Side 8 av 8 Først 12345678
Viser søkeresultater 71 til 80 av 80
    Medlem siden
    Nov 2011
    Sted
    Stor-Osloregionen
    Alder
    72
    Meldinger
    852

Smile Sv: Hypothyreose med antistoffer konstatert etter brystkreft i 2007

Hei
    Enda et svar. Jeg har ikke tatt reverse T3 men skal be om det til juni møte hos DS. Tror som du at noe med helsen som er min faktor som jeg nå leter etter.Er opptaket av T3 godt hos meg, finner det frem til cellene. Jeg har forsatt symptomer på lavt stoffskifte og tror at det har noe med opptaket å gjøre.

Vet heller ikke helt hva jeg skal gjøre. Skal komme tilbake til det. Vi får lete og gi hverandre råd

Hildegås sin avatar
    Hildegås er offline Kjærlighet og respekt til Hildegås fra forumet
    Medlem siden
    Feb 2011
    Sted
    Buskerud
    Alder
    70
    Meldinger
    103

Standard Sv: Hypothyreose med antistoffer konstatert etter brystkreft i 2007

hei Fruemå
    Ja vi går jo hos samme lege og det kan også se ut som vi strever med mye av det sammme.
    Jeg har hatt 3 tarmskyllinger, det ble slitsomt så jeg måtte ta en ukes pause, starter opp igjen til uka.
    Får nok også den samme medesin som deg, jeg driver nå å trapper opp på VSL, oppstart med Nystatin mandag. Jeg har bare fått resept på et uttak av disse medisinene for Candida sopp, var det sånn med deg også? Håper det, veldig kostbart. Gikk du til tarmskyllinge i Nedre Slottsgate?
    Skulle gjerne fått litt mer forklaring på dette med rt3, kan dette være årsak til så dårlig form tro?
    Tror nok jeg har dårlig opptak fra tarmen, d3, magnesium og jern er det vanskelig å få opp, DS tror ihvertfall det. B12 faller også veldig fort.
    Jeg går også med følelse av og være underdosert da jeg fortsatt har mye symtomer på lavt stoffskifte, har dosert meg ned noe på Cortef uten å merke store forandringen. Bruker fortsatt 185 mg Erfa men tenker kanskje jeg skulle prøve titt mindre. Det er ikke så godt å forstå hva som er riktig når denne rt3 har begynt å vise seg.
    Jeg har ikke time hos Dag igjen før i oktober, syntes det er lenge når formen er såpass dårlig.
    Jeg har en veldig forhøyet Ferretin, micro CRP ligger langt utenfor ref. området, dette tyder jo på infeksjon og Dag mener den sitter i magen. Vi får dele erfaringer å prøve å hjelpe hverandre etter beste evne. God klem fra meg

Medlem siden
    Nov 2011
    Sted
    Stor-Osloregionen
    Alder
    72
    Meldinger
    852

Hei
    Ja jeg fikk medisin på resept til rens av sopp. Tarmskyll i Nedre Slottsgate. Jeg hadde ikke mer sopp etter gang 6 men tok to til før vi/de var sikker på at det var tomt.
    Det var viktig å få rettet opp tarmen. Jeg ble i bedre form av det og har fått bedre opptak også av jern. Dette gir meg en bedre dagsform. (tok tid før jeg merket bedringen).

Jeg har brukt opptil 4 erfa uten overdosesymptom og har aldri fått målt reversert T3 før. Min T3 har ikke vært spesielt høy. Men nu skal jeg be om det.Reversert T3 blir vel slik jeg tror ,bare lagret som "fett" i kroppen og vi får ikke nytte av det.
    Andre kan forklare deg det bedre.Nu bruker jeg 180 mg Erfa og 5 cortef (har brukt 6 før). Har som sagt sympomer på ls som gjør at jeg er ikke ferdig med å finne ut hva mer kan jeg gjøre.

Har hatt høy og så neste gang normal CPR og det samme med virus. Også forsatt forhøyet anti tpo. Så dette skal jeg følge mer med på. Det har vært så mye å ta tak i som har vært for høyt /lavt over tid. Det blir lik: Viktige ting først. Og som du sier det er lenge mellom timene.

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Østlandet, Norge
    Alder
    57
    Meldinger
    262

Hei, jeg har stor respekt for DS og synes han er kjempeflink, men jeg gikk gjennom magebehandlingsopplegget hans, og ble ikke helt bra. Helt klart at jeg i løpet av tiden jeg gikk på Heggeli opplevde stor bedring, men jeg kom ikke helt i mål. DS henviste meg derfor til Funksjonellmedisinsk senter ved Skogli. Min erfaring så langt, er at Funksjonellmedisinsk senter er bedre på å oppnå balanse i magesystemet. Bl.a lærte jeg at jeg måtte ta mye mer FOS, 7-10 ts hver dag. Litt ubehag for å komme over kneika, men det må faktisk til for å bli bedre.

Hildegås sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Sted
    Buskerud
    Alder
    70
    Meldinger
    103

Hei Karatekid, dette med Candida sopp er nytt for meg, kan lite om det men prøver å sette meg inn i kost og behandling.
    Hadde du også sopp? Ble du kvitt den på behandlingsopplegget til DS?
    Tar med glede imot all info, klem

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    43
    Meldinger
    2,767

Sitat Opprinnelig skrevet av Hildegås Vis post
    Hei Karatekid, dette med Candida sopp er nytt for meg, kan lite om det men prøver å sette meg inn i kost og behandling.
    Hadde du også sopp? Ble du kvitt den på behandlingsopplegget til DS?
    Tar med glede imot all info, klem
    Jeg hadde overvekst av candida og ble kvitt den hos DS. Men det tok lang tid, og det kan nok hende at det er andre som er bedre på dette området. Jeg måtte til med nystatin-kur for å få bukt med det, og brukte lang tid på å normalisere tarmbakteriene etter det. Brukte også mer FOS (og lang tilvenning), samt egengjæret kombucha og russisk hjemmegjæret surkål for å prøve å få bakteriene i balanse. (Den surkålen var noe av det mest effektive... ) Det kan nok hende at jeg brukte ekstra lang tid fordi jeg nektet den tarmskyllen...

Men jeg er rimelig sikker på at jeg er i god water nå både på grunn av magen, men ikke minst på grunn av tennene. Jeg har bedre tannkjøtt nå (komemr nok også av medisinen) og veldig lite tannstein... Jeg ahr alltid hatt MASSE tannstein.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Østlandet, Norge
    Alder
    57
    Meldinger
    262

Hei,. Behandling av tarmdysbiose kan være ganske vanskelig og utfordrende og ta lang tid. Jeg fulgte opplegget til Heggeli helt etter boka. En av de største "feilene" DS gjorde, var etter min mening at han var for snill mot lommeboka til pasientene. Det vil si at han burde rekvirert flere prøver. Da jeg begynte på Funksjonellmedisinsk senter, så tok jeg ny prøve, og denne viste fortsatt tarmdysbiose, men jeg var kvitt en parasitt som var der ved første prøve, så det var en lettelse da. Men de fant ikke noen av de gode melkesyrebakteriene i det hele tatt. Det var nok noe sopp, men det viktiste var, såvidt jeg forsto noen bakteriearter som ikke burde være der. Jeg fikk urtekur for disse, har tatt store mengder FOS og ulike typer melkesyrebakterier til ulike tidspunkt i behandlingen, tatt mye cocosa etc. Jeg tok ny prøve nylig, og da viste prøvene for første gang oppvekst av melkesyrebakterier og de aktuelle bakterieartene var borte. Men, jeg er fortsatt ikke helt i mål. Det hadde dukket opp en ny bakterieart. Disse prøvene er forholdsvis dyre, men de gjør det mulig å gjøre en målrettet behandling av dysbiosen og vurdere om tidligere behandling har fungert. En annen ting som jeg synes er veldig positivt med Funksjonellmedisinsk senter, er at de holder pasientkurs om tarmdysbiose. Pasientene får god informasjon og en mye større mulighet til å forstå og følge behandlingsopplegget.

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    79
    Meldinger
    2,323

Smile Sv: Hypothyreose med antistoffer konstatert etter brystkreft i 2007

Sitat Opprinnelig skrevet av smgj Vis post
    Jeg hadde overvekst av candida og ble kvitt den hos DS. Men det tok lang tid, og det kan nok hende at det er andre som er bedre på dette området. Jeg måtte til med nystatin-kur for å få bukt med det, og brukte lang tid på å normalisere tarmbakteriene etter det. Brukte også mer FOS (og lang tilvenning), samt egengjæret kombucha og russisk hjemmegjæret surkål for å prøve å få bakteriene i balanse. (Den surkålen var noe av det mest effektive... )
    Takket være smgj - masser å lese om surkål i tråden... Surkål.
    Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.

Hildegås sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Sted
    Buskerud
    Alder
    70
    Meldinger
    103

Tusen takk for gode og mange informerende svar.
    Veldig fint å høre at Skogli kan hjelpe når Dag ikke kan finne flere muligheter for helbred.
    Dette med sopp og behandlingen jeg nå får syntes jeg det virker som han har mye info rundt, men skulle det nå utvikle seg som dere beskriver er det godt å høre at det er flere muligheter. Problemet er bare at økonomisk tar det jo helt av. Jeg er på arbeidsavklaringspenger og nesten alt som kommer inn går ut til div behandlinger og medesin( hårreisende )
    Jeg har hatt min 4 tarmskylling i dag, etter hva jeg forstod i dag er det fortsatt en lang vei å gå.
    Er veldig fornøyd med sykepleierne som jobber der, virker som de kan mye om sopp og bakterier, kosthold og andre ting som kan hjelpe for å få svineriet ut av tarmene.
    Jeg fikk jo målt rt3 sist jeg var hos Dag, var forhøyet 0,61. Noen som kan noe om dette, kan årsaken være dårlig opptak? Eller hva er forklaringen? Kjenner at dette bekymrer meg litt, jeg har liten kunnskap, noe jeg kan gjøre for å få den ned?
    Skal lese om den surkålen dere anbefaler, er det lurt å starte opp med den nå eller hva mener dere?
    Dette ble mange spørsmål, beklager.... Det er så fint å ha alle dere kloke damer som er så fantastisk fulle av kunnskap. God klem

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    43
    Meldinger
    2,767

Du kan helt sikkert starte den surkålen nå. Det kan nok hende det blir vanskelig å få nok væske utav den siden den nå har ligget på lager og tørket en stund, men prøv. Går det ikke så tillsett litt (så lite som mulig) vann og se om ikke det drar igang svettingen nok. Det vesentlige er at du får kålvann til å gå over kålen i løpet av 4-5 timer.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Side 8 av 8 Først 12345678

Lignende tråder

1. Svar: 6
    Siste melding: 28-03-12, 10:48
  2. Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    Av Jeanette Ws. i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 414
    Siste melding: 04-07-11, 12:59
  3. 2007 TSH 10 og antistoffer
    Av Kamelia i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 1
    Siste melding: 11-02-11, 17:32
  4. Svar: 44
    Siste melding: 07-02-07, 20:27

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •