Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 13
    Medlem siden
    Sep 2006
    Meldinger
    14

Standard Stoffskifte og kvikksølvforgiftning, sammenheng?

Jeg lurer på om noen av dere har tenkt på sammenheng mellom, eller har kunnskaper, erfaring med dårlig fungerende stoffskifte og kvikksølvforgiftning pga amalgam i tennene?
    I følge organisasjonen "tenner og helse" menes det at stoffskifte plager og en del andre plager som ME, depresjon, MS, leddgikt m.m kan stamme fra denne forgiftningen. Amalgamet kommer først og etter en stund så utløser kvikksølvet i fyllingene diverse sykdommer. Symptomene er skremmende like, men helsemyndighetene vil selvfølgelig ikke høre på det øret. Kvikksølv er spesialavfall ellers i samfunnet, men vi kan gå med det i tennene våre rett inntil hjernen!!! Ganske så paradoksalt...
    Er det noen som mener noe om dette?

Hilsen Liz

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Kvikksølvet tar vel plassen til selen i 5'deiodinaseenzymet. står mer om det på nett.

nora

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Hordaland
    Alder
    64
    Meldinger
    802

Standard

Jeg begynner mer og mer å tro at det er hold i den teorien der. Jeg mener å ha lest et sted at man kan forklare en del autoimmune tilstander ut fra at når kvikksølv binder seg til celler i kroppen, vil immunforsvaret oppfatte dem som "fremmede" og skadelige, og dermed angripe dem. (Det er i hvert fall en god del forskning som har vist sammenheng mellom amalgam-/kvikksølveksponering og autoimmune sykdommer.)

Her fant jeg noen artikler (men selvfølgelig ikke den jeg husker):

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/quer ... t=Abstract

Varje läkare och tandläkare bör vid oklara sjukdomstillstånd och vid autoimmuna sjukdomar överväga om biverkningar från kvicksilver frisatt från amalgam kan vara en bidragande orsak till symtomen.
    http://www.medikament.nu/PDF-filer/5-04/Amalgam.pdf

Denne har jeg linket til her før, tror jeg:

Over 100 symptomer er beskrevet bedret/forsvunnet etter amalgamsanering (22). De fleste er svært uspesifikke og tolkes vanligvis som tegn på somatisering, fibromyalgi, kronisk tretthetssyndrom eller depresjon. Symptomene er omtrent uten unntak også beskrevet ved kvikksølvforgiftning (astenisk-vegetativt syndrom). Vanligst er utmattelse, hodepine, depresjoner, nervøsitet/irritabilitet, konsentrasjons- og hukommelsessvikt, søvnforstyrrelser, svimmelhet, tachykardi, ledd- og muskelsmerter, øresus, funksjonelle mage- og tarmsymptomer. Lokale symptomer: brenning, svie og metallsmak i munnen. Immunologiske symptomer: residiverende influensaliknende symptomer eller faryngitt, vedvarende subfebrilia, autoimmun tyreoiditt, eventuelt med inntrådt hypotyreose uten adekvat symptomatisk effekt av substitusjon med tyroksin.
    (Min utheving.)

http://www.tenneroghelse.no/default.asp ... article=60

Selv har jeg nettopp gjennomgått en omfattende behandling hos Munro-Hallklinikken i England (sanert amalgam, fjernet en infisert, rotfylt tann, og fulgt deres diett- og kosttilskuddsregime) - og har blitt utrolig mye bedre! Jobber 100%, og har redusert Levaxin-/Armourdosen nettopp. Vet jo ennå ikke om stoffskiftet mitt virkelig er på vei opp, det har svingt en del før. Men da har det svingt mye raskere, så jeg er optimist!

Medlem siden
    Apr 2007
    Meldinger
    245

Standard

Om man tenket på å få de ut i Norge, har du noen tips til en god tannlege?
    Bør de være spesialister på amalgam forgiftning?

