Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
-
16-10-10, 23:16 #1
"vibrerende" hjerte - hurtig puls
Er det noen som har opplevd at hjerte viberer? Vet ikke hvordan jeg skal beskrive det annerledes. Jeg opplevde det to ganger for 1,5 år siden, altså før jeg hadde noen stoffskifte diagnose og medisiner. Jeg hadde også en gang nå i høst.
Alle gangene har jeg gjort noe fysisk. Ikke noe store ting egentlig, men jeg har gjort ting isteden for å ligge på sofaen når kroppen er sliten.
Nå i høst opplevde jeg det etter jeg hadde satt på en vaskemaskin og tømt oppvaskmaskinen. Altså ikke noe som skulel tilsi at man blir sliten.
Jeg har alle gangene merket at det er ubehaglig og har derfor sjekka pulsen min og kjent at den har kjentes veldig hurtig ut. Som om den vibrerer på en måte. Nå i høst var det kanskje mer som rask puls og ikke så vibrerende. Men jeg målte pulsen etter jeg hadde tømt oppvaskmaskinen siden jeg kjente det godt, og da var den 160.
Jeg har ikke hjertebank slik jeg har sett flere ha. Og jeg tror ikke det på noen måte er linka til medisiner, siden 2 av gangene var lenge før jeg begynte på det. Eneste fellesnevneren er at jeg har vært tom for energi, men likevel har gjort noe fysisk, som jo ikke burde vært noe problem.
Er det noen som kjenner igjen dette og vet hva det er? Er det bare et tegn på overbelastning av kroppen?
-
17-10-10, 11:15 #2
Sv: "vibrerende" hjerte - hurtig puls
Vanskelig å si Qa - hold deg unna vaskemaskiner
Jeg har opplevd noe i likhet kanskje.
Det var på slutten av det året jeg brukte 5Grain : I begynnelsen av treningsturer før jeg ble skikkelig varm fløy pulsklokka iværet og jeg måtte begynne å gå før det roet seg.
Vil anta at dette var mellomslag - da dobler jo antallet slag seg.
Kan være det du har opplevd ?
Dette karakteriseres i vanlige fall som en ganske normal hendelse hvis den er sjelden.
I mitt tilfelle er det klart et signal om for høy dose, men trenger ikke være det i ditt for det.
Har du høy dose nå da ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
17-10-10, 11:20 #3
Jeg har hatt noe liknende 2 ganger. Kjentes ut som jeg hadde en spurv (som flakset med vingene) i brystet noen sekunder. Forferdelig ubehagelig og ekkelt.
For min del er dette årevis siden og jeg har aldri kunnet sette det i sammenheng med noe som helst. Ikke med slitenhet eller noe. "Det bare skjedde", liksom.Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
17-10-10, 13:08 #4
Takk for tilbakemeldinger.
Som jeg skrev Finn, er dette ikke knyttet til medisiner. De to første gangene jeg hadde det som faktisk var de mest ubehaglige, så gikk jeg ikke på medisiner og hadde offisielt ikke lavt stoffskifte.
Jeg har kun 100microgram levaxin. Så det er ikke speiselt høyt. Alle gangne har jeg trossa slitenhet og gjort noe, men som jeg beskriverer i eksemplet er det ikke store tingen.
Tror nok jeg får fortsette å vaske klær også. Noe må man da gjøre.
-
17-10-10, 13:35 #5
Hej Qa
Det er svært med disse beskrivelser af noget kropsligt ... men jeg tror nok, jeg har prøvet det, du beskriver.
For mit vedkommende skete det over en periode, hvor det kom oftere og oftere. Jeg fik så efterhånden det, der må betegnes som forkammerflimmer, og da fik jeg ind imellem også en meget ujævn og voldsom hjerterytme, som fulgtes med høj puls og meget højere blodtryk - det steg fra 110/70 til 136/91.
Om det så er det samme, du har oplevet eller kommer til at opleve kan jeg jo ikke sige. Men for mig havde det at gøre med, at t4-medicinen Eltroxin blev ændret og ikke slog til for mit vedkommende. Da jeg lev sat op i dosis, forsvandt de fleste af disse gebrækkeligheder, så jeg kunne 'nøjes med' at have hård puls døgnet rundt.
Jeg har læst om disse fænomener flere steder, og iflg. nogle beskrivelser er det ufarligt, iflg. andre ikke. Men det er igen dette med at være enige om beskrivelsen af det, der foregår.
Decideret forkammerflimmer er i hvert fald forbundet med øget tendens til blodpropper, så det var godt at slippe af med det.thyroid, har jeg ingen af disse plager.
Men bare for at sige, at det kan også være for lidt medicin - eller medicin, der ikke passer til dig - som gør det.
Nielsigne
-
17-10-10, 14:32 #6
Jeg håper jo å få prøve thyroid etterhvert. Er nå henvist til en endokrinolog ved sykehuset, og slik jeg leser her inne er det sjeldent at de skriver ut noe slikt.
Skal gi dem en sjanse, går ikke det så må jeg vurdere å prøve privat en gang til.
-
17-10-10, 17:53 #7
Dette kalles tachykardi. Har hatt det mange ganger både som høy og som lav. Ubehagelig, men sjelden farlig. Legger ved en link til deg.
http://nhi.no/sykdommer/hjerte-kar/h...tme-14898.html
-
17-10-10, 18:37 #8
Takk for linken.
-
18-01-13, 18:23 #9
Sv: Ekstraslag. Hjertebank. Løpsk puls
Ved hypothyreose (lavt stofskifte):
Sinus Bradycardia
When sinus rhythm is present at a rate of less than 60 we call it sinus bradycardia.
Sinus bradycardia may be seen in:
• Normal finding in fit, athletic individuals
• Increased vagal tone e.g. during vomiting
• Drug effect e.g. beta blockers
• Hypothermia
• Under active thryroid
• Myocardial Infarction
• Raised intracranial pressure
• Electrolyte disorders
Example of sinus bradycardia:
Ved hyperthyreose (højt stofskifte):
Sinus Tachycardia
Conversely when sinus rhythm is present at a rate of over 100 it is called sinus tachycardia.
Sinus tachycardia may be seen in:
• Exercise
• Anxiety, pain, fear
• Hypotension
• Over active thyroid
• Drug effect e.g. atropine Stimulants e.g. caffeine
Example of sinus tachycardia:
The normal heart rhythm is called sinus rhythm:
Example of normal sinus rhythm:
Source/Kilde: Scottishirishhealthcare.com• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Hvad er "fagmand", "fagfolk" eller "faglig ballast"?
Av Anisa i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 1Siste melding: 22-09-10, 16:29 -
"Stress" en bok og avspennings-cd av en professor i hjerte og karkirurgi på Aker
Av Vigdis i forumet BiblioteketSvar: 3Siste melding: 15-12-09, 17:48 -
"Stress" en bok og avspennings-cd av en professor i hjerte og karkirurgi på Aker
Av Vigdis i forumet StressSvar: 2Siste melding: 23-11-09, 10:03 -
"Vores stjålne fremtid" ("Our Stolen Future")
Av Anisa i forumet Andre bøkerSvar: 4Siste melding: 07-03-09, 17:12 -
"konen", "damen", "madamen" mm. er prol.
Av Anisa i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)Svar: 2Siste melding: 02-03-09, 18:11
Bokmerker