Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 14 av 14
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    52
    Meldinger
    2,689

Standard

Vel jeg har forhørt meg rundt omkring, og svaret jeg får fra det store flertall er at jeg bør være litt tålmodig. Og av det flertallet, har det store flertall, fått god livskvalitet etter 1 til 2 år på Levaxin. Og jeg kan ikke ut fra det jeg har hørt eller lest, se at jeg skulle ha fått feilbehandling hos legen min. Ville vel si at han har en ganske logisk holdning til problemstillingen. Og i motsetning til min gamle lege så skjønner denne her at kroppen trenger tid på helbredelsen. Og han stresser meg ikke til det ytterste for å få meg ut i jobb før jeg er klar. ;)

Og selv om jeg ikke er så tålmodig hører jeg på erfaringene til de rundt meg.

Dessuten er det kanskje litt vanskelig å sammenligne sykdommer som kan drepe en med det jeg har, som er kronisk tretthet?? Jeg er ikke glad i helsevesenet jeg heller, men synes det er "greit" å la kroppen få den tiden den trenger. Og legen min lærer han. Han leser alt jeg kommer med og oppdaterer seg selv også. Resten av helsevesenet der imot tror jeg ikke lærer mye...
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    52
    Meldinger
    2,689

Standard

Marianne

Tok ikke den tidliger idag jeg ;) hehe
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    utlandet (midlertidig)
    Meldinger
    435

Standard

he he, nei det var i en litt spøkefull tone jeg skrev det..

Jeg heller tror ikke armour er noe vidunderpille som løser verdensproblemer.. hihi.. jeg bare synes det er viktig å fremheve den som et alternativ til de andre tyroksinsortene, la den ligge i bakhodet til alle her inne som en mulig løsning, dersom de andre sortene ikke skulle ha tilfredsstillende effekt.. det er jo egentlig legens oppgave å orientere om, men det blir jo på ingen måte gjort.

Men jeg håper sterkt at du blir helt frisk med tiden, særlig nå som du har "brukt" av ditt liv for å gi kroppen tid på levaxin, du sier 1-2 år, og da er du iallfall halvveis nå. Og med det gode samarbeidet du beskriver mellom deg og legen din, vil du nok heller ikke ha noen problemer med å få videre hjelp/lov til å prøve noe nytt dersom du allikevel ikke skulle føle deg bra når tiden har utløpt. Men det håper jeg altså at du gjør, sterke og tålmodige Anne ma

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    52
    Meldinger
    2,689

Standard

Hei Marianne

Helt enig med deg i at det burde ha vært mye bedre informasjon hos legene, men de vet jo faktisk mindre enn meg...
    Og jeg vet vel ikke så mye akkurat..

Jeg håper alle blir "friske" med tiden uansett hvilket preparat som fører til det sluttresultatet ;) Jeg har advart legen min om at hvis jeg ikke blir bedre så kommer jeg til å prøve det (Armour) med eller uten hans velsignelse. Og det er ikke en gang en trussel, det er ærlig og rederlig

Når det kommer til å bruke livet og tiden på vente på Levaxinen, så er det fordi jeg faktisk er myyye bedre enn hva jeg var da de satte diagnosen. Jeg er sliten og fungerer ganske dårlig fysisk, men jeg er glad og optimistisk. Og kan nyte livet selv om det absolutt har mange begrensninger. Men, det er ingenting i forhold til hvordan jeg hadde det for et år siden. Kontrasten er stor, særlig psykisk. Jeg orker uten problemer å forholde meg til mennesker, støy og også en del fysisk aktivitet. Jeg lever et liv nå, selv om det kanskje i aktivitet er 15 % av det jeg hadde for 5 år siden, så er det hærlig! Ubeskrivelig skjønt...
    Hilsen Anne Ma

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Helsevesenet
    Av nerusvi i forumet Frustrert og lei
    Svar: 9
    Siste melding: 11-08-09, 23:27
  2. Hva kan muligens være FEIL ??????
    Av Tiffen i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 11-11-07, 17:38
  3. Kan leger ta feil?
    Av annki i forumet Hos legen