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    68
    Meldinger
    1,362

Standard

Hei mohaienne

Her er en link der du kan lese mer om amalgamsanering. Den inneholder noe av det samme som linken fra kris pluss at det er liste over tannleger som foretar slik sanering forskriftsmessig.

http://web.archive.org/web/200605112...ve/tenner.html

fra Lisbeth

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    72
    Meldinger
    10,241

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Lie
    Hei mohaienne

Her er en link der du kan lese mer om amalgamsanering. Den inneholder noe av det samme som linken fra kris pluss at det er liste over tannleger som foretar slik sanering forskriftsmessig.

http://web.archive.org/web/200605112...ve/tenner.html

fra Lisbeth
    Dette er et link til alletiders oplysninger . Det er netop disse tilskud jeg fik pålagt at anvende den gang i 1988 da alle mine sølvplomber er blevet udskifter hos tandlæge Henrik Lihtenberg, Hillerød - Danmark : http://www.lichtenberg.dk/ (Tandlægen er desværre død nu, efter 50 år på klinikken i Hillerød).

Jeg kan kun huske hvor godt og levende jeg hurtigt begyndte at have det, selv om det var 2 måneder inden saneringen begyndte.... Jeg har siden brugt de fleste af den kosttilskudsfortegnelse fra Lies link og mener helt seriøst, at dette kan jeg takke for, at mit stofskifte "opførte" sig nogenlunde og uden de værste symptomer der ellers ville have fortsat plage mig.

Jeg kan derfor kun anbefale, at uanset om man bestemmer sig for sanering eller er nødt til at udskyde - er den kosttilskudssammensætning på den side Lies link fører til - på alle måder gavnlige og livgivende for enhver, der har sølvplomber i tænderne, uanset hvor få eller hvor mange man har af dem i munden.

Allertiders. Tak Lisbeth
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Apr 2007
    Meldinger
    245

Medlem siden
    Sep 2006
    Meldinger
    14

Standard

Takk for innleggene deres. Jeg ble hekta på en del av de linkene dere la ved. Har selv byttet mine amalgamfyllinger og driver med avgiftning av kropp og hode. Har fått påvist kvikksølvforgiftning etter å ha tatt en såkalt porfyrintest. Denne testen, sammen med symptomer og sykehistorie, er visst den mest holdbare dokumentasjon på forgiftning. Håper teorien holder, så er det kanskje "håp i helvetet".
    Men bare å bytte fyllinger er helt klart ikke nok, for formen er ikke blitt det grann bedre, ble dessuten dårlig underveis etter hvert bytte.
    Er interessant det med Munroe Klinikken, kris, sitter med tre rotfyllinger også jeg, som kan være interessant å finne ut om det ligger bakteriell betennelse bak. Skjønner at de er gode på dette også, henger ganske langt etter her i landet.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    66
    Meldinger
    1,971

Standard

Hva med kvikksølv i vaksiner.....?

Her er et google-søk:

http://www.google.no/search?hl=no&q=kvi ... %7Clang_sv

Virker skummelt...
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Sep 2006
    Meldinger
    14

Standard

Det skal ikke være kvikksølv i barnevaksiner i Norge i dag. Etter det jeg har lest sluttet de med det en gang på 80- tallet. Men man vet fader meg aldri, vi blir jo pumpet full av feilinformasjon og direkte løgn hele tiden.
    Men alle over 20 år har sannsynligvis fått vaksine med kvikksølv, i tillegg til kvikksølvfyllinger i tennene...

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

1. Smerter i hæl - kan det ha sammenheng med stoffskifte?
    Av FemIce i forumet Muskler, ledd og knogler
    Svar: 8
    Siste melding: 25-12-09, 11:33
  2. Pigmentering og Levaxin, sammenheng?
    Av W79 i forumet Lavt stoffskifte og hud
    Svar: 9
    Siste melding: 02-05-08, 16:25
  3. er det sammenheng mellom stoffskiftet og mens?
    Av Lissa i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 8
    Siste melding: 04-02-07, 13:03

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn