Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 16
    Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    danmark
    Alder
    70
    Meldinger
    29

Standard Jeg har sat mig for at jeg vil i behandling med Armour Thyroid.

Hej,
    Jeg har nu kigget med på sidelinien i et par år på dette fine og informative forum - er blevet meget klogere på stofskifte og behandlingsmuligheder ( og mangel på samme ). Tak for det.
    Har været i behandling med Eltroxin i over to år, synes ikke jeg har fået det mærkbart bedre. Er for det meste træt, deprimeret, har smerter i maven, susen for ørerne - ja jeg kunne blive ved, men mange af jer kender jo til disse besværligheder.
    Nu har jeg sat mig for at jeg vil i behandling med Armour. Koste hvad det vil. Jeg rejser gerne til verdens ende for at få fat en velvillig læge , men vil dog foretrække at finde en indenfor Europa.
    Derfor er mit spørgsmål: Er der nogen af jer danskere som har været i kontakt med Balderklinikken , Dr Thierry Hertoghe i Belgien eller kender I nogle andre som I kan anbefale.
    Tips og erfaringer vil blive modtaget med kyshånd.
    Karin

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    72
    Meldinger
    10,241

Standard Sv: Jeg har sat mig for at jeg vil i behandling med Armour Thyroid.

Sitat Opprinnelig skrevet av arenys Vis post
    Nu har jeg sat mig for at jeg vil i behandling med Armour. Koste hvad det vil. Jeg rejser gerne til verdens ende for at få fat en velvillig læge , men vil dog foretrække at finde en indenfor Europa.
    Derfor er mit spørgsmål: Er der nogen af jer danskere som har været i kontakt med Balderklinikken , Dr Thierry Hertoghe i Belgien eller kender I nogle andre som I kan anbefale.

Tips og erfaringer vil blive modtaget med kyshånd.
    Karin
    Jeg kan ikke anbefale en klinik for dig, da jeg behandler mig selv og har derfor ikke kendskab til gode klinikker. Men hvis du gerne vil til Balder - er her sikkert mange, der kan vejlede dig her... når de dukker op hen ad vejen, på forummet.

Jeg synes selv at det er så godt, at du har mulighed for at rejse efter en god lægeassistance. Det vil spare dig for masser af besvær og usikkerhed, så en god lægeklinik er virkelig værd at vente på at finde. Lykke til med dit projekt.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    danmark
    Alder
    70
    Meldinger
    29

Jeg vil gerne fortælle lidt om mit besøg hos Dr. Hertoghe i Bruxelles, Belgien.

Jeg var så heldig at få en tid allerede 14 dage efter første telefoniske kontakt.

Derefter gik det stærkt med at få booket flybillet og hotel. Klinikken mailede instruktioner ang. urinprøve og kørselsvejledning. Desuden fik jeg et udførligt spørgeskema på 25 sider som jeg muntrede mig med et par timer.

Selve konsultationen forgik i selskab med to (ja 2) læger. Den første halve time gik med at tale om psyke, humør, depression et.c. Der blev spurgt og endnu vigtigere, der blev lyttet. Derefter brugte de en halv time til at undersøge mig fra top til tå, jeg blev målt og vejet- uha uha.

Mit primære formål med besøget var selvfølgelig at få fat i Armour Thyroid, så da lægen viste mig flasken med Armour sad jeg næsten og kørte rundt på stolen. Beklageligvis fik jeg ikke medicinen med, det viste sig at jeg havde problemer med binyrerne, så jeg blev sat på skrap diæt og vil så få Armour ved mit næste besøg ( i juni). Jeg mener at vide at det er normal procedure at man ikke udleverer medicin ved første konsultation. Jeg formoder at man har brug for tid til at teste urinprøven.

Jeg er rigtig glad for at jeg fik lettet bagdelen og nu er i kontakt med nogle meget kompetente mennesker - de får de bedste anbefalinger herfra.

Lige et par praktiske bemærkninger:

Urinprøven er en 24 timers tår. Den fylder ca. 2,5 liter. Hvis man påtænker at flyve til Belgien så husk at checke urinen ind. Der er jo lige et problem med væsker i håndbagagen.

Prisen for konsultationen er 210 Euro som skal betales kontant.

Husk at få udskrifter fra lægen med dine blodprøver, også de prøver du ikke tror er relevante - jeg var nødt til at få taget yderligere blodprøver, det kostede 160 Euro.

Mange hilsner

Medlem siden
    May 2009
    Meldinger
    25

Hej arenys.
    tusind tak skal du have for din udførlige beskrivelse, det var da bare super! hatten af for dig, og for at du tog springet, det er i hvert fald inspirerende synes jeg. Jeg kan sagtens forstå at du gerne ville have startet op med Armour med det samme, men bare følelsen af at der virkeligt bliver lyttet, samt at det er seriøst kompetente mennesker man taler med, gør jo bare en kæmpe forskel! Nu vil jeg læse mere på hjemmesiden, og så er det meget muligt at jeg vender tilbage til dig og bliver endnu klogere! :o)
    Mange hilsner Christina

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    72
    Meldinger
    10,241

Sitat Opprinnelig skrevet av arenys Vis post
    Jeg er rigtig glad for at jeg fik lettet bagdelen og nu er i kontakt med nogle meget kompetente mennesker - de får de bedste anbefalinger herfra.
    Hej Arenys og tillykke med håbet

Jeg håber, at du gider nogenlunde succesivt fortælle generelt om både dine konsultationer, og om de generelle råd du får med fra Belgien. Det er den bedste måde at bidrage til, at vores info-portfølje her på Sonjas vokser. Du har sikkert opdaget, som jeg selv og så mange andre før os, at hvert et ord skrevet her på forum falder på et tørt sted, når folk farer på nettet efter livsreddende info. Mange liv er blevet forandret til det bedre, takket være dem, der gider skrive her om deres erfaringer. Her er virkelig et godt sted at få nyttigt viden om vores sygdom.

Du nævner noget spændende om en diæt, du har fået besked på at holde inden den næste konsultation i juni. Jeg er meget opmærksom på kosten, der understøtter skjoldbruskkirtlen, men jeg var ikke klar over, at der også findes kostanvisninger til særlig støtte for trætte binyrer. Gider du fortælle om det?

Og fortsat godt håb
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    danmark
    Alder
    70
    Meldinger
    29

Hej Anisa.
    Jeg skal tilbage til Belgien i midten af juni og vil selvfølgelig informere om forløbet.
    Med henblik på min diæt til at hjælpe mine trætte binyrer så har jeg fået en lang liste over ting jeg må/må ikke indtage. Den lyder nogenlunde som følger:
    Ja listen :
    Drik mere vand - ca 2 l. dagligt
    Urte the, soyamælk, rismælk
    Frisk frugt og friske grønsager
    Kylling, fisk, kød ( frisk kød er bedre end pakket kød som kan indeholde tilsætningsstoffer for bedre holdbarhed ) og æg - rig på proteiner

Nej listen:
    Frugt og grønt på dåse ( konserveringmidler,nej tak )
    Sukker - giver 15 minutters energi og 24 timers træthed
    Chokolade, is, kager, wienerbrød og sodavand.
    Corn flakes og lignende morgenmadsprodukter
    Kaffe og the - alle drikke med koffein
    Mejeriprodukter.
    Brød, pizza og pasta

Sørg så vidt muligt for at købe kvalitetsprodukter og helst økologisk.
    Tyg maden grundigt og spis gerne 4-6 gange om dagen. Blodsukkeret har åbenbart bedst af at flyde i en lind strøm frem for at få et ordentligt spark af sukkertilførsel.

Forslag til morgenmad rig på proteiner:
    Kogt æg, omelet stegt ved lav temperatur.
    Kogt bacon ( ikke røget )
    Tørret skinke f.eks Parma, skal være uden nitrater og sukker
    Avocado
    Soya yoghurt
    Essene brød ( hvis der er nogen der har en opskrift på dette brød modtages den med kyshånd ).

Forslag til morgenmad rig på vitaminer:
    Frisk frugt - helst frugt med lavt sukkerindhold , bær er godt.
    Hvis frugten ikke er økologisk bør den skrælles.
    Frugtsalat - men undgå at spise den samme hver dag.

Forslag til mellemmåltider:
    Frisk frugt - husk at variere.
    Tørret frugt med moderat sukkerindhold f.eks æble, mango og ananas.
    Nødder- som skal udblødes i vand et par timer

Fedtstoffer er en god ting hvis man sørger for at få de rigtige. bl.a jomfruolivenolie og macademiaolie.
    Oliens mange gode egenskaber kommer bedst til sin ret hvis man lader være med at stege i den men i stedet kommer den på maden efter tilberedningen.
    Et dagligt supplement af 500mg omega 3 fedtsyrer og evt. multivitaminer.

Jeg har ovesat disse tips fra den liste jeg fik udleveret hos endoen.
    Derudover har jeg investeret i flg. bøger:
    Mark Hyman: Spis din til et superstofskifte ( forfindes på biblioteket )
    James L. Wilson: Adrenal fatigue, the 21st century stress syndrome.
    Jeg er i færd med at pløje mig igennem disse bøger og håber at blive meget klogere.

Jeg må tilstå at det at skulle lægge sine kostvaner så radikalt om kan virke voldsomt. Men jag kan stolt berette at jeg har smidt 2 kg og har til tider mere energi end jeg længe har haft.

