dette. Jeg spurte t.o.m fylkeslegen om han visste om noen leger som hadde erfaring med naturlig thyroid, men det visste han ikke. Dersom det virkelig stemmer at de aller fleste pasienter blir bedre på naturlig thyroid enn på syntetisk tyroksin, så burde man prøve å få til en kursing og kompetanseheving blant legene. Det burde også lages lister over hvilke leger som har kompetanse, slik at det ble enklere for pasientene å velge. Vel, det var noen tanker fra meg.

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    61
    Meldinger
    3,120

Min lege kjenner ikke til naturlig thyroid, så jeg lånte henne "Stop the thyroid madness"
    Det er jo lov å kurse legene litt
    Og håpe
    Hun hadde heller aldi hørt om noen med lavt stoffskifte som har behov for Lio / T3, men etter at jeg stilte masse vanskelige spørsmål, ringte hun Aker og pratet med en endokrinolog, og vips!, så "kunne" hun T3-behov

Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    83

Sant så sant, det med for lite kompetanse hos leger....
    Jeg ringte min "volvat lege" og hun mente at det ikke var så farlig med litt ventetid for meg, ettersom mine prøver var jo egentlig normale

(tsh 3,3/2,5 og t4 12,2/12) de var jo bare litt lave sååå......akkurat som om hun var snill som ville sette meg på medisiner liksom....!

Samma for meg hva blodprøvene sier, det hjelper så utrolig lite på formen

Så jeg sa jeg hadde lest en del om stoffskiftet osv, da avbrøt hun meg med å si : ja, jeg vet alt om stoffskifte jeg....

Så da bør jeg vel være i de beste hender da
    da vet hun vel også at mange har bedre erfaring med naturlig thyorid.......?!?

du har vel ikke noen spesifikke sp.mål av det vansklige slaget jeg kunne spurt henne om vel?!

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    61
    Meldinger
    3,120

Jeg har TSH på 5,0, FT3 på 4,1 og FT4 på 22,9 etter å ha gått på Levaksin siden oktober 2008.
    Jeg reagerer heftig på levaksinen når jeg prøver å øke mengde, og har mye både hyper og hypo symptomer selv på en lav dose.
    Noen her inne tipsa meg om det muligens kunne være THR som var mitt problem, altså at jeg er resistent. Dette hadde legen aldri hørt om, men da jeg viste henne hva det stod på sidene til skjoldbruskforeningen, kunne hun ikke avfeie det, og ringte Aker.
    Da hadde jeg i lang tid prøvd å forklare henne at med så høy FT4 som jeg har nurde absolutt FT3 også ligge i det øvre området, men det nektet hun for.
    Jeg fikk klarsignal til å ta gentesten for å sjekke THR og da hadde plutselig legen fått beskjed fra Aker om at hvis testen er negativ, så bør jeg prøve ut Lio.

Jeg har forøvrig hatt med meg diverse utskrifter for å støtte opp det jeg vil ha frem når jeg er hos henne.
    For eksempel nekter legen min å godra at det lave ferritin-nivået mitt kan hindre et skikkelig opptak av levaksinen og at dette kan gjøre at kroppen reagerer på medisinøkning. Har dradd med meg flere forskjellige utskrifter som støtter opp det jeg sier, og nå begynner hun såvidt å mene at det KANSKJE kan være greitt å prøve å få opp jernlageret mitt.

Så mitt råd er å ta med mest mulig saklige og profesjonelle utskrifter på at naturlig thyroid er bedre og at du "kjenner" mange som har opplevd en mye bedre effekt med det. Du kan jo også ta med utskrifter som forklarer forskjellen, spesielt at Levaksin inneholder KUN FT4 og ikke de andre stoffene en frisk kjertel produserer.
    Lykke til!

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Østlandet
    Alder
    53
    Meldinger
    201

Sitat Opprinnelig skrevet av tcelinet Vis post
    jeg er (som jeg har skrevet før) under utredning for lavt stoffskifte... og ble henvisttil ul...... der titten han på nedre del av halsen og nyrer og milt..... han sa at alt så normalt ut..... og det er jo bra

Men er det vanlig å finne noe "feil" ved en sånn sjekk, ser man på skjoldbruks kjertelen om man har lavt stoffskifte?

hilsen en uerfaren hypoterose pasient

Heisann
    Ble litt intresert i overskriften din.
    Har du funnet ut noe mere om det?
    Jeg var selv til ultralyd for 1 uke siden eller no..
    Og ultralydlegen bekreftet at det var betennelse i skjoldbruskkjertelen....
    Skal til legen på frdag, så nå er jeg spent ( igjen... -.-)
    Klem Tussemaja

Lignende tråder

1. Vanlige feil ved bruk av Erfa Thyroid
    Av Jeanette Ws. i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 6
    Siste melding: 10-06-10, 18:31

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine