Viser søkeresultater 21 til 30 av 43
-
10-08-06, 01:12 #21
Hei! Jeg har ikke lest denne tråden før inntil i kveld, jeg! Ser den er ganske gammel + oppdatert..
Jeg har sett en film på TV Norge nettopp, sånn "basert på en sann historie". Meryl Streep i hovedrollen. Handlet om yngstesønnen hennes som fikk epsilepsi, også ble han sykere og sykere men det offentlige helsetilbudet var helt for ille mangelfullt.. Mammaen kjempet med nebb og klør, oppsøkte det private, fant en diett-kur osv, og satt alle kluter inn for å redde helsa til den vesle gutten sin Og det gikk!! Var en solskinnshistorie, var det..
Så gikk jeg til forumet da, og helt tilfeldig leste den tråden her Bingo!! hehe. Et lite sammentreff. Varmer godt å se når mennesker kjemper for sine kjære. Jeg håper av hele mitt hjerte at sønnen din vil få en fin fremtid med levaxin.. Det jeg synes er litt ekkelt, og tankevekkende, er jo at ikke du har fått det noe særlig bedre med levaxinen.. Men selvom dere har samme genetisk materiale kan dere ha ulike utgangspunkt, og jeg er positiv 8) Han studerer vel kanskje på HiA, han? Jeg ønsker ham iallfall lykke til..!
-
10-08-06, 01:21 #22
Takk, Marianne.
Jo, filmen svev her i bakgrunnen, så så spennende ut, men jeg ble så opphengt i forumet - har jo skjedd flere ting i dag både med sønn og mor.
Min sønn er en svær laban. Ikke et lite uskyldig vesen som han på TV. Men han har et hjerte av gull ;)
Ja, det er urovekkende at jeg ikke blir særlig bedre av medisiner. Kanskje jeg var kommet for langt når jeg begynte på medisin? Har jo hatt mange rare symptomer siden barnsben. Har lest noe om at i alle fall psykiske aspekter kanskje kan bli irreversible - eller hva det heter, hvis det går for langt. Sønnen er ikke så dårlig som jeg - enda! Men han er dårlig, kanskje verre enn jeg var på hans alder, men det kan ha vært fordi jeg var NØDT til å stå på. Han er ved den alder da jeg hadde han som baby f.eks. ;) Kan ikke legge seg til å sove da.
Ellers så er det jo ME jeg lurer på - også med ham."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
17-08-06, 00:47 #23
I dag har jeg ringt og fått svar på min sønns blodprøver. De er som følger:
Anti-TPO - 740
T4 - 15,1
T3 - 4,1
TSH - 0,93
TRAS er sendt, men ikke fått svar på. Legen trodde ikke noe var galt her, men han ville ha ført inn verdiene av disse også. Kommer ikke til å ringe for å sjekke opp i dette.
Referanseområdene må jo være samme som mine, og det må jo være fritt T4 og T3 det er snakk om (selv om jeg ikke forstår forskjellen - er fritt det som er i blodet, og uten fritt - det som skal være i selve kroppen, f.eks. thyroxin i skjoldbruskkjertelen?)
Referanseområdene:
STPO <=60
STSH 0,30 - 4,0
SFT4 10,0 - 19,0
SFT3 3,0 - 5,7
S = Serum
Anti-TPO har beveget seg mye i gal retning, fra 440 sist. Så legen er nå enig i at vi skal forsøke med en bitteliten dose Levaxin. Han lovte å legge ut resept på dette, så vi får håpe at det går i orden. Jeg sa at vi måtte begynne på veldig lav dose, og han sa at jeg ikke skulle bekymre meg for det. Så nå før jeg vet hva begynnerdose han skal ha, kunne det vært veldig interessant å høre hva dere mener han skal begynne på.
Og så lurte jeg på hvordan dere tolker hans TSH, T4 og T3. For meg ser de da bra ut. Synes kanskje det er litt merkelig at TSH'en ikke er høyere, men hva vet vel jeg? ;)"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
27-08-06, 20:57 #24
Begynn med Sun-clorella og MSM snarest.
Så høy anti-TPO kan tyde på for mye tungmetall i kroppen .
Jeg har selv fått min Anti-TPO ned på 0 med Sun-clorella (se en annen streng her).Mitt anti-tpo gikk opp og litt ned og opp i mange år. Fannt ut at det gikk ned når jeg tok chlorella.
-
27-08-06, 21:07 #25Opprinnelig skrevet av cleo
Tror du Sun-clorella har effekt på alle typer anti-stoffer? F.eks. TRAS?Desember 05: Graves. April 08: Radioaktiv jodbehandling. Nå lavt stoffskifte.
-
27-08-06, 21:07 #26
-
27-08-06, 21:14 #27
Sun-clorella kommer fra en alge og kan hjelpe for mange ting , så hvorfor ikke prøve . Det er helt garantert positivt for helsa !!!
MSM får du visst ikke på helsekosten mer ( det virker for bra.........)men det kan kjøpes via England.
Det virker også slik at det får tungmetaller ut av kroppen .
Tungmetaller får vi i oss ved f.eks. røyking/passiv røyking , vaksiner ( i kvikksølvprofylakse) , amalgam i tennene , kvikksølv i fisk , bly i eksos osv osvMitt anti-tpo gikk opp og litt ned og opp i mange år. Fannt ut at det gikk ned når jeg tok chlorella.
-
27-08-06, 21:28 #28
Interessant dette - vil gjerne høre mer om disse produktene, og kan du legge linken til der du skriver om dette her på forumet i denne tråden, slik at jeg raskt kan finne fram til det?
Men jeg lurer litt på hvorfor han skulle ha så mye tungmetaller i kroppen, han er jo bare 21, og jeg tror ikke at han har ei eneste plumbe i munnen f.eks.
Og så har jeg jo også høy Anti-TPO over mange år. Tror du ikke at dette er en arvelig faktor da?
Ã…ja, ser du har vært inne og skrevet noe om produktene. Jeg mener å så vidt å ha sett noe om MSM på forum for ME. Og kan det ikke settes i samme klasse som Glukosamin eller hva det heter? Hvis det er tilfellet, så skal det visst helst hjelpe på bruskdannelse ved smerter i ledd. Men jeg er veldig usikker på dette.
Røyke gjør han ikke, men jeg røykte i mange år - lenge siden nå. Hvor får man kjøpt Sun-clorella?
Og hvilke erfaringer har du med hva nettopp MSM hjelper for av de tingene du nevner, og da også Sun-clorella?"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
-
27-08-06, 23:57 #29
Alle barn får f.eks. en masse vaksiner fra de er små og oppover , så får vi sikkert litt gjennom mat også , bileksos osv
Men saken er jo at noen har et system som fungerer godt og får dritten ut igjen raskt , mens andre (slik som oss) har dårligere avgifting .
Jeg hadde selv høy anti-TPO mange år ,før jeg fannt ut at det var sun clorella som gjorde susen . Jeg tok prøver en gang pr. mnd og skrev opp hva jeg tok av tilskudd mellom hver gang - slik fannt jeg ut at det virket og satte igang å ta det over lengre tid .Mitt anti-tpo gikk opp og litt ned og opp i mange år. Fannt ut at det gikk ned når jeg tok chlorella.
-
28-08-06, 10:25 #30
Det hevdes jo også at fosteret får overført kvikksølv fra sin mor - og i fosterlivet gjør det mest (og kanskje permanent) skade.
Sun Chlorella kan kjøpes her, for eksempel:
http://www.kinsarvik.no/visNettbutikk.a ... n1=27&n2=2
Finnes også i større pakninger.
Lignende tråder
-
Noen som kan hjelpe??
Av Tinamina i forumet BlodprøverSvar: 2Siste melding: 25-09-08, 02:23 -
Noen som kan hjelpe?
Av stine i forumet Lavt stoffskifteSvar: 27Siste melding: 28-10-07, 20:36 -
Er det noen som kan hjelpe? Jeg har vært dårlig nå i cirka 10 år.
Av Lise i forumet Lavt stoffskifteSvar: 9Siste melding: 05-05-07, 03:23 -
Kan homeopati hjelpe?
Av Ellen i forumet Alternativ behandlingSvar: 5Siste melding: 18-06-06, 14:50
Bokmerker