Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
-
25-01-11, 11:09 #1
Skriv et brev til legen din
"Ditt problem med at du var hos fastlegen for å ta opp problemet, men så "backet ut" og snakket om noe annet, er en annen sak som du også må få løst på en smart måte.
Enten gjentar du hele prosessen og sier til legen din akkurat som det er, at du var der sist og ikke turde si hva du egentlig kom for, eller hvis du tror at dette blir vanskelig, så kan du jo skrive et brev til legen din?
Jeg tror de fleste leger setter pris på å få et brev fra en pasient, for ofte er skriftlig informasjon mer presis og beskrivende for pasientens problem, en samtaler. Og når legen din får bedre og grundigere informasjon, så vil du få bedre hjelp ! Et slikt brev kan være en fin "døråpner", og i tillegg vil du sikkert ha nytte av den sorteringen av tanker og følelser som du sikkert vil gå gjennom når du skriver et slikt brev." Lommelegen.no
Vennen min: "Hadde nok aldri fått hjelp om jeg ikke hadde skrevet et langt brev til legen. Det var veldig effektivt! Jeg fikk formidlet alt jeg ville si uten at jeg selv klarte å si et eneste ord... Anbefales virkelig!"
Skriv brev til legen din i underforumet Breve til legenTil alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
-
25-01-11, 11:18 #2
Sv: Skriv et brev til legen din
Mail fungerer også fint, det gjør jeg:-)
-
25-01-11, 11:50 #3
Jeg måtte også skrive for å bli "hørt" og få en diagnose. Ironisk, ikke sant?
Ligger i begynnelsen av bloggen min.Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
25-01-11, 15:59 #4
Da jeg var hos privatlege i sommer, bad h*n meg å skrive ned og e-poste: 1) min sykdomshistorie, 2) hvilke symptomer jeg da hadde, og til slutt 3) hva jeg ønsket/forventet meg fra denne legen.
Et eksempel til etterfølgelse, synes jeg.
-
12-06-12, 16:56 #5
Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
Lignende tråder
-
Oppskrifter på sunn mat (skriv inn kun den, hold tråden)
Av baremei i forumet Helbred og kostholdSvar: 12Siste melding: 30-05-13, 19:45 -
Spennede skriv i Thyra om blant annet Armour Thyroid
Av nora i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 7Siste melding: 11-07-11, 21:41 -
Skrive "brev" til legen - noen med erfaring?
Av Qa i forumet Breve til legenSvar: 9Siste melding: 10-05-10, 15:04 -
Oftebro om TSH
Av minnie i forumet TSHSvar: 2Siste melding: 09-05-08, 20:55 -
Jeg skrevet et brev til legen. Var jeg frekk?
Av cathrin i forumet Breve til legenSvar: 47Siste melding: 01-06-06, 19:27
Bokmerker