Mange hilsner
    Arenys

Medlem siden
    May 2009
    Meldinger
    25

Hej Arenys
    Super med en så udførlig liste, den er da til at tage og føle på, og samtidig som du siger, en ordentlig mundfuld! Det er rigtig flot at du er kommet så godt igang og at det samtidig har givet et vægttab, hilses jo altid velkomment! Hvordan kommer det til at foregå fremover med kontrol i Belgien, ved du hvor ofte de vil se dig, efter dit næste besøg? Jeg synes det er meget inspirerende at følge med i dit forløb, og glæder mig til at høre hvordan det går dig fremover...!
    Kærlige hilsner Christina

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    66
    Meldinger
    5,134

Essene brød http://www.motherearthnews.com/Real-...ene-Bread.aspx denne bakes i ovn
    http://www.rawtimes.com/r-essenebread.html Denne lufttørkes, men bakes ikke i ovn.

Engelske oppskrifter.
    Det store nettet er fantastisk, hva? Oppskrifter og alt ligger der, men det er mye søppel rundt omkring også!
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    danmark
    Alder
    70
    Meldinger
    29

Hej
    Tusind tak for opskriften, den må jeg prøve.
    Arenys

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    danmark
    Alder
    70
    Meldinger
    29

Er vel hjemkommet fra min anden konsultation hos Dr. Hertoghe i Belgien.

Vi startede med at gennemgå blod- og urinprøverne fra mit første besøg, der var, som forventet, en del ting der skulle rettes op på. Jeg havde resultaterne med fra en ultralydscanning hjemmefra og den blev også tjekket ok.

Efter en halv time trådte ”the man himself” Dr. Hertoghe ind og så blev jeg endnu en gang undersøgt på kryds og tværs. Blev vejet og fundet 6kg lettere. ( Skal måske lige indskyde at jeg ved mit første besøg blev sat op i Eltroxin fra 100mkg til 150mkg daglig – en temmelig drastisk forøgelse, men det gjorde en forskel. Min TSH havde på intet tidspunkt siden diagnosen blev stillet været under 7 og nu er den på 0,14.)

Vi gennemgik også madvaner, drikkevaner og rygevaner. Min kost er ok, skal drikke mere vand og smøgerne skal selvfølgelig droppes. Det skal der så arbejdes mere på.

Derefter gik turen hen til apoteket hvor jeg fik udleveret Cortisol, DHEA, jod, jern, vitaminer en masse, L-Thyroxine (i stedet for Eltroxin) og – Armour.
    Desuden blev jeg rådet til at tage Q10 og Melatonin.

Alt i alt et udbytterigt besøg hos klinikken. Er nu begyndt op/nedtrapningen af hhv. Armour og L-Thyroxine efter flg. Plan:

L-Thyroxine 125mkg – Armour 15mg
    L-Thyroxine 100mkg – Armour 30mg
    L-Thyroxine 75 mkg – Armour 60mg
    L-Thyroxine 50mkg - Armour 90mg
    L-Thyroxine 000mkg – Armour 120mg
    Hvert trin tager 10 dage.

Selvom jeg næsten lige er begyndt med al den nye medicin føler jeg at jeg allerede nu kan mærke en fremgang. Jeg er propfuld af energi især morgen og eftermiddag. Tager en halv Melatonin før sengetid og har en mærkbar roligere søvn.

Jeg skal tilbage til Belgien til efteråret og igen til januar. Derefter er det meningen at jeg skal derned hver sjette eller niende måned, alt efter behov. Det bliver jo et frygteligt og dyrt rejseri, men desværre nødvendigt indtil de danske læger besinder sig og indser, at der er andre veje.

Jeg vil i øvrigt gerne minde om at man ikke skal forvente at tage til Dr.Hertoghes klinik og ”bare” få recept på Armour. Man er nød til at tage hele pakken, hvilket for mig at se er yderst betryggende, fordi der tit er så meget mere bøvl og ubalance i kroppen end man tror.

Jeg er stadig glad for at jeg tog springet i stedet for at tilbringe mine dage undermedicineret og hengemt.

Et par praktiske bemærkninger:
    Sørg for at få kopier af recepterne – skulle I blive taget i tolden.
    Pris for konsultation: EUR 300 ( inklusive EUR 90 for Dr.Hertoghes tilstedeværelse)
    Medicin: Ca. 5.000 dkr – dækker mellem 3 og 6 måneder.
    Hvis nogen ønsker at vide mere så sig endelig til. Har planer over offentlig transport som jeg gerne deler ud af.

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

1. Relis om Thyroid, armour Thyroid osv.
    Av nora i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 9
    Siste melding: 14-02-10, 12:54
  2. Relis om Thyroid, armour Thyroid osv.
    Av nora i forumet Emner startet av Nora
    Svar: 9
    Siste melding: 14-02-10, 12:54
  3. Svar: 0
    Siste melding: 09-11-09, 11:29
  4. Armour Thyroid
    Av RIGG i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 1
    Siste melding: 28-08-06, 00:17

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg