Viser søkeresultater 11 til 20 av 78
-
23-07-11, 16:19 #11
Sv: Jeg fik konstateret for lavt stofskifte for snart 3 år siden
Må støtte Anisa her. Du kan ikke konkludere at thyroid på kveldstid ikke fungerer etter å ha forsøkt en dag. Stoffskiftet er en altfor langsom prosess til det. Det at to tilfeldige hendelser (thyroid på kveldstid og en dårlig dag) faller på samme dag betyr ikke automatisk at de henger sammen. Men det betyr ikke automatisk at de ikke henger sammen heller. La oss for ordens skyld si at du fikk en dårlig dag av thyroid på kveldstid. Noen av de beste valgene jeg har gjort for min helse har blitt verre før det har blitt bedre. Det er forøvrig også detman jobber ut i fra innen altenativ behandling. Det er nok derfor Anisa sier at TTT, så du må nok være langt mer tålmodig når du skal prøve noe nytt.
-
22-08-11, 17:10 #12
Hej med jer
Har haft nogle rigtig gode uger, efter jeg satte Erfa dosis ned fra 180 til 150 mg. Efter mine tarmskylninger følte jeg mig pludselig meget overdoseret. I de seneste uger har jeg haft mere energi end jeg har haft de sidste 4-5 år, og jeg begyndte også at dyrke lidt motion igen, uden at binyrerne, som jeg ellers kæmper meget med, brokkede sig.
Men nu er der nedtur igen, træt, mat i kroppen og let trykken i brystet, men synes ikke jeg føler mig overdoseret denne gang...
Har læst her at både Rufus og BeritM stort set ikke tager hc mere, og jeg er dybt imponeret og lidt frustreret... Jeg har taget hc siden november sidste år, og jeg har på intet tidspunkt haft lyst til at sætte dosis ned(tager 20 mg). Så nu vil jeg hører jeg om i kan mærke hvis i er overdoserede på hc, hvilke symptomer har i så??
Jeg er meget i tvivl om, om det var forkert af mig at Erfa dosis ned, men jeg fik det jo mærkbart bedre, som sagt bedre end jeg har haft det i flere år. Energien varede dagen ud, og i stedet for at blive mere vågen og frisk hen på aftenen, blev jeg naturligt træt, men nu er der tilbagegang igen, havd kan det skyldes
Jeg synes VIRKELIG det er svært at skelne mellem underdoserings symptomer og overdoseringssymptomer, samt symptomerne fra binyrerne! Hvordan klarer i at skille det ad?
Kram fra den nu lidt trætte prinsesseJeg fik konstateret for lavt stofskifte for snart 3 år siden. Har været på Amour- nu Erfa i lidt over 2 år.
-
22-08-11, 20:20 #13
Det samme har jeg selv skrevet mange ganger. Det er ikke lett. Jeg har lest og lest andres innlegg her inne for å klare å tolke mine mine symptomer. Har funnet ut at noe er universelt, men mye er personspesifikt. Har blitt litt klokere litt etter litt, men erfaringen min er at jeg har måttet finne det ut selv ved å prøve meg fram. Jeg er fortsatt usikker, og er alltid litt i tvil når jeg endrer dosen opp eller ned.
Overdosering av hc over tid, gir symptomer som måneansikt, tynn hud, endret kroppsfasong etc. Kortsiktig overdosering av hc er jeg mindre sikker på. Jeg har funnet ut at jeg kan gå ned på hc når jeg ikke lenger får effekt av å ta hc. Da kan jeg like gjerne la være å ta. Jeg har sluttet med hc nå, men har brukt det i to år. Og jeg støtter binyrene med pregneneolone, tar 7-keto og bruker progesteron-krem. Så binyrene jobber ikke helt på egen hånd ennå. Dessuten tar jeg fludrokortison pga lavt aldosteron.
Mine overdoseringssymtomer på Erfa er hovent ansikt, vann i kroppen, tynn og skrukkete hud på fingertuppene, svetting, tungpusthet, tretthet, kraftige pulsslag og kribling i fingertuppene. Men så må jeg bruke litt skjønn for mange av disse symptomene er typiske for lavt aldosteron også. Så derfor er jeg aldri sikker.
Dessuten er jeg svært preget av syklusen min. Eggløsning forsvant etter noen år med binyretretthet. Da den kom tilbake igjen ble jeg veldig dårlig. Det tok en stund før jeg skjønte at det var eggløsningen som var startet igjen. Hver måned får jeg en kraftig nedtur rundt den tiden i måneden. Har lært meg til at jeg ikke vurderer symtomene på samme måte rundt den tiden. Venter til perioden er ferdig før jeg gjør noe med dosen, jeg har feiltolket eggløsning som underdosering og alt mulig annet.
Det vil nok være til hjelp for deg å komme til en lege med hormonerfaring. Brüssel eller andre steder. Andre hormoner bør testes, f.eks aldosteron.
Er lei for at du har blitt verre igjen, og håper du finner ut av det snart.
God bedring!!
Klem fra Rufus
-
23-08-11, 08:45 #14
Tusind tak for dit svar Rufus Jeg føler slet ikke jeg kan undvære hc endnu, så jeg er nok ikke overdoseret på hc. Tænkte bare på om hc overdosering over kort tid også kunne give symptomer som træthed, svimmelhed osv, men tror jeg blir på de 20 mg lidt endnu... Jeg har jo ikke engang været på hc et år endnu..
Ja det er så ærgeligt at jeg nu igen sidder tilbage med træthed, tungt hoved, trykken i brystet og svimmelhed ØV!!!
Ringede til Heggeli igår og fik sørme en afbudstid hos D.S d. 12 september juhuuuu
Klem fra migJeg fik konstateret for lavt stofskifte for snart 3 år siden. Har været på Amour- nu Erfa i lidt over 2 år.
-
19-10-11, 19:13 #15
Hejsa
Har lige haft brug for at holde en "forum pause", da jeg nogle gange føler jeg bliver mere syg af at læse om dem der har det værre end mig, kender i det???
Synes at det for det meste går nogenlunde, men er stadig træt og motion er simpelthen umuligt. Binyrerne slider meget dagen derpå Har haft en lille fremgang siden sidst. Tror det skyldes, at jeg nu fast tager thyroid til natten. Det har gjort at jeg sover bedre, ingen hjertebanken eller trykken i brystet og energi niveauet er blevet en smuuuuule bedre, men stadig alt for lavt!
Synes min mave driller lidt igen, trods tarmskylninger, parasitbehandling og sopp kur... Måske der ska mere end 5 tarmskylninger til? Er der nogle af jer der har erfaringer med det? (Rufus måske)
I morgen skal jeg til DS på Heggeli og er spændt på hvad han sætter i gang hos mig. Jeg har fået taget prøver der viser lav dhea og lav aldosteron, så jeg er spændt på om jeg nu også skal tage florinef og 7 keto. Tager i forvejen Erfa og hc....
Jeg har lige et par spørgsmål til jer der er længere i jeres bedrings-proces end mig:
Motion? Kan i dyrke det? Kommer jeg nogensinde til at kunne dyrke det igen mon?
Jeres libido, er den forbedret? Min er lig nul
Håber på gode indput og glæder mig til at gense jeres smukke land i morgen
Danske klem fra migJeg fik konstateret for lavt stofskifte for snart 3 år siden. Har været på Amour- nu Erfa i lidt over 2 år.
-
21-10-11, 12:57 #16
Så er jeg tilbage, efter min time hos D.S i går i smukke solbeskinnede Norge
Jeg skal starte på 0,1 mg florinef om dagen + 25 mg 7 keto. Nogle af jer der har nogle erfaringer på dette område som i deler ud af? Så ville jeg blive meeeeget glad
Han ordinerede desuden også noget progesteron til mig, fordi han mener jeg har østrogen-dominans... Men synes jeg har læst noget om progesta-creme her på forummet, så jeg tænker det nok er den vej jeg skal... Nogle der har erfaringer på dette østrogen-dominans område?
Han mener stadig der er problemer med min mave, trods parasit+sopp behandling, så han ser gerne jeg får taget en afføringsprøve til.
Kom gerne med gode råd, erfaringer osv ALT er kærkomment
Danske klemJeg fik konstateret for lavt stofskifte for snart 3 år siden. Har været på Amour- nu Erfa i lidt over 2 år.
-
22-10-11, 14:39 #17
Jeg bruker Florinef og DHEA, altså ikke 7-keto. Og jeg tror nok at disse andre hormonene har vært meget viktige for å få meg opp og gå igjen. Har ingen bivirkninger, så vidt jeg vet, av å bruke disse. Jeg bruker utrogest piller og oestrogel også, altså østrogen og progesteron. Håper du kommer deg!
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
22-10-11, 15:49 #18
Tak Vigdis Er din form stadig god?
Jeg fik konstateret for lavt stofskifte for snart 3 år siden. Har været på Amour- nu Erfa i lidt over 2 år.
-
22-10-11, 19:29 #19
Som jeg har skrevet i din anden tråd, tager jeg også Florinef - og jeg tager også DHEA (ikke 7-Keto) samt progesteron og østrogen. Jeg har taget Florinef, Østrogen og Progesteron i ca. 4 mdr. nu. DHEA tog jeg i et par måneder, hvorefter jeg fik overdoseringssymptomer og stoppede med det. Jeg er nu for en uge siden begyndt på det igen i en meget mindre dosis.
Jeg har virkelig svært ved at vurdere, om det har gjort noget positivt for mig, da jeg langt fra har det godt. Derudover har jeg fået meget forlænget menstruationcyklus og mere PMS samt meget små menstruationer, så jeg skal til at justere i mine doser af østrogen og progesteron i samråd med den læge i Belgien, jeg går hos.
Jeg tror dog på, at det er en god idé at supplere med disse hormoner, når vi ligger lavt i dem - kan nok bare tage noget tid at ramme de rigtige doser. Så vidt jeg har læst mig til, behøver du ikke være så bekymret for overdosering på 7-keto, da fordelen ved det skulle være, at det ikke omdanner sig til mandlige kønshormoner, som DHEA'en kan gøre.
Mht motion og andet 'normalt' her i livet - kan jeg desværre ikke bidrage med positivt, da jeg slet ikke er der endnu... men det kommer vi selvfølgelig Det SKAL vi tro på!
-
22-10-11, 19:43 #20
Tusind tak for dit svar Sharon. Skriver fra min iPhone, så det blir ik så langt
Det er rigtig rart at høre fra andre i samme båd, men trist at læse at du ikke har det godt, og du går jo hos den bedste af den bedste læge!! Hvilke symptomer døjer du med?
Ja, jeg håber også at jeg en dag kommer til at leve et mere aktivt liv og de fleste dage tror jeg også på at jeg nok ska opnå bedring, MEN der er altså også dage hvor jeg tænker: Jeg er ikke særlig gammel, skal jeg virkelig leve sådan her resten af mit liv??
Frygter også at jeg ikke kommer til at kunne få børn :(
Håber at 7 keto og florinef kan hjælpe mig noget af vejen!
Jeg vil så gerne have et bedre helbred og blive mor en dagJeg fik konstateret for lavt stofskifte for snart 3 år siden. Har været på Amour- nu Erfa i lidt over 2 år.
Lignende tråder
-
Lavt stofskifte sandsynligvis efter behandlig af for højt stofskifte
Av Babe i forumet Lavt Stoffskifte etter GravesSvar: 89Siste melding: 06-11-11, 23:27 -
Påvist autoimmunn hypotyreose da jeg ble gravid for snart 3 år siden
Av mammantileir i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 93Siste melding: 20-03-10, 10:03 -
Lavt stoffskifte siden 2003
Av Anee i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 02-11-09, 10:01 -
Jeg fik konstateret lavt stofskifte for ca 4 uger siden
Av Karen M i forumet Lavt stoffskifteSvar: 13Siste melding: 17-01-09, 22:08 -
snart lavt stoffskifte
Av tone i forumet Graves sykdomSvar: 1Siste melding: 26-08-05, 16:31
Bokmerker