Viser søkeresultater 21 til 30 av 78
-
22-10-11, 21:25 #21
Sv: Jeg fik konstateret for lavt stofskifte for snart 3 år siden
Åh jeg kender alt til den frygt - nogle dage kan det virkelig være svært at bevare optimismen. Og jeg kender også alt til håb og frygt i forhold til at nå at få børn - jeg er selv et par år ældre end dig - og synes, jeg alt for hurtigt nærmer mig 40. Kan bare slet ikke forestille mig, at jeg skulle kunne tage vare på et barn, sådan som jeg har det nu - og så er det jo heller ikke til at blive gravid med alle de hormoner, vi tager... suk - men vi må ikke stresse, selvom det godt nok er svært.
Mine symptomer i øjeblikket er en voldsom og udmattende træthed - jeg er faktisk altid træt. Derudover muskelsmerter og stivhed (hårdt at gå, ofte hold i lænd, svært ved at bære og løfte), fordøjelsesproblemer, kronisk hævede slimhinder, hovedpiner, hårtab, tør hud, 'mindfog' og koncentrationsproblemer, meget let stresbar, humørsvingninger, PMS, tryk i hovedet, kuldskær, kraftig hjertebanken, tryk i bryst og op ad hals, modtagelig for alle vira osv. osv.
Jeg håber virkelig, det hjælper dig at komme i gang med 7-keto og fludro. Jeg tror måske, det var DHEA'en, der var med til at gøre, at jeg havde det lidt bedre i sommer... så jeg sætter også min lid til, at den kan hjælpe nu - bare i en mindre dosis.
Hvad er dine primære symptomer i øjeblikket - og ligger du, hvor du skal i Erfa?
-
22-10-11, 21:52 #22
Føler med dig Sharon, du har godt nok mange symptomer at kæmpe med :( Går du stadig hos Herthoge?
Mine symptomer er mest træthed, fordøjelsesproblemer og lav lav motion/fysisk aktivitet tolerance.
Efter jeg begyndte at Erfa til natten, er næsten al min svimmelhed og hjertebanken forsvundet og jeg sover meget bedre end før Hvordan tager du din Erfa?
Jeg tager 165 mg Erfa og føler lige nu at det er en passende dosis..
Dag schiødt mener mine binyrer stadig slider meget pga mine massive fordøjelsesproblemer og det ska jeg forsøge at få styr på.
Blir helt trist ved tanken om hvis jeg ikke kan få børn pga de hormoner jeg tager:( Er ikke frisk nok til børn nu, men håber at blive det en dag
Flere herinde der har haft det værre end mig har opnået bedring, håber også jeg får det endnu bedre og kommer tættere på "normal" helse Håber håber håber vi blir bedre
Klem og tankerJeg fik konstateret for lavt stofskifte for snart 3 år siden. Har været på Amour- nu Erfa i lidt over 2 år.
-
22-10-11, 22:51 #23
Ja, jeg går stadig i Hertoghes klinik - men hos hans kollega Marie-Christine L'Hermitte. Jeg har været dernede 2 gange - og regner med først at skulle det igen til foråret. Men jeg kan maile med spørgsmål eller ringe mellem konsultationer.
Jeg tager i øjeblikket 150 mg Erfa - og tager det, når jeg vågner - og så ved 14-tiden. Jeg overvejer at prøve at tage det til natten - men er ikke lige frisk på at udsætte min krop for flere forandringer lige nu, hvor jeg lige er startet op på DHEA igen og har øget Erfa-dosis, så det må vente lidt. Jeg skal også til at igang med Adrenal Glandular (da jeg ikke tør tage HC) -og er netop startet på urtetilskud som binyrestøtte efter anbefaling fra den belgiske læge.
Jeg har fået at vide i Belgien, at jeg ikke må blive gravid, så længe jeg tager: florinef, DHEA, Estradiol og evt. HC - kun Erfa og progesteron er ok. Har du fået nogen vejledning i det?
Jeg har også fordøjelsesproblemer - og har kæmpet med det i flere år. Jeg tager dagligt HUSK, probiotic, fordøjelsesenzymer - og ingen gluten, mælk, sukker osv. - Men problemerne bliver ved med at vende tilbage. Er du opmærksom på eventuelle fødevareintolerancer udover mælk og gluten?
Det er vigtigt at bevare optimismen! Jeg satser på, at det hele på et eller andet tidspunkt 'falder på plads' - og kroppen kommer ovenpå igen. Jeg har været syg i mange år efterhånden - og så tager det vel også lang tid at rette op det igen...
Tror ikke, du skal være bekymret for hurtige reaktioner på Florinef forresten... ellers kan du eventuelt starte med at tage halv dosis de første dage - det gør jeg altid, hvis jeg lige vil se, hvordan min krop reagerer - og så gør det mig lidt mere tryg, selvom det sikkert ikke betyder noget
-
23-10-11, 10:28 #24
Nej jeg er ikke blevet vejledt omkring graviditet, men har heller ikke sprugt, da det slet ikke er aktuelt for mig før kroppen har det meget bedre!
Jeg tog også glandular i lang tid uden nogen særlig bedring, derfor skiftede jeg til hc, og jeg havde også mange betænkeligheder og overvejelser omkring det.
Når du har overskud og mod på det, så synes jeg du skal prøve at ta thyrooid til natten. Det har ihvertfald gjort en stor forskel for mig
Jeg har også mange fordøjelses problemer og intolerancer lige som dig. Og ja, mine bliver også ved at vende tilbage nærmest lige meget hvad jeg gør. Jeg lever også uden mælk, sukker, og alt korn, og nogle gange blir jeg SÅ TRÆT AF at spise som jeg gør. Det er dyrt, besværligt og tager tid synes jeg. Og da jeg også er intolerant overfor æg og kokos, og næsten alle nødder, så er det meget svært at lave lækre alternativer til det man savner
Hvad siger de ellers til dig i Belgien? Føler du at de hjælper dig?
Åh, det er rart at have en lidelsesfælle at spare med og tilmed en danskerJeg fik konstateret for lavt stofskifte for snart 3 år siden. Har været på Amour- nu Erfa i lidt over 2 år.
-
23-10-11, 16:22 #25
Hei -
Jeg har brukt progesteron-krem i snart 2 år, og kjenner at det hjelper mot PMS og vann i kroppen. Jeg tror dette skyldes at østrogenet ikke får dominere lenger. Bruker ingen andre hormontilskudd, så langt.
Det tar imidlertid lang tid, flere måneder før virkningen er følbar. Lykke til.
-
23-10-11, 19:04 #26
Nu er det mig der skriver via IPhone, da jeg er i sommerhus et par dage ;).
Har du mon fået det bedre af at tage HC? Jeg er bange for, at jeg også må prøve det, og så er det jo dumt, at jeg ikke bare gør det med det samme, hvis det virkelig er det, der skal til. Min seneste spytprøve viste bare fine cortisolnivauer, så det vil udelukkende være på baggrund af mine symptomer...
Jeg føler, jeg overordnet set har fået god behandling i Hertoghes klinik, men jeg har ikke fået det bedre endnu - i perioder faktisk værre- så jeg kan ikke endnu sige, om deres behandling virker på mig.
Jeg kan godt følge dig mht kosten. Jeg er også intolerant overfor æg og nødder, så det er ret besværligt. Samtidig er jeg dog blevet overbevist om, at grundprincipperne i den måde at spise på, er det sundeste for menneskekroppen, så jeg er motiveret for at fortsætte. Men det ville godt nok være rart, hvis det også kunne hjælpe på maven.
Har du kontakt til endokrinolog her i DK eller kun til lægen i Norge?
Ja, det er rigtig rart at kunne sparre med andre, når man nogen gange føler sig modløs og alene, er det virkelig givende med de gode råd, erfaringer og bare forståelse og genkendelse, som man kan finde her.
-
23-10-11, 20:23 #27
Dejligt med tur i sommerhus
Ja, jeg fik det klart bedre med hc, men var også laaaaaaaang tid om at ta springet.... Inden det havde jeg fulgt ALLE wilsons råd i 1,5 år uden nogen bedring. Derfor tog jeg springet til hc, men jeg havde også lave kortisol værdier i spyttesten
Kan godt forstå det til tider også er svært for dig at bevare håbet og troen, især når du ikke føler nogen mærkbar bedring efter start hos Hertoghe. Hvor længe har du gået der og hvad har de "sat i gang" hos dig?
Jeg er begyndt at være meget "træt" af mad og ser det som noget der bare skal overståes. Tror det er fordi jeg spiser de samme fødevarer dag ud og dag ind...
Morgenmad er det sværeste synes jeg, især fordi jeg ikke tåler korn og æg. Hvad spiser du der? Hvad spiser du generelt?
Nej, jeg har ikke kontakt til nogen endokrinolog, kun D.S i Norge. Har haft flere forskellige læger her i Dk, men ingen har kunne hjælpe mig...
Jeg har altid været meget aktiv og dyrket forskellige slags sport og synes det er svært at jeg slet ikke kan dyrke motion mere. Savner det og håber meget det kommer igen... Ligesom min libido... Den er laaaaaangt væk, og den savner jeg sgu også
Håbefulde tanker herfraJeg fik konstateret for lavt stofskifte for snart 3 år siden. Har været på Amour- nu Erfa i lidt over 2 år.
-
24-10-11, 13:40 #28
Ja det er rart at komme lidt i andre omgivelser - jeg har været sygemeldt/deltidssygemeldt siden 3.1.11, så jeg kan godt blive lidt træt af lejligheden engang imellem, og så er det rart at se noget andet
Mht mit forløb i Belgien, så var jeg første gang i klinikken i slutningen af april, hvor jeg blev sat på Erfa, Florinef, DHEA, Estradiol og Progesteron - da min prøver viste lave værdier på de fire sidste - og jeg oveni havde lavt stofskifte på celleniveau, selvom blodprøver viste forholdsvise høje stofskiftetal på syntetisk T3/T4.
Derudover havde jeg jern-, jod-, magnesium- og d-vitamin mangel, samt for lave værdier af B12, A- og E-vitamin. Så jeg har taget/tager også tilskud for alt dette sammen med (i perioder) c-vitamin, zink, selen, B-vitamin, Pantotensyre, Fiskeolie, krom osv. osv.
Jeg oplevede en bedring efter 1-2 måneders behandling, hvor jeg begyndte at kunne gå nogenlunde igen og fik lidt mere energi og var mindre tåget i hovedet. Jeg fik dog overdoseringssymptomer på både DHEA og Erfa, så jeg måtte stoppe med DHEA - og satte Erfa ned - og efter en måneds tid fik jeg symptomer på alt for lavt stofskifte igen - og tallene bekræftede, at de lå helt lavt indenfor normalområdet. Jeg har nu brugt de sidste måneder på at stige langsomt i Erfa, da jeg får overdoseringssymptomer, hvis jeg går hurtigt frem. Og så har jeg afventet resultat af en spytprøve for Cortisol og DHEA, da jeg ville have bekræftet, at min værdier lå lavt, førend jeg gik i gang med begge dele, som lægen i Belgien anbefalede på baggrund af mine symptomer. Prøven viste helt normal Cortisol kurve og værdier, men alt for lavt DHEA (som også tidligere er vist i blodprøver), så jeg er derfor forbeholden overfor at begynde på HC... men er startet op på DHEA i en femtedel dosis af, hvad jeg fik i sommer.
Og så skal jeg have justeret i estradiol og progesteron, da min cyklus er blevet helt tosset - alt for lang med for lille blødning - og oveni har jeg menstruationssmerter i to uger op til og meget hævede bryster...
Jeg har været heldig at finde en forholdvis fornuftig endokrinolog her i DK (troede ikke, det var muligt). Og jeg har fortalt ham om min behandling i Belgien, som han passivt bakker op om (han må jo ikke anbefale hormoner, der er forbudte i DK) - og han foreslog selv at tage løbende prøver for de hormoner, jeg får. Derudover udskriver han gerne Erfa til mig, så det er meget rart - men erstatter jo ikke det, de kan i Belgien - men er et supplement.
Mht kosten kan jeg godt forstå, det er svært. Jeg skrev forkert - jeg kan godt tåle nødder, har bare intolerance overfor mandler. Til morgenmad spiser jeg fx økologiske kyllingepølser eller noget andet øko-kød, eller torskerogn, rød peber, agurk, hommus (uden så meget hvidløg ), tahin, avocado, grøntsagsrester fra aftensmaden - og så spiser jeg også ofte noget økologisk brød med spirede kerner (men det kan du selvfølgelig ikke). Jeg forfalder også til gede- eller fåreost lidt for tit - og det skal jeg til at have skåret væk for at se, om det kan hjælpe på fordøjelsen.
Min kæreste og jeg har meldt os ind i noget, der hedder Københavns Fødevarefællesskab, hvor man hver uge henter en pose med årstiden økologiske/biodynamiske grøntsager fra gårde i nærheden - det hjælper lidt til at blive inspireret til at variere kosten, da vi her får grøntsager, vi ikke ellers ville have brugt.
Jeg er også blevet ret glad for raw-kager, men der er jo desværre nødder i de fleste - og så har nogle af dem nok også for højt glukemisk indeks til, at det er noget, man skal have alt for tid.
Men jeg kan sagtens følge dig i forhold til ofte at blive helt ligeglad med mad, fordi fantasien bare ikke slår til. Tror det kan være en god idé hele tiden at prøve at søge nye opskrifter og inspiration på nettet...
Mht libido kan jeg også følge dig - men for mit vedkommende handler det mest op, at jeg det meste af tiden har det så skidt, at det ikke lige er det, min krop er indstillet på - men jeg ved også, at det kan være udtryk for manglende hormoner, så det kan være din nye behandling kan hjælpe der
Det må virkelig være hårdt, når du har været vant til at dyrke meget motion. Det har jeg 'heldigvis' ikke - men den fysiske begrænsning kender jeg alt til. Jeg kan ikke stå særlig længe ad gangen - og i foråret kunne jeg næsten ikke gå ned til bussen. Ny cykler jeg igen og kan gå længere, selvom det strammer og gør ondt i benene, når jeg gør det - men det gør klaustrofobien mindre at have fået bevægeligheden igen.
Så vidt jeg kan læse i den tråd, er det først for nylig, du tog til Norge... behandlede du dig selv inden da og købte medicin over nettet eller?
Håbefulde tanker lige tilbage
-
26-10-11, 18:19 #29
Håber snart det kommer til at gå fremad for dig! Det er lidt mærkeligt at din spytprøve viser en fin cortisolkurve, med alle de symptomer du har? Hvor meget DHEA tager du nu så?
Maden er efterhånden et stort problem for mig fordi jeg spiser så ensidigt. Jeg SAVNER god og FORSKELLIG mad
Jeg har SÅ svært ved at spise kød om morgenen. Jeg har prøvet flere gange, men puuuha jeg kan altså ikke lide det... HVEM der bare kunne tåle en skål havregrød
Jeg kan godt spise nødder en gang imellem uden jeg reagerer på det, men det kan ikke indgå i min hverdagskost, desværre... JA, jeg er også blevet ret så meget fan af raw kager til festlige lejligheder
Hvilke maveproblemer har du? Har du fået taget en afførings test for at se om du har parasitter, uønskede bakterier eller candida?
Jeg har haft alle ovenstående og maven er blevet MEGET bedre efter jeg har udryddet dem, men den driller stadig en del og der skal ikke meget til at slå den ud af kurs. Er SÅ træt af den mave
Får du ikke dårlig samvittighed overfor din kæreste nogle gange? Jeg mener fordi du er så træt og har maveproblemer det meste af tiden? Det har jeg da ihvertfald oplevet at få, selvom han ikke gav mig nogen grund til det.
Inden jeg tog til Norge, har jeg været igennem diverse læger, privatlæger, claus hancke, nordic clinic, ernæringsterapeuter... you name it... pengene er fosset ud Men ingen af dem kunne hjælpe mig med hormonubalancen, derfor beslutttede jeg at konsultere D.S, for NU VIL jeg bare ha det bedre!! Og håber inderligt jeg får det bedre
Jeg er ved at vende mig til ikke at kunne træne, men det er stadig meget svært. Jeg savner at røre mig, få sved på panden og blive rød i hovedet Jeg kan blive helt misundelig når jeg møder folk på deres løbetur. Håber det bliver mig igen en dag... bare lidt...
Helbredende tanker herfraJeg fik konstateret for lavt stofskifte for snart 3 år siden. Har været på Amour- nu Erfa i lidt over 2 år.
-
26-10-11, 20:25 #30
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Lavt stofskifte sandsynligvis efter behandlig af for højt stofskifte
Av Babe i forumet Lavt Stoffskifte etter GravesSvar: 89Siste melding: 06-11-11, 23:27 -
Påvist autoimmunn hypotyreose da jeg ble gravid for snart 3 år siden
Av mammantileir i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 93Siste melding: 20-03-10, 10:03 -
Lavt stoffskifte siden 2003
Av Anee i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 02-11-09, 10:01 -
Jeg fik konstateret lavt stofskifte for ca 4 uger siden
Av Karen M i forumet Lavt stoffskifteSvar: 13Siste melding: 17-01-09, 22:08 -
snart lavt stoffskifte
Av tone i forumet Graves sykdomSvar: 1Siste melding: 26-08-05, 16:31
Bokmerker