Viser søkeresultater 1 til 10 av 47
-
13-10-06, 16:13 #1
Hva slags type medisin er Armour?
Hei alle dere
Jeg er helt ny her i forumet, men etter at jeg oppdaget denne siden har jeg knapt gjort annet enn å lese Skjønner plutselig hvor lite jeg har klart å sette meg inn i egen sykdom......Nok om det.
Men nå er spørsmålet mitt; hva slags type medisin er Armour? Hva kan den gjøre kontra Levaxin? Hvorfor har jeg aldri hørt om den? Jeg gremmes over å si det, men jeg er godt utdannet helsepersonell.... Kan ikke finne Armour i felleskatalogen?
-
13-10-06, 16:47 #2
Den finnes ikke i felleslatalogen Så det er ikke rart om du leter deg i hel.
Dette er medisintypen som ble brukt før det syntetiske thyroxinen kom på markedet. Der ser ut at en del pasienter reagerer positivt på denne som ikke har optimal virkning av Levaixin.
Det bestilles på regestreringsfritak. Det selges på apotekene i Norge, men leger er av en eller (for meg) annen ulogisk grunn meget skeptiske til dette. De behandler det som om det skulle være naturmedisin som ikke hadde gjennomgått skikkelig vurdering av det medisinske miljøet. Hvorfor det er slik vet jeg ikke, men tipper det har med de som produserer de syntetiske produktene. Tror vel de har hatt en finger med i spillet ;)
Så vil du forsøke å se om Armour kan hjelpe deg er jeg redd du får en kamp for å få det igjennom hos legen. Her på forumet er det flere som har gått til det skritt å bestile Armour over nettet og medisinert seg selv.
Selv bruker jeg Levaxin, men vurderer å snakke sikkelig med legen om det ikke vil være verdt forsøket. Jeg blir jo ikke bedre akkurat.Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
13-10-06, 17:04 #3
Kan noen fortelle meg hva som er virkestoffet i Armour?
Selv går jeg på Levaxin, men føler meg langt fra bra.... Blir sett rart på av legen min. Han skjønner ikke at jeg kan ha symptomer nå som jeg er medisinert. Ser at jeg ikke er alene om å ha det slik..... Føler meg ikke fullt så "rar" og alene etter at jeg oppdaget denne siden
-
13-10-06, 17:27 #4
Har en boks med 1 grain( 60 mg) Armour her. De doseres i grain. Den inneholder: T4 38 mcg og T3 9mcg. Vet ikke helt hva mcg betyr mg kanskje?
Ellers kan jeg fortelle at jeg bruker Armour og har fått et helt nytt liv etter at jeg begynte med det.
Men hvordan er prøvesvarene dine? Jeg går ut fra at de er "fine" siden legen din ser rart på deg?
Armour kan absolutt anbefales og jeg vil råde deg til å forsøke dersom du ikke kommer til målet med Levaxin.
Lykke til.
-
13-10-06, 17:36 #5
Du er absolutt ikke alene anafylaxia - og vær snill ikke å gå i sjokk over min harmende fremstilling. Den er absolutt ikke til deg.
Og det er sikkert ikke bare Armour du ikke har hørt om ? For det finnes MASSE forskjellig stoffskiftemedisin "der ute". Altså på det som kalles verdensmarkedet. Og det er jo der ute medisin produseres. Norge, med et bitte lite marked er faktisk ikke intressant. Det selges ikke mer medisin her enn i en by på kontinentet som en har hørt navnet på !
Vi bør derfor ikke slå oss på brystet å hevde at vi er de eneste som har rede på dette. Vi er faktisk dem som bør være litt lydhøre til hva som foregår der ute - og ikke kreve en masse avgiftspenger for en markedsføringstillatelse.
Norge har innsett den medisinske konflikten, og har vært nødt til å tillate medisin brukt på pasienter i Norge som ikke har markedsføringdstillatelse. Norske sykehus søker om spesiatillatelse (registreringsfritak) mange ganger i timen - ellers ville folk faktisk dø.
Armour produseres i USA av Forest Pharmaceutical av frysetørrede kjertler fra gris. De har høstet anerkjennelse fra mange kompetente institutter for deres produkt. Bla. Broda Barns Foundation.
Jeg synes det er latterlig å høre Norske leger med fattig evne forsøke å så tvil om dette produktet fordi det ikke står i den Norske Felleskatalogen.
Det er også fortvilende å bevitne at de avskjærer seg selv fra å bruke et vektøy som virker bedre enn det eneste de tillater - på NOEN pasienter.
Det er også forstemmende å høre legene si at Levaxin ikke virker godt nok på 10-12% av hypothyreosepasienter - og så gir de bare blaffen i dem !
Og de få som orker å opponere må fanken meg betale for sin livsforbedring selv !
Levaxin er det eneste som har slik tillatelse i Norge. Alle andre er ute. Virkelig ute. De blir ikke nevnt i Norske publkasjoner og man må ty til utenlandske kataloger for å finne dem.
Er det trygt for OSS tro ? Er det det beste for oss ?
Og det er ikke så lett som det høres ut !
Det er vel derfor ingen har hørt om Armour ?
Det sier de iallfall, men de har samme tastaturet under fingra sine som jeg har ! Og de har ikke noen hypohjerne å slite med heller !
Ærlig talt, jeg finner det faktisk vanskelig å tro dem - iallfall spesialistene da !
Medisin produsert etter samme prinsipp som Armour var enerådene opp til i slutten på 60åra.
Skal vi tro at alle i helsevesenet har glemt det ?
Levaxin urkonkurrerte de medisinene UTEN å bli kontrollert pg utprøvd på vanlig måte når nye produkter markedsføres ! Man sa simpelt hen at det var det samme, bare mye bedre !
Og det var det nok også - mest for produsentene, men også for pasientene !
Men poenget mitt er at man glemte de 10-12 prosentene - og ikke bare det, man glemmer dem fremdeles !
puhhh !• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
13-10-06, 18:31 #6
Takk til dere for konkret og god informasjon, og takk till `n Finn som viser engasjement, innsikt og omtanke Så energisk som du er tror jeg trygt du kan trappe ned på doseringen Neida - det er oppløftende og engasjerende, for en ellers tilnærmet uvirksom sjel, å lese det som blir skrevet. Jeg fikk nesten lyst til å stryke en duk eller til og med fyre i peisen - så smittsomt var dette engasjementet Og se; jeg har plutselig skrevet alt dette Det er mer enn jeg kan vise til det siste året
-
13-10-06, 18:36 #7
vedr. prøvesvar:
Fikk beskjed fra overlege på hormonlab at prøvesvar var "helt fine". Syns å huske TSH var på ca 0,05 og FT4 på 14. Det har seg bare slik at for meg er dette altfor lavt. Men jeg får ikke gehør på det punktet.....
-
13-10-06, 20:08 #8
Så fint at du ikke gikk i sjokk da
Du bruker vel Levaxin da (?), og får beskjed på at blodprøvene er fine - og better du må du også være det ? Ellers er det noe helt annet feil med deg ?
Der var jeg også - i 16år.
Etter 2,5års erfaring på Armour har jeg ikke annen forklaring på fenomenet enn at Levaxinen ikke virker på meg.
Litt virker den. Den forhindret meg fra å dø - åtakkfordet - men ikke mye mer heller. Livet var ikke mye verd !
Internett ble reddningen min. (mulig at kjeften min bidro litt) (hihi)
Har du sett disse sitene ?
http://home.no.net/ngrondal/thyroidpage.html
http://home.online.no/~meretlun/
http://www.armourthyroid.com/
http://www.forestpharm.com/
http://www.emmagx.pwp.blueyonder.co.uk/calculator2.htm
http://thyroid.about.com/
Disse tar ei stund, men vil du ha fler ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
13-10-06, 20:18 #9
Og cat.
målesystemets mange lurerier er ikke lette å begripe seg på.
mcg. er en forkortelse som brukes på microgram - altså milliontedels gram.
mg er milligram og altså tusendels gram.
Grain er en gammel vekt som visstnok er vekten av et loppefrø - hihi - ble iallfall brukt på veiing av krutt.
Det varierer derfor noe hvor mye den var, men er np definert til å være 60mg.
Eller mG - som vel er det korrekte. Gram er enheten og skal skrives med stor bokstav. Milli eller kilo og sånne betegnelser er bare hvor mange gram det er og skal skrives med liten bokstav.
Da blei det heeelt korrekt - trur jeg ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
13-10-06, 20:26 #10
Takk o takk for sitene Tar gjerne imot fler hvis du har.
Joda, jeg har gått på Levaxin siden 2003, men dosen var vel ikke høy nok, så jeg ble mer og mer dårlig og sløv. Nå går jeg på 200 mikrogram Levaxin daglig. Før dose-økning kunne jeg bli så sløv at jeg virket "full", slik er det ikke nå, men å si at jeg sprudler av energi og pågangsmot er jo en kraftig overdrivelse......
Lignende tråder
-
hvordan sjekker de hva slags type lavt stoffskiftesykdom man har???
Av madagaskar i forumet Lavt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 19-10-10, 16:47 -
Ny type Armour
Av Persa i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 14Siste melding: 26-09-09, 11:44 -
Armour er ikke alternativ medisin
Av i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 16Siste melding: 08-09-07, 20:10 -
Kan noen poste her erfaringer med hva slags leger som skriver resept på Armour
Av nora i forumet Resept på Armour Thyroid og Erfa ThyroidSvar: 3Siste melding: 26-08-05, 12:13
Bokmerker